AndroidHealthClinic

100% attitude, 0% bullshit

• Topic Starter Topic Starter

:nowai:

Training van vandaag : benen!

Lekker getraind ondanks onderrug die nog niet volledig herstelt was en bijna geplet door leg press!!! :hedbang:

Squat (no no no squats)
10x50
8x70
8x90
6x100
4x110
3x115
2x120
10x90
8x90

Boxsquat (hoogte van normale verstelbare bank, wel spotter hier :))
8x140
8x140 (wel eens goed om stilaan gewoon te worden aan zwaardere gewichten...)

Leg Press
12x140
12x180
10x220
8x240
8x260
8x280 /!\ VPR
3x300 + 4e x FAILURE (op onderste punt zat ik vast, gelijk vastgesteld dat er gelukkig veiligheidspinnen zijn)

Leg Curl
12x20
12x25
12x30
12x25
met 15kg : 10 seconden onderaan vasthouden met knieën van de bank, dan 10 sec bovenaan en dan weer onderaan 10 sec. en vervolgens zoveel mogelijks reps maken (14)

Bij de failure op de leg press kwam er een welgemeende **** uit, dat betekende namelijk al die rommel eraf zwieren voordat je de plate weer omhoog kreeg. :D Bovendien was het een aardige pr geweest, zeker na die squats. Mocht trouwens niet lager zitten die beveiliging of ik kon mijn knieën en quads een hele tijd rust gunnen.. :o

Wel tevreden verder, kracht op squat was nog niet optimaal door onderrug en einde van de examens dat eraan komt maar mag niet klagen.
Verder nog eens gehoord van vrij buffe kerel uit mn gym (97kg bij 185cm) dat ik aanleg heb, (beetje samen met hem zitten trainen ook trouwens,) altijd leuk om te horen. Gisteren een andere gast die meende dat ik kuurde. :roflol:

http://www.youtube.com/watch?v=dRI__NQv8Bk

Laatst bewerkt:
Sterke training gozer!

Lekker de benen gefrituurd! Goed man!

Je mag inderdaad zeker niet klagen met zo'n training;)

bedoel je '' i'm so sick? ''

http://www.youtube.com/watch?v=iWIADZKU9dw

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

sterke box-squats main, zo te zien kan je daar een stuk zwaarder mee gaan.

Lekker de benen gefrituurd! Goed man!

Bedankt allen. :)

Ja box squats kan ik duidelijk nog zwaarder, dat is ook te merken aan leg press, ben duidelijk sterk ik het bovenste deel van de squat (uiteraard kan iedereen met minder rombeweging zwaarder gaan maar ik bedoel verhoudingsgewijs) en onderin wat zwakker (hamstrings en glutes zijn hier nog te zwak?).

Misschien wat diepe hack squats gaan doen om die hamstrings sterker te maken.
Veel zwaardere box squats wil ik sowieso nog niet doen. Wil eerst wat gewoon worden aan de gewichten en core moet ook meekunnen, zo dubbelplooien met die stang in je nek staat ook maar lullig...

Volgende week eens kijken voor nieuwe pr op normale squat, mag er stilaan van komen.

deed je je box-squats met licht aantikken en omhoog wippen weer, of 1-2 secs. rust op 't bankje - wat vind je van 't liedje?

deed je je box-squats met licht aantikken en omhoog wippen weer, of 1-2 secs. rust op 't bankje - wat vind je van 't liedje?

licht aantikken. :)

tot een seconde of 32 is het liedje heel goed maar die vrouwenstem is me iets te soft, te "popachtig" ofzo. Wel nog deftig, ga hem eens op mn playlist zetten, bedankt. ;)

vandaag niet getraind maar net wel gaan joggen in de bossen.

vooraf te weten : tot 4 jaar geleden liep ik regelmatig (snelste tijd 5km 19:45, 21km 1u41, ...) maar toen woog ik amper 60kg. Nu net gewogen en weeg ('s avonds) 88kg en heb 0,0 conditie.

