XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Een homegym heeft idd zo zijn voordelen, 24/7 open, ongeacht wat er in de wereld speelt.
Mooi dat je ook nog altijd bezig bent en goed dat je zowel kracht- als duursport doet 👍
Mijn echte naam is overigens René (Hamers), huggybear vond ik wel toepasselijk als nickname 😉

Ja, die vraag over je oom zul je wel tot vervelens toe te horen krijgen 🤭, maar Wim was de beste Judoka van Nederland beter zelfs dan zijn "rivaal" Anton Geesink, alleen Wim had het hart op de tong en Anton wist zich beter te verkopen als ik het goed in herinnering heb, toch?

In elk geval heel leuk van jou wat te horen! 👊
Heb ooit een keer in mijn judo ''carrière '' een training gehad van Wim Ruska, maar toen was hij al op leeftijd en niet meer in de -100kg klasse.
Verder ben ik nooit verder gekomen dan zwarte band. Mooi te zien dan Sjaak hier op het forum zit. Hou je ook een logje bij Sjaak ? of ben je dat voornemens te doen ?

Wim zat altijd in de zwaargewichtklasse. Ik ga denk ik geen logje bijhouden. Leg mijzelf al genoeg verplichtingen op.😉

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.843
Heb ooit een keer in mijn judo ''carrière '' een training gehad van Wim Ruska, maar toen was hij al op leeftijd en niet meer in de -100kg klasse.
Verder ben ik nooit verder gekomen dan zwarte band. Mooi te zien dan Sjaak hier op het forum zit. Hou je ook een logje bij Sjaak ? of ben je dat voornemens te doen ?
Volgens mij heeft iedereen ooit wel eens aan Judo gedaan 😉

Wim zat altijd in de zwaargewichtklasse. Ik ga denk ik geen logje bijhouden. Leg mijzelf al genoeg verplichtingen op.😉
Ook geen wedstrijdambities meer, Sjaak?
Zo heeft powerlifting diverse gewichts- en leeftijdslassen. Bij de masters (diverse leeftijdsklassen vanaf 40) zou je het denk ik niet slecht doen 👊

Belangrijkste op mijn leeftijd is om heel te blijven.
En voor powerlifting moet ik weer zwaarder worden.En mijzelf bewijzen hoeft niet meer. Zowiezo wil ik altijd winnen met alle risico's. Doe nu veel cardio( hardlopen) in de week erbij 3 a 4 keer per werk.
Ik geloof er in dat als je ouder wordt moet afvallen en je hart en longen aan het werk moet zetten.

• #13.845
Klopt, heel blijven is het belangrijkste als je ouder word. Voor powerlifting hoef je overigens niet persé zwaarder te worden daar je immers diverse gewichtsklassen hebt. Maar ik begrijp wat je bedoelt 😊...ja, hart en longen aan het werk zetten is goed derhalve doe ik ook elke dag iets aan cardio in de vorm van wandelen of fietsen. Alleen met het afvallen wil nog niet zo lukken 🤭😉

Belangrijkste op mijn leeftijd is om heel te blijven.
En voor powerlifting moet ik weer zwaarder worden.En mijzelf bewijzen hoeft niet meer. Zowiezo wil ik altijd winnen met alle risico's. Doe nu veel cardio( hardlopen) in de week erbij 3 a 4 keer per werk.
Ik geloof er in dat als je ouder wordt moet afvallen en je hart en longen aan het werk moet zetten.
Waarom zou je zwaarder moeten worden om succesvol te powerliften?
Dat hoeft niet.

Dat gebeud automatisch als ik zwaarder ga trainen en meer ga eten. Weeg nu 108 kg. Laatste 3 maanden al 6 kg aangekomen omdat ik zwaarder krachttraining ging doen. En met hardlopen krijg ik het er niet af.
Ik was op wedstrijdniveau altijd tussen de 135kg en 143 kg.
En het lichaam heeft ook een memory.

Maar bovenal moet ik heel blijven. En heb al genoeg ouderdomskwaaltjes🤣

• #13.848
Waarom zou je zwaarder moeten worden om succesvol te powerliften?
Dat hoeft niet.
Probeerde ik ook reeds duidelijk te maken omdat powerlifting net als Judo een sport met diverse gewichtsklassen is. Ik kan me echter ook voorstellen dat als je vroeger aan de top hebt gestaan en de gewichten van toen niet meer aankunt dat mentaal moeilijk is en meestal heb je omdat niveau te bereiken heel wat moeten doen en laten wat je nu misschien niet meer wilt doen of kunt opbrengen. Maar dat geld in principe voor alle atleten die ouder worden, daarom is het juist mooi dat powerlifting niet alleen een sport met gewichtsklassen is, maar tevens met leeftijdsklassen! Maar Sjaak hoeft zich niet jegens ons te verantwoorden waarom hij geen wedstrijden meer wil doen 😊

Dat gebeud automatisch als ik zwaarder ga trainen en meer ga eten. Weeg nu 108 kg. Laatste 3 maanden al 6 kg aangekomen omdat ik zwaarder krachttraining ging doen. En met hardlopen krijg ik het er niet af.
Ik was op wedstrijdniveau altijd tussen de 135kg en 143 kg.
En het lichaam heeft ook een memory.

Maar bovenal moet ik heel blijven. En heb al genoeg ouderdomskwaaltjes🤣
Zie net pas je antwoord...had alreeds wat geschreven op het bericht van Illoydatoni 🤭
Ouderdomkwaaltjes krijgen we vroeger of later allen mee te maken, ik kan er over meepraten 😉

• #13.849
Je ziet overigens dat heel veel sporters uiterlijk rond hun 40e stoppen met wedstrijdsport zowel topatleten als recreanten. Vaak zijn er ook andere verplichtingen of verantwoordelijkheden debet aan (gezin, werk), maar vaak ook omdat de jaren op wedstrijdniveau bij velen hun tol eisen, denk aan hardnekkig blessureleed of andere serieuze gezondheids problemen. Of omdat men merkt dat men het niveau van weleer niet meer aankan en op het hoogtepunt als het ware stopt.

Zelf ben ik pas met 40 begonnen aan wedstrijden (begin jaren 90 regionale SMwedstrijden niet meegeteld) en ik doe enkel nog maar bench-only (bankdrukwedstrijden) en dat belast je lichaam minder dan powerlifting als driekamp en ook niet vergelijkbaar met Strongman waar je zeer veelzijdig moet zijn en blessuregevoeliger is.

Ik ken maar een handvol lifters die jong begonnen zijn met powerliften en op hun oude dag nog steeds doorgaan...ik denk bijvoorbeeld aan mannen als Coert Hoppenbrouwers (vice voorzitter bij onze federatie) en Wim Wamsteeker.

Laatst bewerkt:
  • #13.850
Zelf heb ik ook behoorlijke artrose in mijn linkerknie, linkerschouder en rechterelleboog. Desondanks denk ik met bijna 57 jaar niet aan stoppen.
Bankdrukken is mijn passie en trainen met halters is verslavend...en dan vooral trainen met - voor mij - zware gewichten...dat geeft me voldoening.
En ook het trainen voor een wedstrijd is gewoon leuk...voor bepaalde doelstellingen gaan en je daarop focussen.

Mijn vrouw zegt altijd: wanneer stop je, je hebt alles bereikt wat je wilde bereiken.
Mijn antwoord: Zolang ik er nog plezier en voldoening in ervaar en mijn gezondheid het toelaat blijf ik doorgaan 😊

Laatst bewerkt:
  • #13.851
Training vrijdag 31/10

Light Day Benchpress:
3x10x20, 2x5x60, 1x5x90 & 5x5x120 paused reps.
Seated single arm rows with ATX resistance bands 1x10 level 5, green band & 5x10 level 6, blue band.
Band Pull Apart isometric hold with ATX miniband.

Comment: sets met 120 waren heel goed te doen, ondanks heel weinig energie na een vrij pittige werkweek.
Ik doe mijn werk graag, maar er gaat de nodige tijd (zo'n 55 uur per week inclusief reistijd) en energie inzitten. Ik denk dat velen zich hierin wel herkennen, want ik ben immers niet de enige die werkt 😉
Dat merk ik dan ook in mijn trainingen. En ik merk ook duidelijk als ik vakantie heb...dat geeft mijn trainingen altijd een boost (power loves rest).

