Training vrijdag 31/10
Light Day Benchpress:
3x10x20, 2x5x60, 1x5x90 & 5x5x120 paused reps.
Seated single arm rows with ATX resistance bands 1x10 level 5, green band & 5x10 level 6, blue band.
Band Pull Apart isometric hold with ATX miniband.
Comment: sets met 120 waren heel goed te doen, ondanks heel weinig energie na een vrij pittige werkweek.
Ik doe mijn werk graag, maar er gaat de nodige tijd (zo'n 55 uur per week inclusief reistijd) en energie inzitten. Ik denk dat velen zich hierin wel herkennen, want ik ben immers niet de enige die werkt 😉
Dat merk ik dan ook in mijn trainingen. En ik merk ook duidelijk als ik vakantie heb...dat geeft mijn trainingen altijd een boost (power loves rest).
Bij de rows, ook eerst eventjes lichtere bands gebruiken als warming up...ik ben weliswaar reeds "warm" door het bankdrukken echter kan een specifieke warming up geen kwaad.
De isometrische hold doe ik als blessurepreventie voor mijn schouders.
De miniband uittrekken tot zijn max en dan ruim een minuut vasthouden. Ik doe dit met de lichtste miniband, de groene. Die kan je goed ver uittrekken...neem je daarentegen de zwaarste kun je deze op die manier nauwelijks uit elkaar trekken. Zo'n hold is geen oefening wat je mijns inziens met een zo zwaar als mogelijke band doen. Het gaat om de "spanning" die je ervaard, en dat kan reeds met de lichtste.
Ik vind bands in alle soorten en maten overigens erg handig om mee te trainen.
Ze wegen vrijwel niets en nemen nauwelijks plaats in beslag.
We denken vaak dat je voor de spieren altijd oefeningen met een concentrische en excentrische beweging moet doen om spieren te laten groeien en sterker te worden.
En dat klopt ook wel, maar het gaat uiteindelijk om de spanning die gedurende bepaalde tijd op een spier word gezet.
Met een stilstaande beweging kan dat ook...denk bijvoorbeeld aan wallsits of de plank. Geloof je me niet? Doe maar eens de plank...grote kans dat je de eerste keer de minuut niet weet vol te maken.
Als aanvulling op de reguliere trainingen hebben ze zeker hun nut.
Rustig blijven ademhalen speelt hierbij een grote rol, anders kan je bloeddruk behoorlijk stijgen. Dus niet de adem inhouden.
Ik geloof dat Sanca Saxon hier op het forum ook heel wat isometrische oefeningen doet.
Fijn weekend allen! 😊
Wie aan krachttraining denkt, ziet meestal gewichten bewegen: een dumbbell die omhooggaat tijdens de biceps curl, of een halter die langzaam zakt bij een gecontroleerde squat. In de sportschool draait alles om herhalingen en de kunst van het rijzen en dalen. Spieren groeien immers doordat ze...
www.eigenkracht.nl
ATX Mini Bands - 30 cm korte weerstandsbanden - Fitness Seller
https://share.google/Eg0ce0sD54QSMty04