- Waardering
- 25
Omdat ik nu al een jaar mijn lijf opmeet, ben ik in staat de verschillen te bekijken. Toch wel leuk om te zien.. totaal niet indrukwekkend als je een echte BB-er bent, maar wellicht inspiratie voor andere vetz*kken , eh dikkerds hier?
Een jaar geleden was ik door een voetblessure niet in staat voldoende te sporten en kwam pijlsnel aan tot 85 kg.
Nu weeg ik net iets minder dan 6 jaar geleden toen ik afviel tot 68 kg door 17000 km te fietsen en heel weinig eiwitten te eten. Een andere keer woog ik ook zoveel na een rigoreus Herbalife dieet. Verschil? Ik voelde me toen hartstikke slap en nu ben ik sterker dan ooit! Leve KT!
Nek : van 35 naar 33,5 cm = -1,5 cm
Pols: van 15,5 naar 15 cm = -0,5 cm
Enkel: op 20 cm gebleven.
Oksel: van 97 naar 91 = -6 cm
borst: van 111 naar 99 = -12 cm
middel: van 100 naar 87 = -13 cm
Heup (breedste deel): van 111 naar 99 = -12 cm
Lies: van 64 naar 60 cm = -4 cm
(vergeten dijbeen zelf te meten, is nu 55 cm in omtrek)
kuiten: van 40 naar 37 = -3 cm
bovenarm bij oksel: 33 naar 32 cm = -1 cm
(vergeten biceps te meten is nu koud aangespannen 28 cm)
onderam: is 25 cm gebleven, wel beetje vet eraf en spier erbij
Totaal: -53 cm.
Gewicht: van 85 naar 67 kg = 18 kg.
Vet%: van 38% naar 30%... 8% eraf, maar huuuuu wat veel nog!
Commentaar: in het gewicht en omvang was tot juli ondanks redelijke hoeveelheid cardio (weer spinning) en KT geen beweging te krijgen.
In juli ging ik voor 3 maanden naar Brazilië op fiets- en busreis. At daar erg onregelmatig (zeg maar rustig veeeels te weinig voor de inspanning, heb me regelmatig verkeken op de tijd nodig om een afstand af te leggen).. er ging 3-5 kg af maar er veranderde niet zo gek veel in lichaamsmaten.
In oktober begonnen aan ketodieet en flink veel KT met spinning.
Langzame progressie, zat op 1800 kcal maar had vaak te weinig energie voor inspannende cardio, zoals spinning. Na een fietsvakantie in november (minder eten, meer bewegen) was er weer geen beweging in te krijgen.
At ik te weinig (volgens www.caloriesperhour.com zou ik gem 3000 kcal verbranden) of te veel (mijn stofwisseling is ontiegelijk traag, oorzaak onbekend).
Vanaf medio feb gebruik ik EC en het is echt ongelooflijk: de centimeters en kilo's vlogen er vanaf.. maar ik was ook op reis in de VS en at vrij weinig (want junkfood ontwend).
Voorlopig houd ik ongeveer 1500 kcal aan voor niet zo actieve dagen en eet er veel KH bij op lange fietsdagen...
Espi, toch wel blij met het verschil...
Een jaar geleden was ik door een voetblessure niet in staat voldoende te sporten en kwam pijlsnel aan tot 85 kg.
Nu weeg ik net iets minder dan 6 jaar geleden toen ik afviel tot 68 kg door 17000 km te fietsen en heel weinig eiwitten te eten. Een andere keer woog ik ook zoveel na een rigoreus Herbalife dieet. Verschil? Ik voelde me toen hartstikke slap en nu ben ik sterker dan ooit! Leve KT!
Nek : van 35 naar 33,5 cm = -1,5 cm
Pols: van 15,5 naar 15 cm = -0,5 cm
Enkel: op 20 cm gebleven.
Oksel: van 97 naar 91 = -6 cm
borst: van 111 naar 99 = -12 cm
middel: van 100 naar 87 = -13 cm
Heup (breedste deel): van 111 naar 99 = -12 cm
Lies: van 64 naar 60 cm = -4 cm
(vergeten dijbeen zelf te meten, is nu 55 cm in omtrek)
kuiten: van 40 naar 37 = -3 cm
bovenarm bij oksel: 33 naar 32 cm = -1 cm
(vergeten biceps te meten is nu koud aangespannen 28 cm)
onderam: is 25 cm gebleven, wel beetje vet eraf en spier erbij
Totaal: -53 cm.
Gewicht: van 85 naar 67 kg = 18 kg.
Vet%: van 38% naar 30%... 8% eraf, maar huuuuu wat veel nog!
Commentaar: in het gewicht en omvang was tot juli ondanks redelijke hoeveelheid cardio (weer spinning) en KT geen beweging te krijgen.
In juli ging ik voor 3 maanden naar Brazilië op fiets- en busreis. At daar erg onregelmatig (zeg maar rustig veeeels te weinig voor de inspanning, heb me regelmatig verkeken op de tijd nodig om een afstand af te leggen).. er ging 3-5 kg af maar er veranderde niet zo gek veel in lichaamsmaten.
In oktober begonnen aan ketodieet en flink veel KT met spinning.
Langzame progressie, zat op 1800 kcal maar had vaak te weinig energie voor inspannende cardio, zoals spinning. Na een fietsvakantie in november (minder eten, meer bewegen) was er weer geen beweging in te krijgen.
At ik te weinig (volgens www.caloriesperhour.com zou ik gem 3000 kcal verbranden) of te veel (mijn stofwisseling is ontiegelijk traag, oorzaak onbekend).
Vanaf medio feb gebruik ik EC en het is echt ongelooflijk: de centimeters en kilo's vlogen er vanaf.. maar ik was ook op reis in de VS en at vrij weinig (want junkfood ontwend).
Voorlopig houd ik ongeveer 1500 kcal aan voor niet zo actieve dagen en eet er veel KH bij op lange fietsdagen...
Espi, toch wel blij met het verschil...
Laatst bewerkt: