MuscleMeat

1e evenement als securityman achter de rug.

Leviathan

aka Jordi
Elite Member
R.I.P.
10 media-items
Waardering
2
Afgelopen Zondag 1e rock/metal evenement als security-dude gedaan.
Was meteen een erg lange dag. Heb er 16 uur gestaan.

Jammer genoeg geen geld ervoor kunnen incasseren omdat het onderdeel van mn stageuren waren.

Verder was het een erg rustige dag. van de verwachte 1000-1500 man zijn er uiteindelijk maar zo'n 450 gekomen. Te rustig mag ik dus wel zeggen.

Op 2 bands na, was de muziek echt zwaar gitaargerag, dus de gemiddelde headbanger kon zn hart wel ophalen. Ikzelf hoorde alleen geen **** meer voor het podium, ondanks dat men mij meerdere malen probeerde op te roepen via mn oordopje.

Op 1 incidentje na is er niks gebeurt, dus ik heb helaas niemand mogen slaan :( :D

Gelukkig komen er nog flink wat evenementen deze kant op, dus ik kan mn lol nog wel op. Within Temptation treedt deze zomer hier in de regio geloof ik nog op, en volgens verwachting zal daar zo'n 30.000 man op afkomen.

Waarschijnlijk zal dat dan een samenwerkingsverband worden van meerdere beveiligingsorganisaties, dus de kans is groot dat ik daarbij aanwezig zal zijn.

Maar het was al met al een leuke dag, dus deze carrierewending is een goede keus geweest.

16 uur?
En dan ben je nog alert genoeg? :hedbang:

Leuk bro! Maar 16 uur is wel lang ??? :eek:

Lijkt me gaaf, alleen denk ik niet dat je het mag onderschatten, je kan soms best wel in 'big situations' terechtkomen, niet heus alle incidentjes zijn opgelost door 2 ecto's wat tikken uit te delen, maar dat zal je ongetwijfeld zelf ook zelf wel weten ;)
Succes ermee iig bro.

16uur is veel te lang, maja geeft wel de kwaliteit van je bedrijf aan dan denk ik. of heb je tussendoor een aantal uren pauze gehad?

Santoz zei:
Lijkt me gaaf, alleen denk ik niet dat je het mag onderschatten, je kan soms best wel in 'big situations' terechtkomen, niet heus alle incidentjes zijn opgelost door 2 ecto's wat tikken uit te delen, maar dat zal je ongetwijfeld zelf ook zelf wel weten ;)
Succes ermee iig bro.

Wel een keer meegemaakt toen ik in de Fun Factory werkte.
Kwam er een gozer onze zaal binnen,ben gestoken,ben gestoken..
Ik zet hem tegen het kassa hok ,til z,n shirt op en ik kijk recht z,n buik in...
Ik heb daar een half jaar gewerkt,maar kon het niet combineren met m,n werk.
Weken daarna was ik nog steeds echt TE alert,kwam ik ergens binnen ging ik de boel scannen op potentiele hufters.
Nah,paranoiah,niet fijn meer.
Al die gasten stonden stijf onder de pillen of de coke.

16 uur is best normaal .
heb ook verschillende keren 16 uur geklopt
echt van die opdrachten waar je een slaapzak kunt meebrengen en de volle uren doormaffen . maar dan heb je ook keren dat je denkt van puh en dan zit het ertegen en dan begin je wel op te letten . maar over het algemeen zijn rockers rustig .

jeugdfuiven daarentegen daar worden regelmatig bokken uitgedeeld

kep wel s 14uur in me taxi gereden metr oud en nieuw en moet zeggen dat dat best vermoeiend is maar 16uur staan man! oh dat trek ik echt niet...respect! :rolleyes:

BramHoogkamer zei:
Wel een keer meegemaakt toen ik in de Fun Factory werkte.
Kwam er een gozer onze zaal binnen,ben gestoken,ben gestoken..
Ik zet hem tegen het kassa hok ,til z,n shirt op en ik kijk recht z,n buik in...
Ik heb daar een half jaar gewerkt,maar kon het niet combineren met m,n werk.
Weken daarna was ik nog steeds echt TE alert,kwam ik ergens binnen ging ik de boel scannen op potentiele hufters.
Nah,paranoiah,niet fijn meer.
Al die gasten stonden stijf onder de pillen of de coke.

Mja, beroepsmisvorming heet dat zeker? :)
Ik geloof best dat het zo'n beroepen zijn waarin je werkelijk de gekste dingen meemaakt...

Het moet je werk maar zijn.

Heb wel respect voor gasten die aan een deur staan of de hele avond rond moeten lopen op al die evenementen.

Niks voor mij!

tja.. ik heb het ook gedaan..
Echt klote is dat je totaal niet aan je voedingsschemakan houden..

Beter voor je dat je eindelijk weer wat gevonden hebt bro. :cool:

• Topic Starter Topic Starter
BramHoogkamer zei:
16 uur?
En dan ben je nog alert genoeg? :hedbang:

Ja op zich wel. Het is ook anders als 16 uur aan de lopende band staan of iets dergelijks. Je hebt continue iets te kijken. Is het geen lekker wijf dan is het wel een potentieel moeilijke gast die je in de gaten moet houden.

Sport2000 zei:
16uur is veel te lang, maja geeft wel de kwaliteit van je bedrijf aan dan denk ik. of heb je tussendoor een aantal uren pauze gehad?

Nee, echte pauze hebben we niet gehad. Tuurlijk tussendoor wel telkens koffie en/of fris gehaald en dan ff lekker gezeten, maar wel telkens in de buurt van het publiek.

kees1985 zei:
kep wel s 14uur in me taxi gereden metr oud en nieuw en moet zeggen dat dat best vermoeiend is maar 16uur staan man! oh dat trek ik echt niet...respect! :rolleyes:

Kreeg alleen zere poten en een zere onderrug van het staan en lopen op een gegeven moment. Verder was het prima te doen.

Ik ben ook chauffeur geweest, en heb geregeld 8-10 uur achter het stuur gezeten, maar dan klom ik daarna als een bejaarde uit de bus.

KaLe zei:
tja.. ik heb het ook gedaan..
Echt klote is dat je totaal niet aan je voedingsschemakan houden..

Ik was al blij dat ikzelf 1,5 kg kwark had meegenomen. Het eten was klote geregeld. Politie, security en EHBO kregen n lullige kop soep en n broodje en n zak met paar broodjes en stukkie fruit.

De bands daarintegen, traden 30-45 minuten op en kregen Moussaka geserveerd.

Zelda zei:
Beter voor je dat je eindelijk weer wat gevonden hebt bro. :cool:

Jazeker, en dan ook nog iets wat ik leuk vindt. Hiervoor ging ik dagelijks met zware tegenzin naar mn werk toe....moet je je maar s voorstellen hoe ik me voelde wanneer ik dan ook nog eens Zaterdags moest overwerken..... :cool:

andrew zei:
Ben je niet gezellig aangeschoven dan? :D

Ik voelde er weinig voor om naast een naar bier en hasj stinkende langharige luizenbol aan te schuiven, om vervolgens stukken van zn gezichtbeharing uit mn voedsel te moeten trekken :D

Metal concerten zijn meestal het rustigst van allemaal voor de security. Er wordt het meeste bier gezopen en er gebeurt geen fl**ker! Ze komen dan ook voor de muziek en niet om eens flink wat stennis te schoppen zoals die lieden bij R&B feesten.

frietbakker zei:
Metal concerten zijn meestal het rustigst van allemaal voor de security. Er wordt het meeste bier gezopen en er gebeurt geen fl**ker! Ze komen dan ook voor de muziek en niet om eens flink wat stennis te schoppen zoals die lieden bij R&B feesten.

Klopt!

En echt flink gezopen werd er ook nog niet eens. 1 persoon dreigde vervelend te worden na het nuttigen van teveel bier, maar dat was nog niet eens een stereotype hardrocker.

Doorgaans zijn het toch wel de houseparties en RnB baggerfeesten waar het uit de hand loopt.

16 uur is een lange dag ja! Maawat friet al zegt, metal is meestal rustig. Vorig jaar hebben wat lonsdale no-brainers hier nog een security gast half invalide getrapt, dus ben op je hoede bro!

Rob G zei:
16 uur is een lange dag ja! Maawat friet al zegt, metal is meestal rustig. Vorig jaar hebben wat lonsdale no-brainers hier nog een security gast half invalide getrapt, dus ben op je hoede bro!

Ben ik altijd!

We hebben dan ook een paar leuke politiehondjes die graag de 'Lons' van de 'Dale' afhappen als het nodig is ;)

koetje zei:
16 uur is best normaal .
heb ook verschillende keren 16 uur geklopt
echt van die opdrachten waar je een slaapzak kunt meebrengen en de volle uren doormaffen . maar dan heb je ook keren dat je denkt van puh en dan zit het ertegen en dan begin je wel op te letten . maar over het algemeen zijn rockers rustig .

jeugdfuiven daarentegen daar worden regelmatig bokken uitgedeeld
vooral van die houseparty's
tussen 2u en 3u. blijkt er iets in de lucht te hangen, dan kan je wel een 20 tal keer tussenkomen!

Terug
Naar boven