Buttie88
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 8.965
- Lengte
- 1m62
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Fijn om te horen dat ik hier nog een positieve bijdrage heb kunnen leveren met deze tip.Ja gaat lekker. Door de verdeling lb ub run rust merk ik een groot verschil in vermoeidheid dus ervaar ik als erg positief.
Fijn om te horen dat ik hier nog een positieve bijdrage heb kunnen leveren met deze tip.
Fijn om te horen dat dit voor jou werkt💪 positieve vibes 🤗Hii
Ja gaat lekker. Door de verdeling lb ub run rust merk ik een groot verschil in vermoeidheid dus ervaar ik als erg positief. Gisteren weer lekker benen getraind en vanmorgen bovenlichaam.
Niks bijzonders sukkel gewoon lekker door 😇
wat ik kan vinden is dat het afhankelijk is van meerdere factoren. mochten er geen aanwijzingen zijn voor andere afwijkende waarden in je lever en nieren (of te veel eiwit in je urine), is er met 75 nog vrij weinig aan de handVraagje voor de kenners. Ik heb bloed laten prikken en mijn ckd-epi egfr is wat laag. De norm is 90+ en ik zit op 75. Zou dit van sporten/hoge eiwit inname/ supplementen kunnen komen?
Eiwitten 120/130 per dag
Supplementen: omega 3, vitamine c, magnesium, collageen, biergist, vitamine d
Er zijn vele redenen voor een wat lagere waarde voor de ckd-epi egfr. Van nature schommelt het altijd wel iets. Maar er zijn ook tal van onschuldige redenen.
Wat hogere spiermassa dan gemiddeld of vochttekort kan al een verlaagde waarde geven. Ook simpele pijnstillers hebben hier invloed op.
En 75 valt dan nog mee.
Spiermassa: Personen met een hoge spiermassa (bijvoorbeeld bodybuilders) kunnen een lagere eGFR hebben, omdat er meer creatinine wordt geproduceerd uit spierweefsel.
Vochtinname: Een te lage vochtinname kan leiden tot een lagere eGFR.
Medicatie: Sommige medicijnen, zoals NSAID's (pijnstillers) en ACE-remmers, kunnen de eGFR-waarde beïnvloeden.
Er zijn geen supplementen die een CKD-EPI eGFR-waarde verlagen; integendeel, sommige supplementen kunnen helpen bij het vertragen van de achteruitgang van de nierfunctie en het ondersteunen van de gezondheid van de nieren, zoals natriumbicarbonaat om verzuring tegen te gaan en vitamine D, B12 en foliumzuur om tekorten aan te vullen.
En je mag iets minder bouwen en iets meer drinken. Dus mag je in het weekend gaan stappen, je kunt het hebbenDankjewel! Mijn creatinine was inderdaad ook aan de hoge kant.
Dus conclusie dagje ouder en gespierd 👌
Creatine volgens mij wel. Extra creatine suppleren kan leiden tot een hogere creatininewaarde en daarmee een lagere CKD-EPI eGFR-waarde.Er zijn geen supplementen die een CKD-EPI eGFR-waarde verlagen;