XXL Nutrition

16-18 kilo vetmassa in 4 maanden challenge!

• Topic Starter Topic Starter
ah, thanks voor je uitleg!

waarom ik dat vroeg is, is omdat ik wel een degelijke schema heb gevolgd vorig jaar (weet niet meer hoelang, maar wel een tijdje) maar ik viel niks af (ekv 30/40/30)

wat dus resulteerde in dat ik weer in mijn oude patroon viel, geen resultaat = geen motivatie

dus ik was benieuwd of ik ook KH gevoelig was, wss niet - als ik zo jou verhaal lees - maar zoals je in mijn logje leest, bezig met een nieuwe schema (ekv 40/27/32)

keep motivated! :D

Iedereen heeft een 'gevoeligheid' voor koolhydraten, de een wat meer, de ander wat minder.
Maar 40/27/32 klinkt inderdaad goed! Ben benieuwd hoe het je vergaat!

In inderdaad, geen resultaat is verschrikkelijk. Vooral omdat je er zoveel moeite en tijd in hebt gestopt.
Natuurlijk heb ik het ook tijden erg erg lastig gehad met nog motivatie te vinden.
De gedachte die me eigenlijk bezig hield is. "Nu is er geen progressie in het afvallen - Maar ik ben tenminste uit het eindeloos kilo's aankomen.

Maarja - Zoals ik al vaker zei.. het komt helemaal goed joh.
Het begin is er, en nu keihard blijven knallen tot ik 13% vet zit.

Maar natuurlijk jij ook succes! Als je weer stil komt te staan kan je altijd nog zoals ik keto proberen. Maar raad natuurlijk eerst low carb aan aangezien totaal carbs ontlopen toch vervelend kan zijn soms.

Na een gigantische k*t dag op het werk maar besloten om vandaag te wegen voor een boost in vrolijkheid.
Daarna natuurlijk weer keihard gesport. Volgens mij lopen er wel de raarste mensen bij mij in de sportschool rond.
Vandaag een ecto'tje die op 5-10 kilo dingen tillen de meest gruwelijke smoelwerken aan het trekken was.

Gewicht is wel wat hoger, aangezien ik een uurtje voordat ik naar de sportschool een kilo aan vis sla etc. naar binnen heb zitten stampen.

184 cm
104.8 kg
24% vet

79.6 VVM
25.2 kg Vet

Is toch even een gigantisch verschil als we dat met vorige week vergelijken;

184cm
106.8
27.6% vet

77.3 VVM
29.5 Vet

Verschil is dus
Totaal gewicht -2 Kilo
Vetmassa -4.3 Kilo
VVM - +2.3 kilo

Laatst bewerkt:
Hoe meet je dit allemaal? Eigenlijk de enige goed beschikbare methode om vp te meten is 3- of meer-puntsmeting.
Weegschalen zijn niet accuraat.

2.3kg(!) VVM gain je niet in een week. Zelfs niet als bulkende beginner.
Er zit waarschijnlijk ook veel vocht bij het verloren gewicht, maar dat is normaal bij het beginnen met keto.

Kan best dat je vp zo dus ook wat hoger uitvalt dan verwacht, maar daar moet je je helemaal geen zorgen over maken. Of je nu 15 of 25 kilo kwijt wilt, afvallen heeft tijd, consistentie en doorzettingsvermogen nodig.
Je gaat het wel halen lijkt me ;)

Hoe meet je dit allemaal? Eigenlijk de enige goed beschikbare methode om vp te meten is 3- of meer-puntsmeting.
Weegschalen zijn niet accuraat.

2.3kg(!) VVM gain je niet in een week. Zelfs niet als bulkende beginner.
Er zit waarschijnlijk ook veel vocht bij het verloren gewicht, maar dat is normaal bij het beginnen met keto.

