AndroidHealthClinic

16 jaar, 15 kilo afgevallen, spieren opbouwen. Tips gevraagd

• Topic Starter Topic Starter
Je zegt dat je een vetpercentage hebt van 8%.. Waarom wil je dan in hemelsnaam nóg minder vet hebben :O. 8% is echt heeeel eng zonder spieren. Plus; je kan niet spiermassa kweken en vet verliezen tegelijkertijd, je moet een keuze maken. Als ik jou was zou ik nu vol gas gaan bulken, desnoods "clean bulken" als je niet te veel vet wil aanzetten. Zoek een balans, je kan makkelijk redelijk wat spiermassa pakken en niet al te veel aankomen in vet zelfs als je huidige vetpercentage verdubbelt zie je er nog niet dik uit.
succes!
Maar die 8% was gemeten met een weegschaal. :) En ik denk dat ik in ieder geval gewoon doorga met me krachttraining. En dan langzaam me voedsel opbouwen. Omdat mijn metabolisme (waarschijnlijk) nu heel laag is.

Je vetpercentage is ok om aan krachttraining te beginnen, het is goed dat je al beseft dat je iets aan je voeding gaat moeten doen en wat minder cardio. Het is verstandig om je trainingsschema hier eens te posten en de tips die je krijgt in acht te nemen. Je calorie-inname mag je gerust opschroeven tot 3000 Kcals/dag, verdelen over een zestal maaltijden en zien dat je toch zeker een 150 gram eiwit per dag inneemt, als we de regel van 2-3 gram eiwit/kg lichaamsgewicht in acht nemen. Maak je maar niet te druk om je vetpercentage. Als je 3-4x/week gaat trainen worden die calorieën gebruikt om spieren op te bouwen, als het maar "volwaardig" voedsel is, je mag echt wel eens snoepen hoor, geen probleem. Verder zou ik de sticky's over voeding en training eens gaan lezen. Veel succes!

Oke ik zal even me voedings schema posten. KT schema komt dan nog wel.

Ontbijt:
- 3 boterhammen met pindakaas/kipfilet/rosbief/filet american
- 200 ml melk
- 100 ml vruchtensap
- (water)

10 uur:
- 2 stuks fruit
- (water)

12 uur:
- 3 boterhammen met pindakaas/kipfilet/rosbief/filet american
- (water)

16 uur:
- fruit of 2 boterhammen met pindakaas/kipfilet/rosbief/filet american
- (water)

19 uur:
- rijst
- groente
- vlees
- (water)

Na krachttraining:
- 3 boterhammen met pindakaas.

Dit is dus lang niet genoeg als ik alles hier lees. Maar eens wat dingetjes opkrikken dan.

maak er minstens 2x zoveel boterhammen van. en meer melk drinken, minstens een liter per dag.

200 ml melk.. bij mij zit in een glas al 300.
Sowieso meer eten, iemand met een beetje spirit kan niet te dik worden.

Ik heb eventjes een foto gemaakt zodat ik over een tijdje kan vergelijken. Dit is nu. Na 1 maand trainen. Nog steeds 68 kilo. Eet al meer dan eerst, bouw het een beetje op! :)

Zouden jullie even kunnen zeggen wat jullie denken van me vetpercentage? Das wat beter dan die ****ing weegschaal van me :P
Ik ben denk ik tussen meso en ecto. Maar die types zijn niet echt belangrijk ofzo toch?

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Volgens mij ben je toch meer ecto dan meso :D. Maar dat maakt iig niet veel uit. Begin gewoon met vreten ;)

Volgens mij ben je toch meer ecto dan meso :D. Maar dat maakt iig niet veel uit. Begin gewoon met vreten ;)
Haha ook goed. Zit nu aan de 10 boterhammen per dag. :P En ik bouw steeds meer op. Kwarkje erbij, shake erbij. enz.

Wel had ik nog een vraagje; Ik heb zeg maar bovenop me bovenarmen rode soort van striemen zitten. Je kan ze ook wel op de foto zien. Iemand die weet wat dat is? ???

Weet ik niet, kan zijn dat je onderhuid gescheurd is.. (heeft een vriend van me op zn rug) komt dan omdat je te weinig eiwitten inneemt ofzo.

Haha ook goed. Zit nu aan de 10 boterhammen per dag. :P En ik bouw steeds meer op. Kwarkje erbij, shake erbij. enz.

Wel had ik nog een vraagje; Ik heb zeg maar bovenop me bovenarmen rode soort van striemen zitten. Je kan ze ook wel op de foto zien. Iemand die weet wat dat is? ???

Ja , dat is striae.. inderdaad zoals mijn voorganger al zegt: scheuren in je onderhuid.
Gebeurt als je veel ( en snel ) aankomt of als je spieren explosief groeien. de huid houdt de groei dan niet bij.
Is helaas niets aan te doen. Het rode gaat er vanzelf af en dan wordt het wit..

Hmm, ik zie niet direct iets op de foto. Maar volgens mij kun je ook nog van iets anders striae krijgen, maar ik kan mij niet echt herinneren waarvan :D

Hmm oke. Nouja het is al aant wegtrekken in ieder geval. Maar iemand hier die mijn BF kan schatten?

Als je snel afvalt krijg je geen striae, dan hoeft je huid namelijk niet te rekken.

Volgens mij zit het in je hoofd dat je een vetpercentage van 13-14 hebt :P

Hmm, woog vanochtend gewoon een kilo minder dan vorige week. Terwijl ik me toch echt veel probeer te eten. En me buikomtrek maar nauwelijks was afgenomen. Lekker spieren kwijtgeraakt zeker..

Proberen nog meer te eten deze week dus. :P

eet gewoon alles dat je kan eten, als wil je ophouden eetje nog meer moet niet perse al di gezonde dinge tezijn :P dat moet ook maar eet gewoon alles zodat je wat dikker word :D

Hmm, woog vanochtend gewoon een kilo minder dan vorige week. Terwijl ik me toch echt veel probeer te eten. En me buikomtrek maar nauwelijks was afgenomen. Lekker spieren kwijtgeraakt zeker..

Proberen nog meer te eten deze week dus. :P

kan zijn dat je net iets minder gedronken hebt tot die weging en de grote boodschap eerder gelost hebt ;)
je moet je ook niet elke week wegen. 1x per maand zou ik doen.

Terug
Naar boven