XXL Nutrition

16-18 kilo vetmassa in 4 maanden challenge!

Je verliest ook vocht en helaas ook nog wat spiermassa, hoop voor je dat het lukt. Staar je niet blind op getallen en ga er gewoon voor.

Juist en je kunt ook niet zomaar berekenen dat je bijvoorbeeld 1200kcal te kort creert. Je stofwisseling mag niet stil komen vallen. Wil je spierverlies beperken dan kun je imo maximaal een 700/800kcal te kort aanhouden, dat is ruim een halve kilo vet verlies per week wat best veel is.

270 dagen is verstandiger en dan kom je op 9 maanden uit.

• Topic Starter Topic Starter
Juist en je kunt ook niet zomaar berekenen dat je bijvoorbeeld 1200kcal te kort creert. Je stofwisseling mag niet stil komen vallen. Wil je spierverlies beperken dan kun je imo maximaal een 700/800kcal te kort aanhouden, dat is ruim een halve kilo vet verlies per week wat best veel is.

Nogmaals bedankt voor de hulp, so far erg informatief geweest.
Misschien zal dit dom, en eigenwijs overkomen maar;

Ik ben pas weer 1.5 maand actief (4x week) massa aan het trainen, dus de spiermassa die ik momenteel heb laat veel te wensen over.
De beslissing om hevig te gaan cutten is omdat ik me toch nog elke morgen doodschaam als ik in de spiegel kijk, en me doodschaam als ik over straat loop.

Dan kan ik natuurlijk wel harder, en harder trainen om massa te kweken, maar me er prettiger bij voelen zal helaas niet gebeuren.

Waar ik dus op doel is; Als ik 5-6 maanden cut, op een fatsoenlijk gewicht en vet% ben, dan 1.5 aan het cleanbulken en massa trainen ben, ben ik toch op precies hetzelfde uit. Maar dan in 6.5-7.5 maand?

En als je er zin in hebt, heb ik nog een laatste vraag.

Mijn uiteindelijke doel is dus 13-15% bodyfat.
Als ik een target weight calculator gebruik dan heb ik huidig;

28.62 kg vet
77.38 vvm

en 13% bf goal is;

11.56 kg vet verlies
77.38 vvm
88 kg totaal

106-88 = 18 kilo.
Dus eigenlijk moet ik helemaal geen 24 kilo verliezen, maar 18 kilo?

Mijn excuses voor de vele vragen, ik vind dit interessant en verdiep me er graag in.
Wil niet blind gaan cutten en trainen, maar wel weten wat ik doe.
Zal me van het weekend gaan verdiepen in enkele boeken.

En nog een laatste vraag..
Wat is het maximale tekort voordat je stofwisseling in 'spaarstand' gaat?

Die valt ok niet stil zo lang je carbs en eiwitten en een beetje vetten over 6 hele kleine maaltijden verdeeld.
Mijn onderhoud is ook 3200 cals en kan ook op 1900 cals heel erg goed cutten, echter heb ik er dan wel wat extra's bij om zo weinig mogelijk spiermassa te verbranden en nog wat extra kracht te gainen.
Je gaat pas echt langzaam als je bijna niets meer eet, dus de helft er af van wat ik dan nog eet. Onder de 1500 cals gaat mojn stofwisseling pas elangzamer werken maar dat zal ook kunnen komen omdat ik de hele dag op mijn reet zit.

dit wordt nooit goed.waarom direct met zoveel cardio?
je bent over 2maand max in een plateau en je handen zitten nu al vol.

Cardio sinds vrijdag verlaagd.
Begin voor KT met 10min warming up op de loopband. ~80-140
Na KT 20min Crosstrainer met hartslag 140-150 ~220-300 kcal verbrand
Daarna 10 min fiets. ~60-120 kcal

De variabel houd in dat als ik meer eet, ik wat meer inspanning doe om tot het goede tekort kom.
En als ik minder gegeten heb ik dus minder cardio. Wil altijd eind van de dag altijd op een deficit van 1.5 - 1.8k te komen.

Zit nu alsnog dus op 40 min cardio, wat wellicht aan de zware kant is.
Als ik in een plateau kom ben ik van plan e.v.t. een fat burner aan te schaffen (Ik begrijp dat het effect minimaal is, maar op het punt dat ik stil kom te staan is elke vooruitgang weer meegenomen),
wat heviger te cutten (Lager gewicht, lager maintenance, minder kcal nodig, duidelijk), en cardio dan weer verhogen van 40m naar 60m.

Voorderest nog enige tips dan, Amand?

*Edit*

Ben ondertussen ook bezig mijn vschema aan te passen, wil het liefst de spekblokjes minderen, of er totaal uithalen.
Het geeft me inderdaad de kcal die ik nodig heb, maar het zit toch wel echt dondersvol met verzadigde vetten zit.
Ga het vervangen met alternatieven die meer onverzadigde vetten hebben.

Zout gebruik ik nu LoSalt (Thanks Originele) om genoeg Kalium binnen te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ookal was de laatste update pas gister, zal toch maar even een update geven.
Gewichtsverlies gaat als een trein, waarschijnlijk houd ik honderden kilo's vocht vast. Zit nu op 103.6 wat een verschil van 3 kilo is ten opzichte van afgelopen dinsdag.

Voorderest komen er langzamerhand wat bijwerkingen opkijken, ik slaap gigantisch verrot. Maar toch voel ik me s'ochtonds fitter dan hiervoor. Tja, dus ben ik eigenlijk wel blij mee.

Heb wel last van hoofdpijn, en voel me soms toch nog wel sufjes.
Net maar even een halfuur wezen hardlopen (Rustig tempo +-8-10km/h met hartslag van 130-150)
Door de frisse lucht en beweging de hoofdpijn gelukkig weer voorbij, en voel me meteen niet meer suf.

Ook de topic title naar 20kg verandert. Doel is tussen de 16-20 kilo vetmassa in 4 maanden.

*Edit*

Kan geen topic titel veranderen?

Laatst bewerkt:
succes man is niet makkelijk zit rond 102kg het belangrijkste is dicipline

Meh, misschien maar even een modje vragen dan.

succes man is niet makkelijk zit rond 102kg het belangrijkste is dicipline

Thanks, jij ook succes.
Inderdaad, met genoeg discipline en doorzettingsvermogen is alles mogelijk.
Zijn veel mensen die zichzelf na een aantal kilo afvallen belonen met wat lekkers, maar bij keto is dat (gelukkig) onmogelijk om carbs te eten. Dus als ik mezelf trakteer op mijlpalen (5-10-15 kg) trakteer ik mezelf op lekker duur vlees, omnom! Zolang het maar in de macro's valt.

heb je Lyle McDonald al gelezen?

Yeah, staat in m'n sig. Ben nu Burn the fat, feed the muscle en Lyle mcDonald aan het lezen.
Erg interessant!

Voorderest nog wat eten;

Rundertartaar met kaas & ei
293japs.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Je kan ook lekkere hamburgers maken met slaatjes bla ipv brood

Yeah, brood komt er natuurlijk niet meer in.

Ik zit trouwens nog steeds met een probleem.
Vorig jaar ben ik tijdens het downhill lb'en in frankrijk met 60 'a 70 km/h onderuit gegaan en heb ik benen, ribben, en arm zwaar gekneust gehad. Heb helaas geen foto's van de wonden toendertijd, wel een foto van m'n arm na een tijdje herstel toendertijd;

1zgt6j9.jpg

Tijdens de trainingen krijg ik na een paar reps toch altijd een zeurende pijn in m'n onderarm.
Voorderest kan ik er ook niks meer van maken, geen idee of het toeval is, of hier aan gelinkt is.
Gewoon door blijven trainen en kijken of het evt. weggaat of de moeite nemen om even langs de dokter te gaan..

Nog een vraag die redelijk dringend is; Hoe ver moet ik onder mijn maintenance zitten om het spierverlies zo veel mogelijk te beperken. Het maximale acceptabele spierverlies vind ik 100gr op 1 kilo vet.

Update;

Vandaag weer gesport volgens schema.
Tijdens de cardio toch lichtelijk afgeleid geweest omdat een chubby voor me ging staan hardlopen.
Het apparaat stond recht naar mij toe gericht, dus ik had als uitzichtpunt een paar vetbobbels die alle kanten opvlogen.
Vervolgens kreeg mevrouw nog stijve tepels ook. Probeer dan maar 30min strak er langs te kijken.
Manmanman, wat een plaatsvervangende schaamte.

Er zijn een paar wijzigingen dankzij het Voeding forum.

Ik zal 2470 kcal voor deze weken aanhouden.
Vanaf nu zal ik elke donderdag op de sportschool vet% vet kg en vvm opmeten.
Zal dat dus bijhouden en indien;

Weinig vet verlies - Geen vvm verlies = -200 kcal voeding
Veel vet verlies - Geen vvm = Buiten een dansje doen
Veel vet verlies - VVM verlies = Een week uithouden, kijken of het geen vochtverlies is, indien volgende meting nog een keer VVM verlies = +200 kcal voeding

De eerste +200 kcal zal bestaan uit olijfolie.
Volgende +200 kcal zal bestaan uit noten
Vandaag eindelijk een kleiner gewichtsverschil, dus ik denk dat ik nu grotendeels die eerste kilo's van vocht verloren heb, en nu dus duidelijk kan zien of ik goed afval.
Verschil ten opzichte van gister is 0.1 kg en is nu dus 103.7.
Het doel is 1kg - 1.5kg vet per week zodat ik minimaal spiermassaverlies lijdt.

Onrealistisch doel imo maar ik wens je veel succes.

hoe wist je eigenlijk dat je KH gevoelig bent?

hoe wist je eigenlijk dat je KH gevoelig bent?

Door veel tijd, pijn, moeite, en doorzettingsvermogen.
Samen met een dietisten heb ik sinds November veel verschillende dieten gevolgt.. Waarin niks eigenlijk effect had.
Met een koolhydraatrijk dieet kwam ik juist aan als een trein,
en met een koolhydraatarm dieet bleef ik op gewicht.
Zo kan ik het in het kort uitleggen.

Door de maanden heen ook verschillende bloedtesten gedaan (Zelfs een keer flauwgevallen tijdens het prikken, ha-ha, was daarvoor nog nooit flauwgevallen!)
om te onderzoeken of er wat mankeert aan mijn stofwisseling. Wat ze precies getest hebben weet ik helaas niet te vertellen.
Ik weet wel dat ze flink wat hadden afgekruist, en ook flink wat bloed hadden geprikt.

Toen maar besloten om volledig te slag om te slaan en gewoon zo goed als koolhydraat-loos te leven, dus keto te volgen. Mijn dietiste is het er niet volledig mee oneens omdat ze;

[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]maar KH vrij is geen goed idee omdat je altijd een minimum (ong 70-80 g pd ) nodig hebt. Lager dan dat ga je in een keto acidose en dan gaat je lichaam in oorlogsstand en dat is feitelijk gewoon crashen en ik ben daar zeker niet voor (en met mij geen enkele sportdietist).[/FONT][/FONT]

Maar toch maar mee in zee gegaan omdat er eigenlijk geen andere optie meer is!
Kan er natuurlijk uren over klagen, en het als excuus gebruiken om een chubby **** te blijven..
Maar daar worden we niet gelukkig van! Knokken ervoor. Die endo chubby met gevoeligheid voor koolhydraten gaat helemaal ripped worden!

ah, thanks voor je uitleg!

waarom ik dat vroeg is, is omdat ik wel een degelijke schema heb gevolgd vorig jaar (weet niet meer hoelang, maar wel een tijdje) maar ik viel niks af (ekv 30/40/30)

wat dus resulteerde in dat ik weer in mijn oude patroon viel, geen resultaat = geen motivatie

dus ik was benieuwd of ik ook KH gevoelig was, wss niet - als ik zo jou verhaal lees - maar zoals je in mijn logje leest, bezig met een nieuwe schema (ekv 40/27/32)

keep motivated! :D

Terug
Naar boven