Kan best dat je vp zo dus ook wat hoger uitvalt dan verwacht, maar daar moet je je helemaal geen zorgen over maken. Of je nu 15 of 25 kilo kwijt wilt, afvallen heeft tijd, consistentie en doorzettingsvermogen nodig.
Je gaat het wel halen lijkt me ;)

Op de weegschaal gaf hij aan dat ik 1kg meer vocht vasthield dan ervoor haha.
Maar ik begrijp dat het niet representatief is. maar toch wel enigzins de richting aangeeft.
Ik neem het met zo'n 2% speling. Maar merk toch wel echt in de spiegel dat er verschil zit.
Neem het allemaal ook met een korreltje zout.

Vandaag was toch wel de lastigste dag van de afgelopen tijd.
Veel frustraties achter elkaar.

K*t dag op het werk.
Door m'n enkel gegaan
Teen zo hard gestoten dat ik er nog steeds last van heb.
40min cardio met een enkel en teen die pijn deed.
Kerel die m'n oude laptop overgekocht heeft heeft transportschade geleden.
Dure, nieuwe horloge binnen, wil ik de band verstellen flikkerd dat pinnetje eruit en m'n horloge op de grond, dikke hardstilstand.. 45min gezocht maar niet kunnen vinden.
Mag ik weer langs de juwelier om een nieuw te kopen verdomme. Goedkoop zijn ze ja, maar wou m'n horloge morgen om ;(.

Had erg de nijging om wat lekkers te pakken om stress te eten, wat ik vroeger soms deed. Nooit veel maargoed.
Een reepje chocola zou er wel in gegaan zijn. Toch was mijn willskracht gelukkig groot genoeg, dus heb ik maar als een beest 500 gram sla naar binnen gemieterd.

Positievere kant van vandaag is dat ik wel flink wat nieuwe broeken- en shirts voor het sporten gekocht heb.
Ja ik ben een man en ik vind winkelen tof.
:sd:

Huidig weegschaalgewicht; 102.4

goed bezig, keep it up!

Huidig weegschaal gewicht: 101.7

Trainen gaat nog steeds lekker. Is altijd mooi als je het sporten leuk vind.
De hele dag kijk ik maar uit tot ik lekker de sportschool in kan, gewichten kan wegdrukken, en het vet kan laten huilen.

Nog een week met mijn huidige trianingschema en dan ga ik aanpassingen doorvoeren.
Ik werk teveel met apparaten, en apparaten wil ik als 'supplementen' houden.
Wil de meeste dingen gaan veranderen naar losse gewichten.

Wat ik sowieso in het schema ga zetten;

Bench press (Huidig in smith machine, maar daar wil ik van af)
Deadlifts
Squats
Incline Dumbbell Bench Press
Dips
Dumbbell Lunges
Wide Grip Pulldown (Well apparaat dus)
Losse Dumbbells
Barbell Upright Rows
Standing Barbell Curls
Ab Crunch (Wel apparaat)

Evt. Standing barbell calf raise - Maar door 30min cross trainer train ik m'n kuiten toch ook al flink?

Dat uitsmeren over 2 schema's (Eentje Ma/Do, Ander Di/Vrij)
Maandag rug/biceps en dinsdag chest/triceps (Maandag chest day dus druk)

Kan er toch wel enige hulp bij gebruiken ;)

Laatst bewerkt:
Dit volg ik :) Vind het leuke om bijna dezelfde stats te hebben waarop we begonnen.

Follow + Succes! :)

Een update van gewichtverlies;

t7ke8i.jpg

Vind het toch redelijk grappig om te zien wat voor effect het zigzaggen heeft.
Om't Metabolisme op gang te houden eet ik elke zoveel dagen op onderhoud, dan zie je dat ik niks afval.
De dagen erna meteen weer een dikke boost in afvallen.

Vind dat het nog steeds aardig hard gaat. "thingswentbetterthanexpected.jpg"
Had verwacht dat ik nu ongeveer op de 1-2 kilo per week zou gaan uitkomen, maar gelukkig gaat het vreselijk hard.
Waarschijnlijk heb ik gewoon de goede genen.

