- Waardering
- 410
Waarom noem je het? Is dat het enige waar je je over verbaast aan "geloven"?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoofddoek en toch kort rokje is zwaar hypocriet, maar gevaarlijk? Pfff. Weet je wat gevaarlijk is? De extremistische onzin die er soms wordt uitgekraamd door radicalen, en niet alleen door radicale moslims natuurlijk.
Geloven in het voortbestaan van je geest na de dood vind ik lang niet zo debiel als anno 2009 nog steeds geloven dat de Bijbel en de hele aanverwante circus ook maar iets van waarheid verkondigen.
Ik hoop het wel. Al is het beleid soms veel te laks en laat men het vaak genoeg nog toe.Dat extremisme moet worden aangepakt is iedereen het wel over eens lijkt me.
My bad. had even de quote gemist.
Waarom noem je het? Is dat het enige waar je je over verbaast aan "geloven"?
Geloven in het voortbestaan van je geest na de dood vind ik lang niet zo debiel als anno 2009 nog steeds geloven dat de Bijbel en de hele aanverwante circus ook maar iets van waarheid verkondigen.
My bad. had even de quote gemist.
Later toegevoegd? Of ben ik gewoon scheel?
Ik hoop het wel. Al is het beleid soms veel te laks en laat men het vaak genoeg nog toe.
Hehe nee later toegevoegd, ik zag dat er een post tussen zat.
2,2 miljard christenen en 1,6 miljard moslims = 3,8 miljard mensen die geloven in leven na de dood. En dan heb je de andere religies nog niet eens meegerekend.
brutal.

Mijn oma liep ook vaak met een hoofddoek op, vooral in de kou. Ik kan je vertellen dat die ook levensgevaarlijk was.

Jullie begrijpen mij verkeerd die meisjes zijn gevaarlijk in de zin van dat ze een identiteitcrisis hadden. Aan de ene kant willen ze verwesteren aan de andere kant een "goed" moslima zijn. Dit soort mensen kunnen van de een op de andere dag heel extreem worden in hetgeen ze op dat moment geloven omdat ze juist worstelen met die identiteitcrisis.
Ondanks hun assertiviteit en naar buiten toe beleden individualisme bewegen deze meisjes zich keurig binnen de traditionele Islam. Zij verzetten zich niet tegen het systeem en protesteren niet openlijk tegen de wandaden die hun zusters elders worden aangedaan. Deze moslima’s integreren niet, maar keren zij zich juist tegen de nog dominante cultuur, omdat zij vinden dat deze hen discrimineert.
De islamt met de vrouwvijandige en onderdrukkende praktijken als besnijdenis, uithuwelijking, verstoting, mishandeling kunnen wij toeschrijven aan het islamitische geloof zelf. Het zijn geen uitwassen of door de traditionele cultuur ingegeven misinterpretaties van oorspronkelijke teksten. Dergelijke praktijken zijn inherent aan de islam: het zijn ‘religieus gelegitimeerde misdaden’. Emancipatie en echte integratie is niet mogelijk binnen de islamitische geloofsgemeenschap. Het is in de praktijk niet mogelijk om cultuur en traditie te scheiden van het geloof. Oorzaak is het onderdrukkende patriarchale islamitische systeem. De islam en haar geloofspraktijken kunnen wij als taboe te verklaren. Moslimvrouwen moeten worden beschermd tegen onderdrukkende religieuze en culturele praktijken door onze wetgeving.
Dat Turkse meisje op kantoor met haar westerlijke gebruiken en uiterlijk, haar perfecte ABN en haar moderne wereldbeeld die ineens op een goede maandag met een al dan niet modieus hoofddoekje het kantoorgebouw in loopt doet dit vanwege halve gare schreeuwerts die achter iedere boom een vijand zien. Als je constant over dezelfde kam gesmeerd wordt met je minder ontwikkelde 'broeders' en je overal het idee krijgt aangesproken te worden voor de daden van lieden waar jij eigenlijk vrij weinig mee te maken hebt raakt je pissed off. Een hoofddoekje dragen komt dan wat betreft gemeenschappelijke psychologie in de sferen van rebels doen, een statement maken. Een wat minder agressieve vorm van middelvinger op steken.
Je hoeft geen sociologisch wereldwonder te zijn om te zien dat dit een typisch gevolg is van de polarisatie die schreeuwerts als jij via het medium Wilders gecreeerd hebben.
, nu goed je hebt wel gelijk
Open eens de aanval op de zelfbewuste hoofddoek dragende moslima’s en trekt hun onafhankelijkheid (emancipatie) en integratie sterk in twijfel ipv synische opmerkingen.