AndroidHealthClinic

1 arm optrekken

Danny01

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m92
Massa
85kg
Hallo,
Ik zag laatst in de sportschool iemand zich met 1 arm optrekken. Ik zou dit zelf ook een leuk doel vinden om naar toe te werken. Momenteel kan ik mijzelf maximaal 20 keer achter elkaar optrekken.
Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die dit kunnen en mij dan kunnen uitleggen hoe je dit kan trainen. Is het bijvoorbeeld handig om eerst zoveel mogelijk herhalingen met twee handen te kunnen, of kan je je beter aan 1 hand optrekken en die arm vastpakken bij je pols, of optrekken met extra gewichten etc

Alvorens uwe reactie bedank ik u! ;)

PS: Ik heb diegene daarna niet meer gezien, maar ik zal zijn trainingsmanier vragen als ik hem weer zie!

lol? hoezo wil je dat? wat je kan proberen is negatief met 1 hand optrekken =) dus omhoog en dan zo sloom mogelijk weer naar benede bij omhoog gaan mag je hulp gebruiken bv. stoel ofzo
succes

Hallo,
Ik zag laatst in de sportschool iemand zich met 1 arm optrekken. Ik zou dit zelf ook een leuk doel vinden om naar toe te werken. Momenteel kan ik mijzelf maximaal 20 keer achter elkaar optrekken.
Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die dit kunnen en mij dan kunnen uitleggen hoe je dit kan trainen. Is het bijvoorbeeld handig om eerst zoveel mogelijk herhalingen met twee handen te kunnen, of kan je je beter aan 1 hand optrekken en die arm vastpakken bij je pols, of optrekken met extra gewichten etc

Alvorens uwe reactie bedank ik u! ;)

PS: Ik heb diegene daarna niet meer gezien, maar ik zal zijn trainingsmanier vragen als ik hem weer zie!

Ik heb ooit poging gedaan tot!! Is een bepaalde techniek voor ook ergens in mijn log te vinden maar waar weet ik niet meer!

Eerste vereiste is eigenlijk dat je met meer dan 25% extra van je lichaamsgewicht jezelf 8x moet kunnen optrekken!
Daarna is simpelste truukje eigenlijk om je aandacht op 1 arm te gaan richten en dat doe je door bijvoorbeeld maar 2 vingers met je andere hand vast te hebben... Dit kan je afwisselen met negatief reppen.. Met 2 armen jezelf optrekken.. 1 hand loslaten en dan met de hand die je vasthebt jezelf zo langzaam mogelijk laten zakken! Wordt je snel sterker van! Op den duur moet je het dan kunnen!

Enige is dat je biceps wel zoooo gruwelijk vollopen dat je het daarna niet meer hoeft te proberen om andere oefeningen voor je rug nog met hoog gewicht te pakken.. das de reden waarom ik het 1 arm optrekken maar heb opgegeven, bovendien is het een gruwelijke belasting voor je schoudergewricht en dus erg blessuregevoelig!!

zie er het nut niet echt van in behalve een hoog show-gehalte

zie er het nut niet echt van in behalve een hoog show-gehalte

Draait alles niet daarom dan? Een hoog show-gehalte is het enige wat je nodig hebt om succesvol te worden.

Ontopic: zou het gewoon aan die gast vragen als je 'm ziet, techniek speelt bij heel veel dingen een grote rol, en dat is op een forum moeilijk uit te leggen.

Draait alles niet daarom dan? Een hoog show-gehalte is het enige wat je nodig hebt om succesvol te worden.

Ontopic: zou het gewoon aan die gast vragen als je 'm ziet, techniek speelt bij heel veel dingen een grote rol, en dat is op een forum moeilijk uit te leggen.

In de BB wereld? Nee...
Verder vind ik het een beetje een vaag doel om te stellen, maar als jij er blij van wordt prima.
Gewoon negatief beginnen idd.

beetje dom met 1 arm optrekken
beetje na denken en je ziet in waarom

Hahaha, de "bb wereld" draait toch om showen of niet dan.

En dan nog het liefste in een string met vieze olie om extra aandacht te trekken.

Hangt ervan af hoe je "showen" opvat. Jay Cutler is bijv. in mijn ogen niet echt een showman ofzo. Ronnie was (is) dat wel.

Maar laten we ontopic blijven:o

jay kan er ook wat van.

is voor showbeesten die aandacht tekort hebben.

ga fatsoenlijk squaten.

met 1 hand optrekken moet je dan ook met 1 hand doen (hand op de rug ofzo)
als je je pols van die ene hand vasthoudt, dan gebruik je je andere hand toch wel degelijk.
het heeft gewoon een ander aangrijpingspunt (pols ipv ijzer)

het enige nut dat ik hiervan inzien is grijpkracht op die ene hand

Het is niet een kwestie van uithoudingsvermogen dat je geen 1-armige pullup kunt doen, maar van kracht. Dus in plaats van meer en meer pullups doen kun je misschien ook steeds meer gewicht om je middel hangen en zo je pullups verzwaren.

Nog beter is om op een assisted pullup machine je 1-armige pullup te trainen. (met steeds minder assist). Blijf in de 1-5 reps range.

het is al gezegt,

waarschijnlijk heeft diegene z'n 1e hand vast om de pols van zn andere hand,

je gebruikt nog steeds 2 armen om op te trekken, alleen 't lijkt alsof je het met 1 hand doet...

Dat trucje gebruikte ik op de basis school om te showen :o:D

het is al gezegt,

waarschijnlijk heeft diegene z'n 1e hand vast om de pols van zn andere hand,

je gebruikt nog steeds 2 armen om op te trekken, alleen 't lijkt alsof je het met 1 hand doet...

Dat trucje gebruikte ik op de basis school om te showen :o:D
........
Het is toch wel te hopen dat de TS met zijn eigen ogen kan zien wanneer een persoon 1 of 2 handen gebruikt.

Terug
Naar boven