Fitness Seller

zwaarlijvig en bodybuilding/fitness

• Topic Starter Topic Starter
Oke! echt bedankt allemaal voor de positieve reacties, had ik niet verwacht!

slaaplekker!

Hey Annoboy,

Goed dat je iets wil veranderen. Je bent bezig met iets wat je negatief vind, te veranderen naar iets positiefs.

Besef echter dat een (blijvende) gedragsverandering een van de moeilijkste dingen is die er zijn voor een mens..

Jij leeft al jaren volgens een bepaalde manier die jij je hebt aangeleerd. Je vindt deze manier prettig, het geeft je een veilig gevoel..

Om jouw doel te bereiken, zal je een permanente gedragsverandering moeten bewerkstelligen. DIT KOST TIJD!

Maar wat enorm belangrijk hierin is je MOTIVATIE en DOORZETTINGSVERMOGEN. Als ik zo je posts lees, dan zit dat wel goed. Bedenk eens hoe jij je zal voelen als je lichaam eruit ziet als plaatje 6 van die foto's. Fantastisch toch? Probeer dat gevoel eens voor je te halen.. Je bent in vorm, vrouwen zien je zitten, je voelt je energiek.. Je komt in een positieve spiraal!!

Wat echter mijn ervaring is met mensen die een permanente gedragsverandering willen bewerkstelligen, is dat ze het opgeven na een paar tegenslagen.
Dit moet jij voorkomen! Dat je tegenslagen gaat krijgen is staat nu al 100% vast. Jij gaat niet in 1x van jouw huidige situatie naar de ideale situatie. Dit is een proces en je gaat tegenslagen krijgen.

Laat je echter NOOIT van de wijs brengen van tegenslagen. Jij hebt een doel en jij gaat je doel behalen..

Ik hoop echt dat je echt serieus hierin bent en dat je het prioriteit nr1 maakt in je leven. Alleen op die manier gaat het je lukken. Half/half gaat niet werken..

Wat jij nodig hebt zijn de volgende dingen:

1- torenhoge motivatie en inzet(niet 3 weken of 3 maanden, maar totdat je je doel hebt behaald)

2- Met bovenstaande punt kom je heel ver, alleen je hebt ook een uitgekiend plan van aanpak nodig. (dit komt goed met alle kennis hier, en ik ben bereid dit eventueel persoonlijk voor jouw te maken)

3- Consistentie en geduld ( als jij je levenswijze hebt omgegooid, dan verwacht je redelijk snel resultaten, jij doet er heel veel voor immers. Helaas werkt het lichaam niet zo.

Het kost tijd om een goed fysiek op te bouwen, helemaal als je van ver moet komen. Daarom is consistentie even belangrijk als goed eten en trainen. Je kan 3 weken wel perfect eten en trainen, als je er na 3 weken geen zin meer in hebt en stopt, dan heb je je doel alsnog niet bereikt).

4- evaluaties en motivatiepijlers. (omdat het zo'n groot project is, waarschijnlijk 12 tot 15 maanden, moet je eens per zoveel tijd zien hoeveel je eigenlijk vooruit bent gegaan. Zo behoud je je motivatie, en kan je zien waar je nu staat tov het grote geheel. Een heel goede manier is foto's te maken elke 5 weken. Hierop zal je steeds een verschil zien en dat geeft je weer de moed om er tegenaan te gaan).

Bedenk dat het geen straf is om dit project te starten. Het gaat om jezelf. Jouw leven wordt beter en mooier als je dit bereikt hebt! Denk is aan je zelfvertrouwen! Jij hebt het straks toch maar mooi geflikt om je lichaam te transformeren!

Ik wil je best begeleiden met voedingschema's en om je motivatie hoog te houden..

Succes!

Als je krachttraining doet gaat het afvallen een stuk makkelijker.
Na een tijdje krijg je super veel zelf vertrouwen en chicks willen aan je biceps zitten.
Vroeger vond ik een koekje en een taartje ook lekker maar heb nu geleerd dat het het allemaal niet waard is vind het nou niet eens meer lekker.

Misschien als je een logje begint is het makkelijker vol te houden je houd je dan makkelijker aan een voedings en trainings schema.

Ik zeg kijk veel op dit forum rond en bekijk de andere cut logjes. ( afvallen heet cutten)

1) Schrijf je in een gym in.
2) Start met Rippetoe of Stronglifts.

hallo, ik zou graag weten wat ik kan bereiken als ik echt zou gaan trainen.

ik heb heel wat overgewicht en weeg 96kg, en ben 1.70m groot en ik ben 18 jaar oud.

ik ben het dus beu om dik te zijn en wil vermageren , fitnessen, meer spieren krijgen ect.

