AndroidHealthClinic

100 kg eind jaar

Nou, nog twee maandjes.

Wat is de stand inmiddels?

• Topic Starter Topic Starter
Klaar?

Hoezo klaar?

Je gaat toch wel gewoon door met trainen?
Ik bedoelde 90. Ja ik ga zeker door. Maar 100 is 0 kans. En juni benchte ik al 80 en toen dacht ik dat ik echt ging halen. Maar nu doe ik maar 82.5. Komt denk ik ook door vakanties en omdat ik weer op voetbal zit.

Klaar?

Hoezo klaar?

Je gaat toch wel gewoon door met trainen?
Als ik kijk naar nu en vergelijken met toen ik begon, heb ik met sommige oefeningen amper progress. Ja Bench is 22.5 omhoog gegaan, Lat pulldown ook iets van 18 kg. Maar bijvoorbeeld db Shoulder Press maar 2 kg per Arm en biceps eigenlijk helemal niet. Dat in 10 maanden trainen

Spieropbouw duurt gewoon lang op de natuurlijke manier.
In t begin ga je sneller omhoog met gewichten en later kom je op punten waar je moeilijk verder komt.
Wat je hier aangeeft in doe 10 maanden vind ik geen slechte progressie hoor.

Weet niet hoe goed je je voeding bijhoudt, maar wellicht als je daar een goede balans in kan behouden dat je meer er mee uit kan halen.
Ik zie dat je 17 jaar bent dus ik zou lekker gaan bulken met ongeveer 500 calorieën boven je onderhoud.
En gezien je zon 70kg weegt dan +/- 140 gr eiwitten per dag, +/- 70 gr vetten en de rest aanvullen met koolhydraten.

Dit is al vaker aangegeven door anderen wss.
Maar had ik niet al eens voorspelt aan het begin dat de 100kg niet ging lukken? 😬
Maar desondanks wel goede vooruitgang hoor. Lekker door blijven gaan en dan komt t vanzelf.
It's a long road ahead.. 💪🏻

In t begin ga je sneller omhoog met gewichten en later kom je op punten waar je moeilijk verder komt.

Weet niet hoe goed je je voeding bijhoudt, maar wellicht als je daar een goede balans in kan behouden dat je meer er mee uit kan halen.
Ik zie dat je 17 jaar bent dus ik zou lekker gaan bulken met ongeveer 500 calorieën boven je onderhoud.
En gezien je zon 70kg weegt dan +/- 140 gr eiwitten per dag, +/- 70 gr vetten en de rest aanvullen met koolhydraten.

Maar had ik niet al eens voorspelt aan het begin dat de 100kg niet ging lukken? 😬
Maar desondanks wel goede vooruitgang hoor. Lekker door blijven gaan en dan komt t vanzelf.
Hier ben ik het helemaal mee eens!

@TheFiemd

alles valt of staat met je voeding en training. Ik heb al 1000x gezegd dat je anders moet trainen en veel meer moet eten, zeker als je ook nog eens gaat voetballen !!

• Topic Starter Topic Starter

Ja klopt, met voeding ik probeer gewoon zoveel mogelijk te eten. Maar ik heb snelle stofwisseling en dan ook nog eens voetbal

@TheFiemd

alles valt of staat met je voeding en training. Ik heb al 1000x gezegd dat je anders moet trainen en veel meer moet eten, zeker als je ook nog eens gaat voetballen !!
De 100 kg komt volgend jaar wel hoop in de zomer

Ja klopt, met voeding ik probeer gewoon zoveel mogelijk te eten. Maar ik heb snelle stofwisseling en dan ook nog eens voetbal

Met 1 lichaam kan je niet alles bereiken op het gebied van lichamelijk ontwikkeling, en al helemaal niet 2 dingen tegelijkertijd.

Volgend jaar haal je die 100 waarschijnlijk wel en anders het jaar erop makkelijk.

ochtend:
3 boterhammen
2 kaas
1 pindakaas
1 glas sojamelk
500 ml water
middag:
4 boterhammen
2 kaas
2 pindakaas
500 ml water
tussendoortje:
1 banaan
1 glas melk
avond:
Verschillend, ik schep wel vaak op

per dag: 3k+ ML water
calories: verschillend, meestal boven 2500
eiwitten: verschillend, meestal 60+
Het is meestal altijd verschillend wat ik eet.
Ik eet vooral meer om meer eiwitten te eten, en zodat ik misschien nog groei.
Ja inderdaad ander account ben ik kwijt.

3 brood met kaas/pindakaas =450 kcal zeg 500 kcal
Sojamelk (hopelijk geen light) 80 kcal
580 totaal

4 brood met beleg = 600 kcal

Banaan 125 kcal
Melk 100 kcal

1325 kcal
Ruim genomen afgerond omhoog 1500 kcal.

Met je ruim genomen diner kom je op 2300 kcal.....

Kortom. Meer eten.
Dit vind je al extreem veel.
Dik 3 jaar terug was je een krappe 70 kg op 1,80 m
Wil je meer benchen..zorg voor meer BW en spier. Dus meer eten.
T is je al 100000000x gezegd.
Als je dat had gedaan had je het mogelijk wel kunnen halen.
Maar niet meer eten... voetballen toevoegen qua beweging...tja...

Laatst bewerkt:
@TheFiemd
hHou je je eten bij in een app?
Weet je wat je onderhoud in calorieën?
Ik kan me voorstellen dat je daar misschien geen zin in heb als 17 jarige maar dan krijg je wel een goed inzicht op je voeding.

En meer eten is niet perse de manier om meer eiwitten binnen te krijgen.. Je moet wel weten wat je eet.
Ik lees hier boven uit een citaat dat je zo'n 60gr eiwitten per dag eet. Das echt te weinig als je meer spiermassa wil opbouwen..
Dat js minder dan 1 gram per kg lichaamsgewicht.
Kortom wel meer eten maar weet wat je eet 👍🏻

Wij willen je helpen met goede bedoeling. Zou wat doen met de adviezen wat er over 25pagina’s staan.

Edit: start ontbijt met oa 120g rijstebloem of havermout, of mix. Met ~650ml melk
Krentenbollen met ‘pinda’ kaas mee naar school.

Wij willen je helpen met goede bedoeling. Zou wat doen met de adviezen wat er over 25pagina’s staan.
Dit.

Je hebt bakken met adviezen gekregen en die in de wind geslagen, veel te lang mee gewacht of eerst andere dingen gedaan.

Wel gewoon doorpakken nu OP, lekker trainen voor die 100kg BP!

Hoe is het hier?

Nog 100kg gedrukt eind december?
Of is de weddenschap afgekocht?

Hoe is het hier?

Nog 100kg gedrukt eind december?
Of is de weddenschap afgekocht?

Terug
Naar boven