500m 2:24 (bij wijze van test en opwarming)
3000m 14:45

Ben 1 minuut moeten stoppen halverwege (tijd liep door) want had brutale spierpijn in onderrug (echt diep vanonder, vlakbij glutes) en scheenbenen. Niet onverwacht, 28kg meer die op en neer bounced gaat na een tijdje irriteren als je al die jaren hooguit wandelt en 4x/week 45min fietst (waar je gewicht veel minder druk zet op je gewrichten etc.).

Hoop dat het betert binnenkort dan heb ik tegen het einde van de zomer weer wat conditie. :cool:

---------- Toegevoegd om 23:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

morgen trouwens trainen, im thinking shoulders + borst (dips en beetje db werk ofzo).

Laatst bewerkt:
laatste examen gehad en 10u naar het hardlopen alweer mogen gaan trainen, heerlijk! sebiet wat gaan drinken tot stuk in de nacht, maar we gaan het rustig houden, dan kan ik zondag trainen. :o

Military Press
10x35
6x50
5x60
2x70

Pushpress (techniek)
1x70
1x70
1x70
1x70
1x70 (is nog geen vloeiende beweging, duw hem door drive wel boven mijn hoofd maar dan blijft hij hangen en kan ik niet mooi aansluiten met armen, ga nog beetje moeten zoeken voordat het echt goed zit. :))

Dips (volledige beweging, lichtjes uitlocken boven en net onder parallel beneden)

ladder van 6
1x(BW) 2x 3x 4x 5x 6x
1x 2x 3x 4x 5x
1x 2x 3x 4x
1x 2x 3x
1x 2x
1x

tijd : +- 6min

10xBW
6xBW
3xBW

totaal = 75 dips /!\ VPR

BOR
12x50
10x70
8x80
6x90 /!\ PR

Seated Shoulder Dumbbell Press
12x20
12x24
7x28 (pff)

Side Raises
12x10
12x10

Bent-over Side Raises
12x10
12x10

Upright Row
12x26
12x26
12x26

Hammer Curls
10x16
8x20

Burpees
10x
10x

Lekker gepompd, heerlijk zo'n trainingen.

http://www.youtube.com/watch?v=EXk88Qj2EEY

Laatst bewerkt:
nice MP & BOR kerel !

Die dips, moooi ouwe wat een VPR!
Wilde zeggen dat ik er jaloers op ben, maar als ik zo check dan ben ik eigenlijk op al je presses en pulls wel jaloers :p

Sterke Dips en MP!

MP en PP verhouding klopt niet helemaal he ;) Maak eens een filmpje anders..

wat zijn burpees?
je BOR is niet slecht, en dan huilen over de mijne:P
muziek blijft hard! blijven doen bro

nice die 6x90kg BOR.
:)

thx baas ;)

MP en PP verhouding klopt niet helemaal he ;) Maak eens een filmpje anders..

Nee inderdaad. :D Met gelijke techniek moet ik wel een 80-85 PP kunnen denk ik.

Zal eens proberen filmen binnenkort. De camera heeft mijn pa nu mee (is op reis) dus zal voor binnen weekje of twee zijn want met mijn gsm kan ik niet uploaden.

wat zijn burpees?
je BOR is niet slecht, en dan huilen over de mijne:P
muziek blijft hard! blijven doen bro

http://www.youtube.com/watch?v=7MGljX4bbps

Haha, ik snap serieus niet hoe sommigen hier zo'n ****ed up hoge BOR hebben, trekken jullie die naar de onderbuik ofzo? :mad: :D

Muziek zal ik blijven posten, np. :cool:

---------- Toegevoegd om 12:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

wederom bedankt :)

dit. :( Maar moet zeggen dat het al pak beter gaat. Misschien eens 100 doen binnenkort. Deze fat-ass needs high reps and conditioning. :o

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven