MuscleMeat

zwaarlijvig en bodybuilding/fitness

AnnoBoy

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
97kg
hallo, ik zou graag weten wat ik kan bereiken als ik echt zou gaan trainen.

ik heb heel wat overgewicht en weeg 96kg, en ben 1.70m groot en ik ben 18 jaar oud.

ik ben het dus beu om dik te zijn en wil vermageren , fitnessen, meer spieren krijgen ect.

Dus waar zou ik starten? ik moet er ook bijzeggen, ik doe geen sport, ik zit meestal op pc :(

a.u.b alleen serieuze reacties. Ik heb een paar stickies gelezen ja maar weet nog altijd niet in welke situatie ik zit.. waar zou ik eerst mee beginnen door mijn overgewicht? ( obesitas)

alvast bedankt !

Ja, waarom ga je niet gewoon gezond en gematigd eten en wat cardio doen? Gooi eerst frisdrank, koekjes en chips uit je dieet. Stop met je voeding kiezen op smaak. Kies op voedingsstoffen. Je moet voeding gaan zien als een middel, een tool om iets mee te bereiken. Leer de functie van voedingsstoffen. Suiker? Prima maar alleen bij inspanning om energie te behouden. Eiwit? Prima voor het herstel van je spieren. Vergaar kennis van voeding en gebruik het als jouw tool om af te vallen. Als je op die manier voeding kan zien zal het makkelijker zijn om af te vallen. Een glaasje cola voor het slapen? Nee want je hebt op dat moment geen energie uit snelle carbs nodig.

Natuurlijk kan je ook nog genieten van voeding, maar op een andere manier. Ik ben nooit dik geweest maar taart vond ik altijd lekker. Nu sla ik het zonder moeite over omdat ik het niet boeiend vind om al die suikers en vetten zo binnen te krijgen. Genieten doe ik nu bijvoorbeeld van een grote entrecote. een 350grams entrecote na het trainen voelt amazing en dan ook zonder het schuldgevoel wat je krijgt als je na een zak chips naar je vettietjes kijkt. Het is opvallend hoe weinig mensen het over het algemeen boeit wat ze naar binnen gooien. Zo zag ik vandaag nog bij het benzinestation iemand dure V-power voor zijn auto tanken en vervolgens voor zichzelf een vieze gehaktbal uit zo'n warmhoudluikje halen. De eerste stap is kennis. Weet waar je mee bezig bent. En nu niks je meer tegenhoud zou ik maar wat stickies over voeding gaan lezen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
hey, bedankt voor je reactie,

zo heb ik er eigenlijk nog niet over nagedacht. dat moet ik inderdaad eens onthouden.

Ik moet eerlijk zeggen, ik zet me echt al in om alleen water te drinken. maar bij het eten durf ik wel een glas cola drinken.

snoepen doe ik niet, koekjes alleen savonds,... dit uur danwel :o zoo verleidelijk.

ik eet wel veel te grote porsies, ik eet me vol , en dan 5 minuten later zit ik op toilet.

hey, bedankt voor je reactie,

zo heb ik er eigenlijk nog niet over nagedacht. dat moet ik inderdaad eens onthouden.

Ik moet eerlijk zeggen, ik zet me echt al in om alleen water te drinken. maar bij het eten durf ik wel een glas cola drinken.

snoepen doe ik niet, koekjes alleen savonds,... dit uur danwel :o zoo verleidelijk.

ik eet wel veel te grote porsies, ik eet me vol , en dan 5 minuten later zit ik op toilet.

Ik zou nu ook het liefst een zak chips uit de kast pakken want ik vind dat dus echt heel erg lekker. Maar toch doe ik het niet, want straks voor het slapen kijk in de spiegel en ben ik blij met wat ik bereikt heb. Het is een soort vicieuze cirkel waar in je jezelf heel makkelijk kan motiveren. Alleen daarvoor moet er wel resultaat zijn. Het moeilijkste is dan ook om ergens aan te beginnen. Want pas als je een paar kilo bent afgevallen weet je waarvoor je het doet. Ik zou je toch aanraden het gewoon te doen.

Waarschijnlijk heb je vaker geprobeert af te vallen en ligt het nu in je comfortzone om op te geven. Natuurlijk is het makkelijker. Het scheelt een heel hoop dieten en lastig werk als je nu gewoon weer een pak koekjes pakt. En toch vind ik dat je het niet moet doen man. Waarom denk jij dat je je kan veroorloven niet de beste man te zijn die je zijn kan? Kom op ga eens leven vent. Denk eraan hoe fantastisch het is als je over een paar jaar een goede conditie hebt en trots bent als je je shirt uittrekt.