Zie mezelf ook als een mix van Endo/Mesomorph.
Om er maar even een uitleg over te geven;

Mesomorf:
- heeft de meeste aanleg om spieren te ontwikkelen
- vertoont van nature een duidelijke v-vorm
- grote borstkas

Endomorf:
- komt snel aan
- ontwikkelt langzamer spiermassa
- heeft trage stofwisseling
- zachte musculatuur
- brede heupen
- rond gezicht

Ik heb aanleg om spieren te ontwikkelen, alleen van dagelijks 4km fietsen naar school vroeger had ik al reuzachtige(in verhouding) benen. (Huidig bovenbeen 82cm omtrek, nog steeds het meest gespierde deel van m'n lichaam)
Ik heb een grote borstkas, en altijd duidelijk spieren en ook een v-vorm gehad. Nu alleen niet meer door het vet.

Daarintegen kom ik ook snel aan, en moet ik altijd opletten wat ik eet.
En heb ik ook brede heupen (helaas)

Dus, het gaat allemaal nog steeds geweldig.
Dezelfde dalende lijn in gewicht.
Kan niet wachten tot dinsdag om weer te kijken of het VP% omlaag is gegaan.
(Ik weet dat het een methode is die veel speling geeft, maar als het omlaag is betekend het wel dat ik vetmassa kwijt ben, daar gaat het om)

Dus, tot de volgende update!

Donders de kilo's vliegen eraf hier, hoeveel kg loop je nu voor op schema?

Donders de kilo's vliegen eraf hier, hoeveel kg loop je nu voor op schema?

Doel was 16-18 kilo vetmasssa in 4 maanden.
Dus ik denk dat ik minstens een maand voorloop op het moment.
Vind ik niet erg, want ik denk dat na een maand of twee de kilo's er een stuk langzamer van afgaan.
Zit nu namelijk nog op een hoog vetpercentage, en ik denk dat 15% -> 10% vet wel een maand of 1.5 maand zal gaan duren.

Had zelf i.i.g. nooit durven dromen dat de kilo's er zo snel van af zouden vliegen.
Als ik in de spiegel kijk herken ik mezelf amper.
2 weken geleden kon ik het merk van m'n boxer niet lezen, nu kan ik het makkelijk lezen.
Zie je maar wat alleen een ander voedingsschema(Geen carbs meer) voor gigantisch verschil kan zorgen. Als ik nou eerder wist dat ik erg gevoelig voor koolhydraten was...

Daarbij is het ook leuk om uit de omgeving commentaar te krijgen, mensen die ik 2-3 weken niet gezien hebben reageren "geshockeert" met "WAZMETJOUGEBURT"

Motivatie om harder door te gaan stijgt met de dag.
Ben beniewd wanneer ik in een plateau kom ;')

*Edit*
Heb vandaag 100gr koolhydraten naar binnen gewerkt. In de keto boeken staat ook over de refeed, dus had ik wat broodjes gegeten.
Was wel lekker. Kijken wat voor effect dit heeft op aankomende week. Gaat het slechter dan doe ik dat ook niet meer.

Laatst bewerkt:
100 gr koolhydraten gegeten en meteen weeg ik weer 102.0
Voor het eerst dat m'n kilo's naar boven zijn gegaan i.p.v. naar beneden.
Zal wel vocht vasthouden zijn door de koolhydraten.

Morgen weer meten, ben benieuwd!

Net terug uit de gym, vandaag de training wat anders aangepakt dan normaal.
Heb vandaag gesquat, benchpress, deadlifts, shrugs, dips, en dumbbell lunges geoefent op houding.
En 40min cardio.

Misschien had ik beter eerst cardio kunnen doen voordat ik een goede houding voor squatten ging aanleren.
t*ring, wat heb ik pijn in mijn benen nu, heerlijk! Maar het werd aan het eind van de cardio toch wel gigantisch zwaar.

Heb eerst 4 setjes van 8 gedaan met alleen de stang (20kg) onder begeleiding van wat kenissen die al wat jaartjes daar trainen en ik toevallig tegen kwam, meteen van het moment gebruik gemaakt.

Later wou ik zelf nog gaan zorgen dat ik het wat beter onder de knie kreeg en heb ik 6 setjes van 8 gedaan met weer 20kg.
Begon het toch wel ontzeeeeeeeeeeeetend zwaar te krijgen aan het eind. En daarna moest ik nog een half uur op de crosstrainer staan, shit!
Is me wel gelukt maar uiteindelijk kon ik amper de trap nog op lopen om me om te kleden ;)

Voorderest zijn er ondertussen al flink wat aanpassingen in mijn voedingsschemawat ik binnekort wel in de post ga zetten..