Dus waar zou ik starten? ik moet er ook bijzeggen, ik doe geen sport, ik zit meestal op pc :(

a.u.b alleen serieuze reacties. Ik heb een paar stickies gelezen ja maar weet nog altijd niet in welke situatie ik zit.. waar zou ik eerst mee beginnen door mijn overgewicht? ( obesitas)

alvast bedankt !
Je hebt 19710 maaltijden achter de kiezen en je weet nog niet hoe je moet eten, is toch te triest voor woorden!!

Hallo , ik ben net wakker, eerste wat ik dee is op dutchbodybuilding :D
echt bedankt voor deze mooie reacties!!!

nu om fotos te maken van mij zie ik nog niet zitten :(

Hey Bonkers, ik ben echt van plan om er werk van te maken!,
aangezien je me echt wil helpen ( en dat is fantastisch!), zal ik je een PM sturen als je wil. Echt bedankt.

.
Ja tuurlijk, als je laat zien dat je seriously bent krijg je seriously reacties
Je hoef je niet te schamen, we weten dat je nog aan het begin staat.
zou sowieso pics van jezelf maken, gewoon zodat je over een maandje of 6 het verschil al kan zien ;)

hoe ver ben je al met de sticky's ?

hey annoboy
ik herken je probleem ik ben zelf 23 en ben 1.75cm lang en weeg 91kg met een vet% van 28. Ik ben nu ook bezig om af te vallen, veel cardio doen en ga nu KT doen dan val je idd sneller af ben ik achter gekomen, ik heb ook een bericht geplaats onder afvallen moet je maar eens lezen. ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je eetschema zouw je die op kunnen stellen mis kan ik je daar mee helpen want goede voeding is essentieel natuurlijk. ik raad je aan om naar een sportschool te gaan en daar een schema op laten stellen door iemand die er verstand van heeft.
sucses!

Laatst bewerkt:
Hey, heb dat filmpje gezien van transvet, gaf wel wat iemoties :o echt niet gezond.
voedingsschemaheb ik nog niet, Bonkers gaat me hierbij helpen zei hij in vorige posts, en heb inmiddels al een pm gestuurd.
bedoel je met sportschool naar een fitness? want ik ga niet meer naar school, zit in wachttijd om werk te vinden, en mag beginnen binnen 1 week als uitreiker :D zal ook afzien worden 4 uur fietsen hehe. ik zal eens zoeken achter die topic en eens lezen Harry19! bedankt!

good luck en goed luisteren naar degenen die je willen helpen

Hey Bonkers, ik ben echt van plan om er werk van te maken!,
aangezien je me echt wil helpen ( en dat is fantastisch!), zal ik je een PM sturen als je wil. Echt bedankt.

Hee gast, foto's maken zou ik echt aanraden, is supermooi voor je motivatie, je kan dan heel mooi je vooruitgang zien!

Zelfde bijvoorbeeld voor het opschrijven van je training (zodra je daarmee begint) dan kan je ook elke maand zien dat je weer een beetje vooruit bent gegaan, en dan denk je, niice, volgende maand weer wat beter!

succes met het bereiken van je doelen verders! lekker wat rondlezen hier en dan weet je al snel heel veel over hoe het allemaal moet :)

@ Dumbbell King, bedankt, en ik ga zeker luisteren naar degenen :)

hey EjdH, bedankt! en ik ga zeker nog elke dag wat bijlezen hier :)

He AnnoBoy,

heel herkenbaar verhaal is aan deze kant exact hetzelfde geweest. Ik had ongeveer 2 jaar geleden 36% vetpercentage en nu ongeveer 19,5% en nog lang niet klaar.. Het duurt lang en het is heel vaak dat je denkt van **** IT.. Maar daarna begin je gewoon weer en je raakt steeds gemotiveerder als je resultaat ziet.

Je moet even door de zure appel maar er komt een moment dat je de lol er van in gaat zien. Heb nu zelfs dat ik baal als ik uiteten moet ofzo want dan kan ik me niet aan me voedingsschemahouden.

1 Tip eet absoluut geen dingen die je niet lust omwillen van het afvallen, dit gaat je vroeg of laat tegen staan. En demotiveerd alleen maar..

Heel veel succes !! Als ik het kan kan jij het zeker..

