AndroidHealthClinic

2 leuke artikels waarom fullbody beter zou zijn als split (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeer interessant. Armen groeien ook harder als je je benen erbij traint diezelfde dag. Dit komt door de enorme toename in GH die het trainen van benen tot gevolg heeft. Misschien dat dit bij een full body de effectiviteit ook verklaart. Als je je hele lichaam getraind hebt krijg je natuurlijk een grotere klap dan als je alleen biceps of triceps gedaan hebt. En die klappen voor je lichaam stimuleren de groei juist.

Ik merk bij mezelf wel nu ik overgestapt ben op meer spiergroepen ipv full body dat bepaalde spiergroepen te weinig te doen hebben. 3 keer per week alles trainen lijkt me dus ideaal ook al doe je per saldo minder reps per groep. Nu train ik alles 1 -2 keer.
 
is zeker allemaal leuk maar ik hou van veel sets en veel versch. oefeningen per spiergroep.
De spier moet totaal uitgeput zijn voor mij en de pomp is veel beter dan.
 
ben begonnen met full body en het werkt wel ik ben enkel beperkt met mijn gewichten zal toch eens plaats moeten voorzien voor een barbell voor de benen beter te trainen:(
 
Heb jarenlang alleen maar split getraind en ga nu voor het eerst eens fullbody doen. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.
 
Ik ga het na lange tijd ook weer eens proberen, heb er goeie resultaten mee bereikt.
 
ik ga mijn fullbody dan zeker nog houden tot de zomer ^^
ik was aan het kijken voor 3day split maar ga nu 3 day fullbody houden denkk
 
Voor diegene die er al ervaring mee hebben. Is fullbody ook beter voor een cut als een split? Dat je meer vet verbrand en dus makkelijker droog wordt?
 
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik ben nu aan het bulken en net begonnen met een 3 daagse fullbody (uit het begin artikel) maar wil niet té vet worden.
 
Het probleem waar ik altijd tegen aanloop is de energie. Met een FB schema ben ik altijd bek af tijdens het midden van de training en werk ik de laatste beetjes maar af.

Ik vind het niks.
 
Ik heb in mijn schema 3 compounds zitten die je helemaal afmatten (dan heb ik het over een trainingsdag. in totaal heb ik 9 compounds). Daarna 3 assistance die bestaan uit isolatie oefeningen. Daar ga je zeker niet kapot van. Misschien dat eens proberen?

Post eens je schema?
 
full body is juist goed in de cut, split kan je beter in de bulk doen om te groeien.

Ik zou wel wat hoger in de reps gaan en wat lager in de gewichten. om je energie verbruik te verhogen, op deze wijze verlies je ook minder spiermassa.
 
full body is juist goed in de cut, split kan je beter in de bulk doen om te groeien.

Ik zou wel wat hoger in de reps gaan en wat lager in de gewichten. om je energie verbruik te verhogen, op deze wijze verlies je ook minder spiermassa.

Hiermee ben ik eerder niet akkoord. Ik zou zoveel mogelijk en zo lang mogelijk dezelfde gewichten pakken als in de bulk. Ik heb het ook zo geprobeerd met langere reps en lichter gewicht en heb op het einde van de rit toch teveel moeten inleveren aan kracht en massa.
 
Idd, loads zo hoog mogelijk houden. Tenminste zo doe ik het momenteel.
 
Ja het is op meerdere manieren mogelijk,beste manier van cutten vind ik persoonlijk van je workout een cardio sessie te maken dat je in het zweet komt te staan, en dat kom je alleen door veel reps te maken zo verbruik je ook meer, en hoef je dus niet je zo erg in te houden met het eten wat zo vervelend is aan de cut.

Dit vindt ik een betere methode dan een voedingsschemavan 500kcal onder je verbruik en zo afvallen en voor de rest geen cardio te doen.

Ik ben meer voorstander van wat extra beweging in de cut, tevens ook gelijk goed voor je conditie, mocht je daar waarde aan hechten, al is hetzowiezo gezond.
 
Ja het is op meerdere manieren mogelijk,beste manier van cutten vind ik persoonlijk van je workout een cardio sessie te maken dat je in het zweet komt te staan, en dat kom je alleen door veel reps te maken zo verbruik je ook meer, en hoef je dus niet je zo erg in te houden met het eten wat zo vervelend is aan de cut.

Dit vindt ik een betere methode dan een voedingsschemavan 500kcal onder je verbruik en zo afvallen en voor de rest geen cardio te doen.

Ik ben meer voorstander van wat extra beweging in de cut, tevens ook gelijk goed voor je conditie, mocht je daar waarde aan hechten, al is hetzowiezo gezond.
Ik weet hier niet zo veel van, maar klinkt zeker geloofwaardig.
 
Ja het is op meerdere manieren mogelijk,beste manier van cutten vind ik persoonlijk van je workout een cardio sessie te maken dat je in het zweet komt te staan, en dat kom je alleen door veel reps te maken zo verbruik je ook meer, en hoef je dus niet je zo erg in te houden met het eten wat zo vervelend is aan de cut.

Dit vindt ik een betere methode dan een voedingsschemavan 500kcal onder je verbruik en zo afvallen en voor de rest geen cardio te doen.

Ik ben meer voorstander van wat extra beweging in de cut, tevens ook gelijk goed voor je conditie, mocht je daar waarde aan hechten, al is hetzowiezo gezond.

slechtste methode van cutten, je maakt hierbij van je training niet alleen een inefficiente cardio workout maar je verliest tijdens de cut ook meer spier waardoor je baseline verbranding ook lager komt te liggen aangezien meer spier=hogere baseline verbranding.

wat je tijdens de cut wilt is gewoon je massa routine aanhouden wellicht op een wat lager volume en daarnaast cardioen en dieten maar niet je anearobe training in aerobe veranderen...
 
Eens met Barbellman.
 
Zei al weet er niets van, van cutten. Hier zal ik later mee moeten experimenteren. Maar wat me geloofwaardig klinkt is dat je niet teveel moet zakken met je energie inname maar je lichaam hard en droog trainen.
 
Zei al weet er niets van, van cutten. Hier zal ik later mee moeten experimenteren. Maar wat me geloofwaardig klinkt is dat je niet teveel moet zakken met je energie inname maar je lichaam hard en droog trainen.

Het hangt er gewoon van af... Wil je naar 15% ga je idd niet al te veel afzien (beide qua dieet en cardio).

Maar wil je naar 8-10%, dan mag je er prat op gaan dat je honger zal moeten lijden en beduidend kracht gaat verliezen.
 
Het probleem waar ik altijd tegen aanloop is de energie. Met een FB schema ben ik altijd bek af tijdens het midden van de training en werk ik de laatste beetjes maar af.

Ik vind het niks.

Daarom moet je chocomel tijdens je training drinken.
 
Back
Naar boven