Maandag + Dinsdag = Maintenance -500
Woensdag (Rust) = Maintenance -100
Donderdag + Vrijdag + Zaterdag = Maintenance -500
Zondag (Rust) = Maintenance -100

Merk namelijk dat telkens als ik wat dichterbij m'n onderhoud ga zitten, ik de volgende dagen sneller afval.
Als ik steeds -500 blijf dan gaat het steeds langzamer. Waarschijnlijk houd ik zo mijn metabolisme voor de gek om het te laten verbranden alsof het gewoon op onderhoud gevoed word, en als het langzamer begint te worden het weer naar boven knallen door rond onderhoud te eten

Heb ook even hier om hulp gevraagd voor een nieuw trainingschema;
http://forum.dutchbodybuilding.com/f106/nieuw-trainingschema-cut-332767/#post7521923
Wat waarschijnlijk vanaf volgendeweek dinsdag in gebruik gaat.

Wat een ****ing k*tdag.

Allereerst rijd mijn bus richting stage opeens niet.
45min gelopen naar Stage in die k*t kou.
Op stage moest ik de ICT-Shit van examens bij houden en als examinator - 4 uur - rondlopen om mensen te helpen als die schijtsoftware leip doet. 4 uur lang geen **** uitvoeren, voelde jaren.

Kom ik terug hebben die 13-14 jarige schijtkinderen m'n sleutels uit m'n kantoor gestolen, godgloeiende..
Ga ik naar huis richting de sportschool, pak ik lijn 22, verandert die in lijn 21 en rijd hij de verkeerde kant op.
30min naar de sportschool gelopen. Dik spierpijn van het squatten gister natuurlijk.

meet ik me op, had wel tijdens het lopen een liter water en 400gr aan eten gegeten maargoed.

+0.3kg vetmassa
VVM gelijk
Vocht -2

Dus

102.6
77.6kg vvm
25.5 vetmassa

Ookal weet ik dat ik die weegschalen niet te serieus moet nemen, alsnog ****ing demotiverend en de absolute kers van de taart van mijn afgrijselijke k*tdag.

Laatst bewerkt:
Wat een ****ing k*tdag.

Allereerst rijd mijn bus richting stage opeens niet.
45min gelopen naar Stage in die k*t kou.
Op stage moest ik de ICT-Shit van examens bij houden en als examinator - 4 uur - rondlopen om mensen te helpen als die schijtsoftware leip doet. 4 uur lang geen **** uitvoeren, voelde jaren.

Kom ik terug hebben die 13-14 jarige schijtkinderen m'n sleutels uit m'n kantoor gestolen, godgloeiende..
Ga ik naar huis richting de sportschool, pak ik lijn 22, verandert die in lijn 21 en rijd hij de verkeerde kant op.
30min naar de sportschool gelopen. Dik spierpijn van het squatten gister natuurlijk.

meet ik me op, had wel tijdens het lopen een liter water en 400gr aan eten gegeten maargoed.

+0.3kg vetmassa
VVM gelijk
Vocht -2

Dus

102.6
77.6kg vvm
25.5 vetmassa

Ookal weet ik dat ik het niet te serieus moet nemen, alsnog ****ing demotiverend en de absolute kers van de taart van mijn afgrijselijke k*tdag.
Zo'n baaldagen moet je maar vlug vergeten makker. ;-)

Yeah klopt, balen maar het gebeurt.
Gister ook nog eens een-soort-van-blauwtje gelopen. Gaat lekker!

Maargoed, ik heb net een body fat caliper besteld, en ga daar een 4 punts meting mee doen om het accuraat bij te houden. Zorgt dat dit soort situaties zich niet meer voordoen, en ik een accuraat resultaat heb.

Heb ook op internet even een testje gedaan met Age/Height/Weight & Waist/Neck CM en daar kwam ik op 20.4% BF uit.

Toch een groot verschil 25.7% en 20.4%
Ik verwacht dat ik met een caliper tussen de 20-22 uitkom. Meeste vet zit iig in mijn buik.
Mijn benen staan in verhouding vrij droog, en mijn armen ook.

Aangezien ik toch moest bestellen heb ik meteen even vitamine pillen meebesteld.
Met;
Vitamines:
Vitamine A (RE), retinolacetaat 800μg 100%
Vitamine B1, thiamine hcl 1,1mg 100%
Vitamine B2, riboflavine 1,4mg 100%
Vitamine B3, nicotinamide 16mg 100%
Vitamine B5, pantotheenzuur 6mg 100%
Vitamine B6, pyridoxine HCL 1,4mg 100%
Vitamine B8, biotine 50μg 100%
Vitamine B11, foliumzuur 200 μg 100%
Vitamine B12, cyanocobalamine 2.5 μg 100%
Vitamine C, ascorbinezuur 80mg 100%
Vitamine D3, cholecalciferol (D3) 5μg 100%
Vitamine E, tocoferol succinaat 12mg 100%
Vitamine K, menaquinon (K2) 37,5μg 50%

Mineralen:
Calcium, calciumcarbonaat 200mg 25%
Chroom, chromiumchloride 20μg 50%
Iodide, Potassium Iodide 0.15mg 100%
Jodium, kaliumjodide 150μg 100%
Koper, kopergluconaat 1mg 100%
Magnesium, magnesiumoxide 93.7mg 25%
Mangaan, mangaancitraat 1mg 50%
Molybdeen 50μg 100%
Selenium, selenomethionine 55μg 100%
IJzer, ijzerfumeraat 7mg 50%
Zink, zinkcitraat 5mg 50%

Papain 6.5mg
Lactase 6.5mg
Betaine HCL 6.5mg
Bromelaine6.5mg
Papapya 6.5mg

L-Arginine 17.5 mg
L-Carnitine L-Tartraat 25mg
Panax Ginseng Extract 25mg
Green Tea Extract 17.5 mg

Laatst bewerkt:
Het nieuwe voedingschema;

Nieuw voedingsschemaword dus;

Maaltijd 1 : 6:30
-100gr Grilworst
-Vitamine Pil

Maaltijd 2 : 9:30
33gr komkommer
66gr ijsbergsla
80gr tonijn
66gr ei

Maaltijd 3 : 12:00
33gr komkommer
66gr ijsbergsla
80gr tonijn
66gr ei

Maaltijd 4: 14:30
33gr komkommer
66gr ijsbergsla
80gr tonijn
66gr ei

(15:30 -> 17:00/17:30 sporten)

Maaltijd 5: 18:00
Varieert, eten over de hele dag is discipline en dit is waar ik zit in heb.
Kcal komen altijd op hetzelfde neer, denk aan;
Kipfilet/Zalm/Rundertartaar/Magere Grilburger.

en 2 eitjes

Maaltijd 6: 21:00
100gr grilworst

Totaal;

1924 kcal
124gr vet
22,8 carbs
176gr eiwitten

Verhouding is dus;
322.8

38% vet
7% carb
54% eiwitten

Beetje aparte verhouding. Wil 60/5/35 hebben.
Zal wel even een topic in voeding aanmaken.

In principe hoef je je toch niet zo strikt te houden op komkommer en sla?

Baaldagen zijn er nu eenmaal, but keep positive!
Denk aan waarom je bent gestart met dieeten:)

Hoeft in principe niet, maar het is lekker - snel te bereiden - en vult goed.
Ik ga de grilworst s'avonds er uit halen en vervangen met zonnebloempitten.
De 2 eieren s'avonds bij het avondeten er uit halen en vervangend zonnebloempitten door de sla heen te gooien.

Dan kom ik ~2000-2100 uit met meer vet.

Zal wel mooi klote worden op de WC met al die pitjes.

Waarom zoveel tonijn als je meer vetten minder eiwitten wil gaan eten?
Tonijn is 1% vet of zo, 30%+ eiwit.

Terug
Naar boven