Fitness Seller

zoutloos?

Sonisiuss

Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Beste bb'ers,

Op 20 oktober heb ik deelgenomen aan de physique wedstrijd in Etten-Leur.
Ik ben 16 weken op dieet geweest en was knetterdroog op de dag van de wedstrijd.
Sindsdien ben ik zoutloos en clean aan het eten in grote hoeveelheden om zoveel mogelijk schone massa te pakken. Maar mijn vraag is..wat weten jullie over het zoutloos eten en hoelang zou ik het moeten doen?
Daarnaast vraag ik mij af hoelang ik zo hoog in kh moet zitten? Dit wordt mijn 3e week zoutloos en hoog in kh (naast mijn 16 weekse dieet).

Je weet dat je zout nodig hebt? Zoutloos eten is niet goed voor je en slaat nergens op.

Je kan ook wisselen naar zoutarm. Je hebt zout namelijk nodig voor de contractie van spieren en je bloedspiegel. Met een zoutarm-dieet kan je nog prima eten. Ik eet vanuit mijn jeugd al redelijk zoutarm. Groente, rijst en pasta zonder zout koken, zelden kant-en-klaar spul, maar 2 sneden brood per dag, en zelfs m'n vlees en vis krijgen maar een minimale hoeveelheid zout. Op die manier kan je het al goed beperken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet heel goed dat zout belangrijk is voor het menselijk lichaam.
Maar ik krijg geen uitleg waarom ik zo zoutloos moet eten en voor hoelang ik dit moet doen. Eet nu al bijna 3 weken zoutloos. Vage shit! Word hier schijtziek van dat ik geen uitleg krijg van mn begeleider.

Hij zal wel denken dat je van zout op zich vocht vast houdt, maar het zijn schommelingen in je zoutinname die daar voor zorgen. Als je elke dag precies hetzelfde eet hoef je niet zoutloos of zoutarm te eten.

Ik denk idd zelf ook dat hij denkt dat ik daardoor veel vocht vast houd. Ik moest het minimaal 1 week na de wedstrijd doen en daarna nog ff vasthouden. Heeft iemand ervaring met dit soort dingen?

http://chemo.net/sodium-.htm

---------- Toegevoegd om 20:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

Ik weet heel goed dat zout belangrijk is voor het menselijk lichaam.
Maar ik krijg geen uitleg waarom ik zo zoutloos moet eten en voor hoelang ik dit moet doen. Eet nu al bijna 3 weken zoutloos. Vage shit! Word hier schijtziek van dat ik geen uitleg krijg van mn begeleider.

Klinkt als een begeleider die ook niet weet wat hij doet maar alleen maar doet wat in het verleden wel eens gewerkt heeft.

Hij weet zeker wel wat hij doet, maar ik vind het wel vreemd dat ik zolang zoutloos moet eten. Dit is mijn 3e week al en heb nog 2 a 3 weken te gaan. Mijn vraag blijft gewoon waar dit goed voor is. Is het zo extreem dat zodra ik zout ga eten ik helemaal opblaas ofzo? Dat lijkt mij gewoonweg heel sterk! Waarom na een wedstrijd 5/6 weken zoutloos eten?????

Wazzup..deed men dit ook in het verleden? Heb jij hier ervaring mee?

Hij weet zeker wel wat hij doet, maar ik vind het wel vreemd dat ik zolang zoutloos moet eten. Dit is mijn 3e week al en heb nog 2 a 3 weken te gaan. Mijn vraag blijft gewoon waar dit goed voor is. Is het zo extreem dat zodra ik zout ga eten ik helemaal opblaas ofzo? Dat lijkt mij gewoonweg heel sterk! Waarom na een wedstrijd 5/6 weken zoutloos eten?????

Wazzup..deed men dit ook in het verleden? Heb jij hier ervaring mee?

Ik heb geen idee wat voor (domme) dingen men in het verleden gedaan heeft qua zout-manipulatie. t'is waarschijnlijk niet voor niets dat er af en toe een bodybuilder bezwijkt rondom een show.

Lees dit ook eens: http://www.bodybuilding.com/fun/layne-norton-peak-week-water-sodium.html

Oh ja en dit: http://www.ergogenics.org/vetzucht22.html :-)

Terug
Naar boven