---------- Toegevoegd om 01:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:38 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alles kan nog. Maar dude beter probeer je ook bovenstaande. Chicks nken jwz. En een jaartje raak je je vet wel kwijt en dan kun je spieren gaan bouwen.

je bent goed bezig fhoc

@ topicstarter: zoals fhoc al zegt, vergaar kennis. Lees de sticky's. Als ik jou was zou ik beginnen met even cutten tot een acceptabel vetpercentage en dan verder cleanbulken

dat is waar. wat ik wel moet zeggen is dat ik niet echt veel steun krijg van familie rond mij. zoals je zegt, het is heeeel moeilijk om mee te beginnen, ik vind nergens motivatie enzo. als ik naar de badkamer ga heb ik daar ook een spiegel, en als ik er in kijk zie ik een dikke patat buik met aan de zijkant rode "barstingen" alsof men buik op ontploffen staat. Vanaf nu, Geen cola meer, water drinken, geen koekjes meer.

ik heb een paar afleveringen bekeken van http://www.mtv.com/shows/i_used_to_be_fat/series.jhtml

en dat hielp wel een beetje voor motivatie, maar, als ik de volgende dag opsta, ben ik humeurig en kan het me eig niet meer schelen zeg maar, en dat wil ik niet, ik wil dat ik niet meer humeurig wordt en dat ik wat dicipline krijg!

dat is waar. wat ik wel moet zeggen is dat ik niet echt veel steun krijg van familie rond mij. zoals je zegt, het is heeeel moeilijk om mee te beginnen,

Doorbijten, de eerste week is het zwaarst (iig voor mij) en dan raak je gewend aan het voedingschema, probeer te varieren in kip/rijst gerechten, dat kan ook goed smaken.

overigens, jij bent een endo, dus jij kan over het algemeen goede resultaten halen met het keto dieet, ik zoek wel ff een link

---------- Toegevoegd om 01:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:52 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/

dat is waar. wat ik wel moet zeggen is dat ik niet echt veel steun krijg van familie rond mij. zoals je zegt, het is heeeel moeilijk om mee te beginnen, ik vind nergens motivatie enzo. als ik naar de badkamer ga heb ik daar ook een spiegel, en als ik er in kijk zie ik een dikke patat buik met aan de zijkant rode "barstingen" alsof men buik op ontploffen staat. Vanaf nu, Geen cola meer, water drinken, geen koekjes meer.

ik heb een paar afleveringen bekeken van http://www.mtv.com/shows/i_used_to_be_fat/series.jhtml

en dat hielp wel een beetje voor motivatie, maar, als ik de volgende dag opsta, ben ik humeurig en kan het me eig niet meer schelen zeg maar, en dat wil ik niet, ik wil dat ik niet meer humeurig wordt en dat ik wat dicipline krijg!

Het grappig is dat ik mezelf er heel goed in herken. Alleen heb ik het met leren. Ik ben prima intelligent genoeg om mijn studie te halen alleen begin ik nooit met leren. Ook nu zit ik lange stukken 's nachts te schrijven op DBB in plaats van dat ik mijn boek erbij pak.
Als je een hert aanrijdt blijven ze vaak stil staan voor je auto en kijken ze met grote ogen in je koplampen wachtend op hun dood. Zo voel ik me soms ook qua studie. Ik weet dat ik de mist in ga en toch pak ik geen boek. Zo moet jij je ook voelen, je weet dat het alleen maar erger wordt maar toch leg je je koekje niet aan de kant en ga je morgen voor het ontbijt even hardlopen. Je doet het omdat je weet dat het een lastig traject gaat worden. Jezelf fit trainen is niet makkelijk. Je weet dat als je dat koekje weg legt je aan een traject van jaren begint. Maar toch moet je je besseffen dat je elk moment kan beginnen met afvallen. Stap uit je comfortzone en doe eens wat.

---------- Toegevoegd om 01:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:56 ----------

Doorbijten, de eerste week is het zwaarst (iig voor mij) en dan raak je gewend aan het voedingschema, probeer te varieren in kip/rijst gerechten, dat kan ook goed smaken.

overigens, jij bent een endo, dus jij kan over het algemeen goede resultaten halen met het keto dieet, ik zoek wel ff een link

---------- Toegevoegd om 01:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:52 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/ketogeen-dieet-217517/

Yup goede tip! Beter doen.

loodzwaar de eerste week(en) waarschuw ik even van te voren, maar dat word beter

Belangrijk om dan gelijk goed te beginnen. Goed schema, training. zodat je snel resultaat ziet en je door wilt gaan. Resultaat is er al na een week (op de weegschaal).

Eerst even reageren op je fotos, AMAI!!! dat zou ik ook wel willen bereiken!! hoe lang moet je daar voor trainen dan?

Vraagje over "overigens, jij bent een endo, dus jij kan over het algemeen goede resultaten halen met het keto dieet,", Wat is een endo?

Bedankt voor de link, dat is wel een hele boel tekst om te lezen :) Zal er sebiet aan beginnen, en morgen verder lezen. bedankt.

EDIt:

even nog een vraagje, is een dieet niet slecht? want ik hoor altijd maar het "jojo" effect en dat je dan toch terug dik wordt?

Laatst bewerkt:
Eerst even reageren op je fotos, AMAI!!! dat zou ik ook wel willen bereiken!! hoe lang moet je daar voor trainen dan?

Vraagje over "overigens, jij bent een endo, dus jij kan over het algemeen goede resultaten halen met het keto dieet,", Wat is een endo?

Bedankt voor de link, dat is wel een hele boel tekst om te lezen :) Zal er sebiet aan beginnen, en morgen verder lezen. bedankt.

Endo, ecto en meso zijn lichaamstypes. Zoek maar eens op. En over die foto's dat ligt helemaal aan jou. Dat vet kun je snel genoeg kwijt zijn. Binnen een jaar kun je een normaal gewicht hebben. En dan komt er iets grappigs; om spieren te winnen moet je juist weer boven onderhoud eten. Dat wordt dus eten en keihard trainen voor een paar jaar.

---------- Toegevoegd om 02:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:04 ----------

EDIt:

even nog een vraagje, is een dieet niet slecht? want ik hoor altijd maar het "jojo" effect en dat je dan toch terug dik wordt?

Jojo-effect is volgens mij gewoon dat mensen weer normaal gaat eten na hun dieet en weer aankomen. Er bestaal niet zoiets als een dieet. Of je verandert je lifestyle of je blijft forever dat dikkertje dat nu weer een of ander raar dieet doet met alleen paarse zuidvruchten ofzo. Als je een goede shape wilt moet je accepteren dat je nooit meer kan gaan eten op de manier die je nu doet. Dieten heeft geen zin, een gezondere levenstijl aangaan wel.

oke heel erg bedankt voor de uitleg!

Ik wil wel nog eventjes zeggen dat ik echt niet kan ontbijten 's morgens. ik heb nooit ontbeten. ik drink wel een chocomelk 's morgens. dat smaakt, of is dat erg?

chocomelk is prima als je aan wilt komen, tis een en al suiker en vet. En ontbijt is het belangrijkste maal van de dag

(afgezaagd ik weet het:o)

oow geen chocomelk meer :(

ik heb echt geen honger smorgens :o ,
zou ik idd ook moeten veranderen. is wit brood met kipfilet met kruiden een goede kuize?

bruin is beter, maar verder prima

---------- Toegevoegd om 02:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:33 ----------

tenzij je keto gaat doen, dan is brood sowieso een no go

---------- Toegevoegd om 02:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:34 ----------

Edit: als je ook krachttraining doet, moet je een whey shake nemen 's ochtends ;)

ooh oke bedankt:)

ik ga eerst beginnen met vermagere he:p daarna kan ik nog altijd krachttraining doen toch?

als je meer spiermassa hebt, verbrand je meer, val je sneller af.

oh oh lol allemaal zo ingewikkeld!

heb nog 2 vraagjes voor ik ga slape :D

- ik kan 20 correcte push ups doen, in juiste houding en rustig slow, is dat goed?
- ik eet soms "paella" of de versie met kip ipv met vis in, gebakken in boter,
is dat goed of ook te veel vet ?

1. Leuk dat je dat al kan maar om spiermassa te kweken moet je toch echt naar de sportschool, niet alleen thuis push ups en situps of een of ander tell sell apparaat

2. zolang het maar niet te veel boter is, een zelf vaak ook paella van kip, maar die bak ik altijd in de olijfolie

Terug
Naar boven