Bedankt TeeJay1211 :) alweer een boost in motivatie !

ik ben intussen al 3 dagen alles aan het opschrijven wat ik gegeten heb enzo, en daar helpt mij iemand mee via PM, wat dus fantastisch is!

maar ik heb nog een vraagje, ik heb in de aldi dit gekocht : river lemon 0% suiker.
en in het tabelletje staat er = energistische waarde : 4.7kj, 11,8 kcal. / glas
eiwitten : 0g, koolhydraten = 0g, waarvan suikers = 0g, voedingsvezels = 0g en natrium / sodium = 0.004g / 100ml en 0.010g/250ml

zou ik dit mogen drinken in plaats van water? of soms eens voor de smaak?

Ik vraag het liever dan dat ik het altijd drink en slecht bezig ben, ben nu al een heeele tijd alleen water aan het drinken :)

mvg

EDIT : onderaan staat er= frisdrank met citroen/limoen aroma's met zoetstoffen. 100% smaak

Laatst bewerkt:
Ziet er niet heel slecht uit, ken het voor de rest niet. Crystal Clear schijn je ook wel te mogen drinken weet niet of je dat lust.. Maar hoofdzakelijk water,koffie, thee..

he man,

Buiten de geweldige reacties die ik hier heb gezien, vind ik dat hier nog echt wel wat bij hoort waarvan ik weet dat je het nodig hebt.
Maak een plan (voedingsschema/sporten) en heb vertrouwen in je plan.
Op de momenten dat je tegenslagen hebt (en die krijg je zeker) zul je gaan twijfelen aan je plan, maar dit moet je dus sowieso niet doen!
Als jij hier met hulp van al deze sport-goeroes (:D) een mooi plan opstelt, zorg dat je hier dan ook voor 100% vertrouwen in hebt zodat je hier ook altijd op terug kan vallen!

Succes!

he man,

Buiten de geweldige reacties die ik hier heb gezien, vind ik dat hier nog echt wel wat bij hoort waarvan ik weet dat je het nodig hebt.
Maak een plan (voedingsschema/sporten) en heb vertrouwen in je plan.
Op de momenten dat je tegenslagen hebt (en die krijg je zeker) zul je gaan twijfelen aan je plan, maar dit moet je dus sowieso niet doen!
Als jij hier met hulp van al deze sport-goeroes (:D) een mooi plan opstelt, zorg dat je hier dan ook voor 100% vertrouwen in hebt zodat je hier ook altijd op terug kan vallen!

Succes!

Euhm....

Not sure if serious :D
Iedereen reageert wel iets anders op voeding, dus waarom zou je niet mogen twijfelen en een paar (kleine) veranderingen aanbrengen in schema? ???

Euhm....

Not sure if serious :D
Iedereen reageert wel iets anders op voeding, dus waarom zou je niet mogen twijfelen en een paar (kleine) veranderingen aanbrengen in schema? ???

Dit is zeker serieus.
Het staat er mss niet zo handig, maar het komt erop neer dat je vertrouwen hebt in dat wat je aan het doen bent goed is..
Zeg niet dat je geen kleine aanpassingen mag doen op je schema, maar ga dit niet de hele tijd doen.. word je gek en onzeker van.

Een goed schema kun je gerust een maand mee bezig zijn om op te stellen. Als dat met een lange termijn doelstelling is, ga dan ook pas na een langere termijn evalueren (zeg 2-3maanden) anders blijf je bezig en dat zorgt alleen maar voor stress..

Hoop dat het nu een beetje duidelijker is

mooie (lees; serieuze) reacties hier, nog geen trol of flame gezien!:)

Ik wens je succes annoboy, ik zou je adviseren om te beginnen met een Rippetoe krachtschema, doe ik nu zelf ook icm met cardio. Dit is een goed schema voor beginners waarbij het in de eerste plaats gaat om het winnen van kracht en het leren van de technieken van de meest belangrijke compound (meerdere spiergroepen/gewrichten) oefeningen. Ik merk bij mij dat ik zowel vet verlies, als spier aankom, de weegschaal telt er zelfs wat kilo's bij op, terwijl ik in de spiegel zie dat het vet minder wordt! En ik ben nog maar 3 week bezig!

Hey Annoboy,
Heel verhaal
Succes!
Bonkers, vorige maand wist je nog niet eens wat creatine was en je traint letterlijk pas 4 maanden. En nu wil je iemand gaan begeleiden ???

AnnoBoy, lees je zoveel mogelijk in over voeding en training. Dan wordt het afvallen en trainen een stuk interessanter en doelgerichter. En pas op van wie je adviezen aanneemt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven