AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Van chubby en klein naar hoe ik wil zijn 🥰

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan kijken naar het totale plaatje in je voeding en "langzame" koolhydraten toe te voegen. Dextrose enz helpen tijdelijk om je bloedsuikerspiegel te laten stijgen en om vervolgens weer te laten dalen.
Kan soms net voldoende zijn ter overbrugging naar volgende meal

Meet je glucose eens nuchter dus smorgens en op zon moment dat je duizelig bent.

Dit stelt ook geen f**k voor vergeleken met cafeïne stack. of blik Monster
Ook niet in vergelijking met een gram cocaïne. Het punt ontgaat mij, sorry.

Ik las op een eerdere pagina al de ( mijn inziens terechte ) opmerking dat topicstarter compleet anders behandeld wordt en dat enkel lijkt te zijn omdat ze af en toe een fotootje plaatst waar een vrouw op staat. Indien het een man was geweest die af en toe zijn harige achterzijde zou fotograferen was hij met de grond gelijk gemaakt om het feit dat hij zich nog geen drie dagen een cheat kan ontzeggen.

Afijn. Ik zal allicht niet meer welkom zijn dus zal mij van verdere reacties onthouden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.207
Denk dat het miss wel goed is na de vakantie met jullie even naar mijn voeding te kijken. Eiwitten zijn optimaal. Koolhydraten advies (fitnesspal) zo'n 30gram tekort per dag. Vet is om te huilen laag. Maar vet is ook calorierijk dus daar worstel ik mee in mijn voeding. Wil na de vakantie optimaal op voeding en training gaan zitten dus met jullie kennis komen we vast tot een goed menu 👌

Extra. Kwam net de buurman tegen voor en na cornetto. Kwam even checken of alles goed was omdat ik bleek weg trok en geen zinnig woord kon uitbrengen. Kan nu weer gesprekken voeren. Heel weird. @marina1975 jij nog aanvullingen 😊

• #1.208
Ook niet in vergelijking met een gram cocaïne. Het punt ontgaat mij, sorry.

Ik las op een eerdere pagina al de ( mijn inziens terechte ) opmerking dat topicstarter compleet anders behandeld wordt en dat enkel lijkt te zijn omdat ze af en toe een fotootje plaatst waar een vrouw op staat. Indien het een man was geweest die af en toe zijn harige achterzijde zou fotograferen was hij met de grond gelijk gemaakt om het feit dat hij zich nog geen drie dagen een cheat kan ontzeggen.

Afijn. Ik zal allicht niet meer welkom zijn dus zal mij van verdere reacties onthouden.
11 dagen 👌

Ondanks alle lekkere broodjes eitjes en fruit op vakantie mis ik altijd wel mijn havermout. Dus even extra genieten

20240721_101247.jpg
Dit is natuurlijk een goede meal, met koolhydraten die langzame afgifte hebben en je een meer stabiele glucosespiegel geven

Denk dat het miss wel goed is na de vakantie met jullie even naar mijn voeding te kijken. Eiwitten zijn optimaal. Koolhydraten advies (fitnesspal) zo'n 30gram tekort per dag. Vet is om te huilen laag. Maar vet is ook calorierijk dus daar worstel ik mee in mijn voeding. Wil na de vakantie optimaal op voeding en training gaan zitten dus met jullie kennis komen we vast tot een goed menu 👌

Extra. Kwam net de buurman tegen voor en na cornetto. Kwam even checken of alles goed was omdat ik bleek weg trok en geen zinnig woord kon uitbrengen. Kan nu weer gesprekken voeren. Heel weird. @marina1975 jij nog aanvullingen 😊
Hoe ver zit je van je volgende meal af als dit gebeurt ?
Je geeft nog weinig prijs, maar in elk geval al 30g carbs tekort

Vandaag echt kapot moe. Dus vanmorgen een stuk gaan wandelen ipv sportschool met de back up gedachten om vanmiddag dan nog te kunnen gaan. Hele ochtend non stop gapen, niet vooruit te branden en een verdoofd gevoel in mijn hoofd. In de winkel vroeg iemand wat en duurde echt even voordat ik terug op aarde was en kon antwoorden. Alsof mijn hoofd gewoon niks mee krijgt. Dit gevoel zorgt ervoor dat ik op werk niet kan presteren en de neiging krijg veel te gaan eten omdat het voelt als een tekort. Heb dit gevoel vaker als ik strak op de calorieën ga zitten

Vandaag vrij dus dan kan ik het wel handelen maar tijdens werk dus niet. Naja vakantie etc dus na boodschappen doen zag mijn ooghoek een cornetto en dus 1 gehaald en opgegeten. En dat gevoel is zo goed als weg 🙄, ben nog steeds moe maar dat wazige is weg 😮. Sterke koffie, cafeïne tablet niks kreeg dat gevoel weg en een cornetto dus wel. Tis vast niet dat een cornetto opeens magisch is maar wie kent het en wat maakt dat een cornetto verhelderend was?

Zou echt cool zijn dit te weten want dan kan ik het cutten veel beter volhouden.

20240723_135417.jpg
heeft idd met suikers te maken en je bloedsuiker spiegel te maken.
Niet aan toegeven, maar gewoon ervaren en doorheen gaan.

• #1.212
heeft idd met suikers te maken en je bloedsuiker spiegel te maken.
Niet aan toegeven, maar gewoon ervaren en doorheen gaan.
Wordt het dan uiteindelijk minder of gaat het op ten duur weg? Tis echt een heel naar gevoel. Het is niet eens echt hongerig van een zeurende maag maar alsof er echt niet iets oke is en ik echt moet gaan liggen/rusten.

Wordt het dan uiteindelijk minder of gaat het op ten duur weg? Tis echt een heel naar gevoel. Het is niet eens echt hongerig van een zeurende maag maar alsof er echt niet iets oke is en ik echt moet gaan liggen/rusten.
Het gaat weg zo gauw jij zoveel mogelijk suikers uit je dieet schrapt en vervangt door een andere langzamere vorm van carbs of volledig keto gaat. Dan heb je meer een constant gevoel van Energie door de dag heen.

Dan zul je je hoogstens even beroerd worden afhankelijk van hoe suikerverslaafd je lichaam en brein zijn.

Las dat je caffeine gevoelig was en nu caffeine pillen neemt. Bedenk je ook dat als het caffeine effect uitwerkt je een behoorlijke crash kan krijgen.

Wat is je KEV verdeling per dag en per maaltijd? Hoeveel maaltijden eet je per dag?

op welke tijdstippen eet je deze maaltijden en op welke tijden heb je zo'n dip?

• #1.215
Het gaat weg zo gauw jij zoveel mogelijk suikers uit je dieet schrapt en vervangt door een andere langzamere vorm van carbs of volledig keto gaat. Dan heb je meer een constant gevoel van Energie door de dag heen.

Dan zul je je hoogstens even beroerd worden afhankelijk van hoe suikerverslaafd je lichaam en brein zijn.

Las dat je caffeine gevoelig was en nu caffeine pillen neemt. Bedenk je ook dat als het caffeine effect uitwerkt je een behoorlijke crash kan krijgen.
Hmmm goede opmerking inderdaad met die cafeïne. Ik denk dat het handig is een dagboekje bij te gaan houden zodat ik wat meer inzicht krijg waar en wanneer zo'n crash tot stand komt. Want als het van de cafeïne tabletten kwam zou ik het dagelijks moeten hebben en dat is niet het geval. En eet vrijwel dagelijks hetzelfde.

Wat is je KEV verdeling per dag en per maaltijd? Hoeveel maaltijden eet je per dag?

op welke tijdstippen eet je deze maaltijden en op welke tijden heb je zo'n dip?

6x per dag. Eiwitshake meegerekend. Per maaltijd weet ik de verdeling niet. Ik kijk altijd per dag

Screenshot_20240723-165546_MyFitnessPal.jpg

Hmmm goede opmerking inderdaad met die cafeïne. Ik denk dat het handig is een dagboekje bij te gaan houden zodat ik wat meer inzicht krijg waar en wanneer zo'n crash tot stand komt. Want als het van de cafeïne tabletten kwam zou ik het dagelijks moeten hebben en dat is niet het geval. En eet vrijwel dagelijks hetzelfde.

6x per dag. Eiwitshake meegerekend. Per maaltijd weet ik de verdeling niet. Ik kijk altijd per dag

Screenshot_20240723-165546_MyFitnessPal.jpg
Is dit een gemiddelde dag?

Een snelle rekensom laat zien dat je dan ongeveer 1150 kcal hebt gegeten en iig naar mijn mening te weinig vet...

Ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar zou minder maaltijdmomenten wat zijn? Daardoor kan ze per eetmoment wat meer eten.

Dat doffe afwezige gevoel kan inderdaad een suikerdip zijn. Vooral als t snel wegtrekt met iets zoets zoals die cornetto.
Het kan soms zijn dat je het net voorkomt omdat je regelmatig kleinere eetmomenten hebt. Dan ondervang je net dat je dat nare gevoel krijgt.

Volgende x toch direct wat zoets nemen. Hoeft niet eens veel te zijn. Maar als dat werkt weet je het al bijna zeker.
Hou dan ook eens bij hoe lang je niet gegeten hebt en wat je maaltijd ervoor was.

Uiteraard is meten weten.... dus bloedsuiker meten. Maar bovenstaande is een goede indicatie.

Optie om minder eetmomenten te hebben en er dan meer langzame kh en wat meer vet in te zetten is ook een idee. Zeker als je zo laag in kcal zit.
Maar hou er rekening mee dat je lijf wel aan je nieuwe regelmaat moet wennen. Langere tijd tussen maaltijden kan ook eerst dips geven tijdens wennen.

royboyiron zei:

Mooi voorstel Royboyiron...alhoewel menig man hier geen oren naar hebben.
Maar wel MONSTER zuipen!

Lieve Buttie...jouw lijf, jouw gezondheid en iedereen wilt natuurlijk dat je goed voor jezelf zorg...doe die check bij je huisarts dan hoef je niet meer te gissen of verder te sukkelen.

Meet je glucose en je weet het. Je komt 30g carbs te kort zeg je, je kunt met carbs prima cutten en je vet laag houden (30g) plan je meals zo dat dit niet weer gebeurt, daarom vroeg ik ook hoe ver je wegzit als dit gebeurt van je volgende meal.(tijd)
had geloof ik al eerder geschreven, om vaker havermout, danwel fine oats te nemem voor goede koolhydraat bron. Je moet niet overgaan op Keto, dat slaat nergens op.

• #1.220
Dat doffe afwezige gevoel kan inderdaad een suikerdip zijn. Vooral als t snel wegtrekt met iets zoets zoals die cornetto.
Het kan soms zijn dat je het net voorkomt omdat je regelmatig kleinere eetmomenten hebt. Dan ondervang je net dat je dat nare gevoel krijgt.

Volgende x toch direct wat zoets nemen. Hoeft niet eens veel te zijn. Maar als dat werkt weet je het al bijna zeker.
Hou dan ook eens bij hoe lang je niet gegeten hebt en wat je maaltijd ervoor was.

Uiteraard is meten weten.... dus bloedsuiker meten. Maar bovenstaande is een goede indicatie.

Optie om minder eetmomenten te hebben en er dan meer langzame kh en wat meer vet in te zetten is ook een idee. Zeker als je zo laag in kcal zit.
Maar hou er rekening mee dat je lijf wel aan je nieuwe regelmaat moet wennen. Langere tijd tussen maaltijden kan ook eerst dips geven tijdens wennen.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Mijn lichaam vraagt duidelijk om iets op dat moment. Voorheen ging ik dus altijd veel eten om dat gevoel weg te krijgen. Krijg echt het signaal dat ik ergens een tekort aan heb nl. Nu merkte ik dus dat het na 1 cornetto ook wegging dus echt waardevolle informatie waar ik weer verder mee kan.

Een beetje hongerig en draaierig of ongemak heb ik echt 100% over voor mijn shape. Maar een staat waarin ik zelfs moeite heb met bv auto rijden is niet oké. Ga iig dextrose kopen morgen en die bij mij houden en kijken of dat werkt.

@Bullshark en allebei 😊. Volgens mij gebeurt het tussen de rijstwafels en kwark in de middag. Zit niet een enorm gat in qua tijd. Kan het na de vakantie bv wel vervangen voor wat havermout met melk ofzo of een maaltijdvervanger met alles erin. Ideetje 👌

Suikermeter in mijn mandje 😊 vind het nl ook wel heel interessant om dat te gaan checken en inmiddels heel nieuwsgierig of dat het is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven