AndroidHealthClinic

Zwaardere Lunges variant

Bezoekers in dit topic

Jirachi

Cool Novice
Lid geworden
30 mei 2015
Berichten
68
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
69kg
Vetpercentage
11%
ik ben op zoek naar een zwaardere variant van lunges.

Op dit moment ben ik op vakantie en heb dus geen gewichten en dergelijke tot mijn beschikking. Ik ben begonnen met 3 x 16 lunges (8 per been) waarbij ik aan het einde van de set 15 seconde bij ieder been 1 been laag houdt, en daarna nog 4 jumps aan toevoeg. Nu ben ik op het punt waarbij ik 5x20 lunges doe, en op het einde per been 20 sec vasthoudt en 6 jumps doe. Ik denk dat het nu dus tijd is voor een zwaardere variant. Of heeft het nog zin om naar bijvoorbeeld 25 lunges, 30 sec vasthouden en 8 jumps te gaan? Iemand ideeën?
 
ik ben op zoek naar een zwaardere variant van lunges.

Op dit moment ben ik op vakantie en heb dus geen gewichten en dergelijke tot mijn beschikking. Ik ben begonnen met 3 x 16 lunges (8 per been) waarbij ik aan het einde van de set 15 seconde bij ieder been 1 been laag houdt, en daarna nog 4 jumps aan toevoeg. Nu ben ik op het punt waarbij ik 5x20 lunges doe, en op het einde per been 20 sec vasthoudt en 6 jumps doe. Ik denk dat het nu dus tijd is voor een zwaardere variant. Of heeft het nog zin om naar bijvoorbeeld 25 lunges, 30 sec vasthouden en 8 jumps te gaan? Iemand ideeën?

In beide handen een rots, een koffer, een kratje bier.. Mogelijkheden te over op vakantie :dunno:
 
Pistol squats proberen.
 
Pistol squats proberen.
Zojuist geprobeerd. Damn die zijn pittig. Die lukken me nog net niet.. nog ff doorgaan met m’n huidige oefeningen (maar dan 25 lung, 25 sec vasthouden, 8 jumps) en daarna proberen over te stappen op de pistol squats?
 
Zojuist geprobeerd. Damn die zijn pittig. Die lukken me nog net niet.. nog ff doorgaan met m’n huidige oefeningen (maar dan 25 lung, 25 sec vasthouden, 8 jumps) en daarna proberen over te stappen op de pistol squats?

Het zal niet zo zijn dat als je je huidige oefeningen vaker doet je opeens wel pistol squats kunt, die zijn gewoon heel heavy en vergen nogal wat oefening.

Daarnaast zijn er eindeloze variaties met lunges die je kunt doen. Wat is eigenlijk je doel ermee?
 
Je kunt ook gewoon genieten van je vakantie :dunno:
 
Het zal niet zo zijn dat als je je huidige oefeningen vaker doet je opeens wel pistol squats kunt, die zijn gewoon heel heavy en vergen nogal wat oefening.

Daarnaast zijn er eindeloze variaties met lunges die je kunt doen. Wat is eigenlijk je doel ermee?

Spier groei is voornamelijk het doel, en overall strength.

Anderhalve week lang, elke dag deed ik nu dit:
5 chin ups, 10 push ups, 6 leg raises, 10 Russian twists, lunges. Allemaal achter elkaar. En dat dan 3x

De volgende dag dag de zelfde oefening maar dan 4x. Volgende dag 5x. Volgende dag weer 3 sets, maar dan meer reps bij iedere oefening. Enz.

Was tot nu toe erg challenging en merk zeker wel wat gains. De upper body oefeningen kan ik nog wel ff mee doorgaan, maar ik denk dat die lunges nu niet challenging genoeg meer zijn. Zijn ze nog wel als ik meer reps doe, alleen weet niet of dat zin heeft wat betreft het doel wat ik voor ogen heb (spier groei).
 
Zojuist geprobeerd. Damn die zijn pittig. Die lukken me nog net niet.. nog ff doorgaan met m’n huidige oefeningen (maar dan 25 lung, 25 sec vasthouden, 8 jumps) en daarna proberen over te stappen op de pistol squats?

Was ook alleen maar om te laten zien dat je het zo moeilijk kunt maken als je maar wilt. Je kan bulgarian split squats proberen, of archer/kozak squats.
 
Was ook alleen maar om te laten zien dat je het zo moeilijk kunt maken als je maar wilt. Je kan bulgarian split squats proberen, of archer/kozak squats.

Die inderdaad ook wel rear feet elevated split squats genoemd. Super oefening.
 
Bulgarian spil squat
Walking lunges.
single-leg box squat (om te oefenen voor de pistols)

succes geniet van je vakantie
 
Bulgarian spil squat
Walking lunges.
single-leg box squat (om te oefenen voor de pistols)

succes geniet van je vakantie

Is dat speciaal voor spillebeentjes?
 
Als je doel spiermassa opbouwen is dan kom je er niet met wat chinups/pushups/buikspieroefeningen en lunges.
Helemaal niet als je maar 69 kg weegt bij 1,80m...

Geniet gewonon van je vakantie.

En daarna (vr)eten en goed trainen....
Want met alleen trainen kom je er niet als je niet goed eet...
 
Gewoon hip thrusts met je vriendin
 
Als je doel spiermassa opbouwen is dan kom je er niet met wat chinups/pushups/buikspieroefeningen en lunges.
Helemaal niet als je maar 69 kg weegt bij 1,80m...

Geniet gewonon van je vakantie.

En daarna (vr)eten en goed trainen....
Want met alleen trainen kom je er niet als je niet goed eet...

Joh, niet zo demotiverend meteen. ;) Mwah, Het is meer dat ik niet thuis ben dan op vakantie. Ik ben op familiebezoek en ik kan me hier gewoon volvreten. Daarnaast lukt het me tot nu toe prima om me met die oefeningen maximaal te pushen en merk ik ook al wat gains op.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die lunges lekker laten voor wat ze zijn en kiezen voor bulgarian split squat. Maar moet je kiezen dan rear lunges. De voet die het gewicht moet dragen blijft gewoon staan waardoor; knietjes naar binnen en/ of naar buiten klappen, evenwicht verloren gaan en dergelijke worden beperkt.
 
Ik zou die lunges lekker laten voor wat ze zijn en kiezen voor bulgarian split squat. Maar moet je kiezen dan rear lunges. De voet die het gewicht moet dragen blijft gewoon staan waardoor; knietjes naar binnen en/ of naar buiten klappen, evenwicht verloren gaan en dergelijke worden beperkt.

Het zijn idd ook niet echt de lunges die het zwaar maken, maar vooral bij het 20 sec per been vasthouden op het einde ga ik helemaal stuk. En dan die 6 jumps op het einde nog meer. Maar die Bulgarian split squads zijn idd wel zwaarder, die in combinatie met dat vasthouden en jumps kan ik wel weer ff vooruit denk ik.
 
Bulgarian spil squat
Walking lunges.
single-leg box squat (om te oefenen voor de pistols)

succes geniet van je vakantie

Super, zojuist de walking lunges geprobeerd en die zijn idd een stuk zwaarder! Die in combinatie met het vasthouden van 1 sec tussen iedere stap en aan het einde 15 sec per been vasthouden + 6 jumps ga ik helemaal stuk :D

Met die kan ik dus wel weer de voorruit. Bedankt!
 
Back
Naar boven