Fitness Seller

2 oefening vragen.

x04abc

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
1.312
Ik heb de laatste tijd misschien wel wat veel vragen over oefeningen maar het zijn vaak de kleine verschillen die er toe doen en wil graag de uitvoering van de oefening helemaal goed doen.

Zo heb ik 2 vragen en deze gaan in dit geval over de oefening voor de triceps en de oefening voor de schouders.
( triceps push downs, skullcrusher etc.

Hier heb ik dus mijn vraag over als jij je triceps traint moet je dan helemaal je tricep strekken bij een oefening of moet je net niet helemaal de arm uit strekken zodat er meer spanning op blijft.

Vraag 2:

Deze gaat over oefeningen betreft de schouders.
Bij de military press shoulder presses etc. Moet je dan je hele schouder uit strekken zodat hij boven lokt zeg maar en dan naar beneden, of moet je net niet je hele schouders uit strekken.

Sorry dat ik zo veel vragen stel maar ik zie ze vaak overal anders en zou het prettig vinden om wat persoonlijke ervaringen te willen zodat ik wat zekerder word over de uitvoering van de oefening.

Gr wanna.

---------- Toegevoegd om 16:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:19 ----------

Want ik heb het afgelopen 1.5 jaar dus zo'n 15 KG aangekomen en zelfs mijn VP naar beneden gebracht.
Maar ik merk dat het de laatste tijd gewoon iets minder snel gaat met kracht en spiergroei dus ben wel heel erg nieuwschierig van daar mijn vragen.

Persoonlijk, zou ik altijd voor de grootste ROM (range of motion) gaan, dus helemaal locken bij MP en volledig strekken bij triceps oefeningen.

En op het begin gain je sneller dan naderhand, zolang je blijft gainen is het toch goed.

Persoonlijk, zou ik altijd voor de grootste ROM (range of motion) gaan, dus helemaal locken bij MP en volledig strekken bij triceps oefeningen.

En op het begin gain je sneller dan naderhand, zolang je blijft gainen is het toch goed.

Imo kun je beter gaan voor constant tension dan voor grootste ROM als je hierdoor moet locken...
Lock jij ook met squat / leg press en dat soort oefenen ?

Alleen ff locken als je tot falen train en het begint te zwaar te worden, maar dat is wat ik het fijnst vind werken.

TS: dus je ziet, de meningen hierover zijn verdeeld, doe gewoon wat jij het fijnst vind :)

Laatst bewerkt:
Ben geen aanhanger van constant tension. Ben meer van meer gewicht + full ROM + locken

Terug
Naar boven