Bij de rows, ook eerst eventjes lichtere bands gebruiken als warming up...ik ben weliswaar reeds "warm" door het bankdrukken echter kan een specifieke warming up geen kwaad.

De isometrische hold doe ik als blessurepreventie voor mijn schouders.
De miniband uittrekken tot zijn max en dan ruim een minuut vasthouden. Ik doe dit met de lichtste miniband, de groene. Die kan je goed ver uittrekken...neem je daarentegen de zwaarste kun je deze op die manier nauwelijks uit elkaar trekken. Zo'n hold is geen oefening wat je mijns inziens met een zo zwaar als mogelijke band doen. Het gaat om de "spanning" die je ervaard, en dat kan reeds met de lichtste.
Ik vind bands in alle soorten en maten overigens erg handig om mee te trainen.
Ze wegen vrijwel niets en nemen nauwelijks plaats in beslag.
We denken vaak dat je voor de spieren altijd oefeningen met een concentrische en excentrische beweging moet doen om spieren te laten groeien en sterker te worden.
En dat klopt ook wel, maar het gaat uiteindelijk om de spanning die gedurende bepaalde tijd op een spier word gezet.
Met een stilstaande beweging kan dat ook...denk bijvoorbeeld aan wallsits of de plank. Geloof je me niet? Doe maar eens de plank...grote kans dat je de eerste keer de minuut niet weet vol te maken.
Als aanvulling op de reguliere trainingen hebben ze zeker hun nut.
Rustig blijven ademhalen speelt hierbij een grote rol, anders kan je bloeddruk behoorlijk stijgen. Dus niet de adem inhouden.
Ik geloof dat Sanca Saxon hier op het forum ook heel wat isometrische oefeningen doet.

Fijn weekend allen! 😊

ATX Mini Bands - 30 cm korte weerstandsbanden - Fitness Seller https://share.google/Eg0ce0sD54QSMty04

Screenshot_20251101_061047_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
  • #13.852
Training 5/11

Bench Press Heavy Day
3X10x20, 2x5x60, 1x5x90, 1x5x120 & 1x5x150, 2x4x150, 2x3x150.
Seated Banded Single Arm Rows with ATX bands, level 6(blue)

Comment:
Ik had maandag de zware training willen doen, echter vanwege verkoudheid paar dagen uitgesteld. Ik was koortsvrij en besloot gisteren maar weer eens onder het halter te gaan liggen. De 1e set ging nog wel redelijk goed met 5 reps(!)...de 2e en 3e set liet ik bij 4 reps en 4e en 5e set respectievelijk nog maar 3 reps, geen energie meer. Toch nog redelijk last van hoestbuien en elke keer als ik ging liggen werd het er niet beter op. Niets geforceerd en voldaan vanwege dat 1e set met 5x150kg...dat is toch weer lang geleden. Volgende keer hoop ik minimaal 2 sets met 5 reps te doen , de week daarna 3 enz.
Komt goed, traag maar gestaag! 👊

Mijn dochter zit nog steeds op Taekwondo. Al 13 jaar. Bracht haar altijd 4 keer in de week naar de sportschool. Omdat ik altijd moest wachten ben ik daar judo gaan doen. Samen met een maatje( 5de dan jujitsu). omdat hij ongeveer 80 kilo woog was hij een ideale partner voor mij om hem te gooien op technieken. Jammer genoeg moet hij vanwege gezondheidsklachten stoppen , vlak voor de corona. Mijn dochter heeft nu zelf een auto dus ben nu gelukkig vrij.

Nog geprobeerd weer in de gym bij haar op de sportschool te trainen( krachttraining) maar heb niet veel merr met de jeugd.
Zitten de hele tijd op de telefoons de toestellen te bezetten en hebben niet echt de mentaliteit van vroeger.

En thuis heb ik alles , met eigen muziek en 24 u/ p dag open.
Idd, en kijken je vaak vreem aan van; Hey ouwe get lost ?

Soms kun je nog wel samen trainen of om en om, en die jeugd spreekt je ook aan met meneer. Wordt tijd voor Oldie Hard Core Gym, met alleen oudjes zoals wij, of vooraf beoordeeld op evt. lidmaatschap 🤣

Hi René, kom af en toe weer even kijken hier.
Zorg voor goed herstel voor je weer gast trainen !

