AndroidHealthClinic

zwemmen oefeningen voor breder bovenlichaam

Van zwemmen zelf wordt je vrijwel niet gespierd, dat de zwemmers op de OS er gespierd uitzien komt doordat ze naast het zwemmen ook een hele hoop uren krachttraining doen.
Van zwemmen zelf krijg je alleen laag vetpercentage, conditie, klein beetje brede borstkas.
Ik zwem vanaf n jaar of 6 en ben pas flink gegroeid in spieren toen ik krachttraining ging doen naast t zwemmen

Inderdaad doen zij er krachttraining bij uiteraard.
Maar ik zou dat ook om willen draaien. Mensen met die rare lange brede bouw die je bij zwemmers vaak ziet zijn juist goed in zwemmen omdat ze die lichaamsbouw hebben.

Iedere sport zo'n beetje prefereert wel een bepaalde lichaamsbouw of genetische opmaak. En heb je een grote poel van mensen die zo'n sport beoefenen dan komen mensen met die voordelige eigenschappen vanzelf bovendrijven naargelang je gaat kijken naar de betere beoefenaars daarvan.

Lange mensen bij het basketbal, korte mensen bij het gewichtheffen, idioten bij het voetbal, ga zo maar door.

Het is niet zo dat je van even zwemmen ineens heel breed gaat worden. Daar is meer voor nodig dan even maar baantjes zwemmen 2x in de week. Zwemmen bestaat niet alleen uit heen en weer zwemmen in verschillende slagen , maar ook daar wordt je lichaam bij trainingen verdeeld in LB en UB.

Voor spieropbouw hoef je het niet te gaan doen, dan heb je meer aan KT tenzij je dus actief wilt gaan trainen erin.

Krijg je wel meer lucht dan ?

Krijg je wel meer lucht dan ?

Ik weet dat toen ik zwom dat ik bijna 7 liter blies toen ik bij de dokter een longinhoudtest deed. jaren later toen ik veel liep (ik liep de 10 mijl toch onder de 55 minuten) zat ik een liter lager. ik denk dat dit vooral komt omdat je bij het zwemmen gecontroleerd moet ademen. je moet elke keer een slag wachten voor je weer adem kan nemen.

cardio= vetverlies bij de meeste vp naar benden lijk je gespieder

Ik doe het naast BB als cardio, je krijgt er na een paar baantjes al een geweldige pomp van ;)

Terug
Naar boven