• #13.854
Hoi, leuk om ook weer wat van jou te horen!👍
Ja, ik probeer te luisteren naar mijn lichaam en doe het rustig aan 🤭

• #13.855
"Heiligschennis" op de light day 😉

Zaterdag 8/11.
Bench Press: worksets 5x8x120kg.
Seated single arm row: 8x10, ATX level 6, blue band.

Comment.
5x8...dat is "eeuwen" geleden dat ik er zo een hoog volume per set op nahield.
Voor mij pure "cardio" en als puristische aanhanger van maximaal 5 reps per set "heiligschennis" 🤣

Een beetje uitgepowerd omdat ik volgende
week vrijwel elke dag naar het ziekenhuis moet voor "epicutane testen" (plaktesten op de huid omdat ik allergische reacties op diverse antibiotica had gekregen toen ik met wondroos in het ziekenhuis lag). En ik mag dan niet "zweten"....en kan dan dus niet sporten...ik begin immers al te zweten als ik naar een halter kijk 🤭

Hier nog het filmpje van het laatste set:

kijk: https://youtu.be/n-uR9_-wXX0?si=Qp8wt9WtvsjITx6w

Laatst bewerkt:
  • #13.856
750.000 plus...

Wellicht vermeldenswaardig....deze week is mijn log de 750.000(!) weergaven gepasseerd 😊..en daarmee wil ik me bij iedereen bedanken die in mijn log gereageerd hebben👍. Nu log ik ook al reeds sinds 2009 mijn trainingen en wedstrijden...en daarmee dus ruim 15 jaar.
Laten we eerlijk wezen...eigenlijk is dit een saai log...een ouwe, dikke vent die enkel wat bankdrukken doet...erg voorspelbaar allemaal 🤭, niks spectaculairs.

In het begin waren er ook wel vrij felle discussies met personen die mijn anti-doping standpunt niet deelden.
En mijn mening over doping is niet veranderd, maar ik probeer mijn standpunten wat "genuanceerder" kenbaar te maken 😉
Ik heb overigens niet persoonlijk iets tegen gebruikers. Iedereen maakt zijn eigen keuzes...leven en laten leven.
Waar ik wel wat tegen heb is tegen gebruikers die unfair zijn en meedoen bij wedstrijden die bedoelt zijn voor naturals.
Daar moet men mijns inziens consequent tegen optreden...zoals bij onze federatie (WDFPF / DFPFNL) waar we een nul-tolerantie beleid hanteren bij geconstateerde dopingpraktijken.

Hoe dan ook, nogmaals bedankt iedereen die bijgedragen hebben aan mijn log en mocht ik je ooit op de tenen getrapt hebben met mijn uitspraken dan was dat niet mijn bedoeling 😉...ik hoop het nog een tijdje vol te houden wat trainen betreft en zal deze ook hier verder blijven loggen 👊

Laatst bewerkt:
Shit, heb ik er zo vaak op geklikt ?
😛

Fijn weekend, ouwe beer 🙋‍♂️

• #13.858
😄...thx man, jij ook 👊

• #13.859
Verplichte deload.

Deze week vrijwel elke dag naar het ziekenhuis voor epicutane testen.
Dit i.v.m. de allergische reacties op diverse antibiotica toen ik met wondroos in het ziekenhuis lag.

Ik mag niet sporten, zweten of douchen...nou dat gaat dan lekker meuren zoals ze bij ons zeggen 🤣...nouja, dan maar met een washandje behelpen...alhoewel...een grote washandschoen in mijn geval 🤣

Zo ziet mijn rug eruit...heb er verder geen hinder van, doet niet pijn en ook geen jeuk vooralsnog.

IMG-20251110-WA0005.jpg

• #13.860
Eciputane testen deel 2

Ze hebben nu "vakjes" op mijn rug gemaakt...als in zo'n vakje de huid reageerd en rood word dan is men allergisch voor die bepaalde stof. Mocht niet voldoende uit de testen blijken dan volgt een ziekenhuisopname en gaat men grotere dosissen antibiotica toedienen en moet ik een nacht ter observatie daar blijven.
Omslachtig gedoe allemaal, maar ik heb er verder geen last van, alles pijnloos.

Screenshot_20251112_215243_Gallery.jpg

Terug
Naar boven