AndroidHealthClinic

33 LOG

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
Bb row is een oefening die mensen mogen vergelijken als ze de uitvoering laten zien. De een gaat parallel en de ander staat rechtop. In gewicht scheelt dit gigantisch, nog niet gepraat over momentum wat sommige pakken.

Bb row is een oefening die mensen mogen vergelijken als ze de uitvoering laten zien. De een gaat parallel en de ander staat rechtop. In gewicht scheelt dit gigantisch, nog niet gepraat over momentum wat sommige pakken.
Ik maak er meestal een highpull van:trollface:

• Haha
Waarderingen: AK
  • #1.484
Ja klopt deze getallen zeggen vaak niks. Vroeger deed ik ze ook in een hoek van 45 graden en nog erger met momentum :p. Met ouder worden voelt strikter veel fijner en kan je nog spelen met je houding en hoek van je armen

• #1.485
30/04/2022

Gewicht momenteel 82kg
VP hoog genoeg :p heb voeding gedropt, maar ook hier rustig aan bekijken en tijd geven.

Squats

20kg x
40kg x 8
60kg x 5
80kg x 5

105kg x 5 beltless
120kg x 3 belt
132.5kg x 11

100kg x 10
60kg x 5 paused

Leg extension 18kg x 8 x 4 sets L + R
Leg curl 18kg x 8 x 4 sets L + R

26 min loopband met wat interval.
2 min 8 per uur
2 min 9 per uur
2 min 10 per uur
1.5 min 11 per uur
Rest wandelen en cooldown

Lopen viel beter mee als verwacht. Nog niks gek en gewoon rustig aan bekijken met die conditie haha

• #1.486
02/05/2022

Deload
Benchpress
50kg x 5
60kg x 5
70kg x 5

3 sets 5 reps bw dips
En lichte triceps isolatie

Loopband ongeveer een halfuurtje, waarvan 8 minuten interval in 4 stukken van 2 min.

• #1.487
04/05/2022

Deload

Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5

Over het algemeen voelde de deads zwaar. Het lichaam weet dat het deload is haha

Bent over rows
40kg x 8 x 3 sets
Zeer rustige uitvoering

BW pull ups
3 sets 5 reps

• #1.488
05/05/2022

Deload

Squat
20kg x 5
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5 paused
60kg x 5

Ging normaal lichter gaan, maar 100kg als grens leek me ook wel oke.

Afgerond met 2 setjes ohp met 30kg wisselende reps paused, snelle reps, halve rom reps etc.

05/05/2022

Deload

Squat
20kg x 5
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5 paused
60kg x 5

Ging normaal lichter gaan, maar 100kg als grens leek me ook wel oke.

Afgerond met 2 setjes ohp met 30kg wisselende reps paused, snelle reps, halve rom reps etc.
Paused Deadlift net zoals paused OH? Pauze onderin:trollface:

Laatst bewerkt:
  • #1.490
Paused Deadlift net zoals paused OH? Pauze onderin:trollface:
Bovenaan he. Dit waren 5 unracks met een paused yes. Dikke pauzes, afspeellijst tot ik weer in eighties kwam..

Die paused Deadlift doe ik altijd de 1ste rep man met een 0cm deficit. Die deficits Killen man. Gelukkig een spotter die zijn platte hand op mijn rug hield ook.

Bovenaan he. Dit waren 5 unracks met een paused yes. Dikke pauzes, afspeellijst tot ik weer in eighties kwam..

Die paused Deadlift doe ik altijd de 1ste rep man met een 0cm deficit. Die deficits Killen man. Gelukkig een spotter die zijn platte hand op mijn rug hield ook.
Helpen die pauzes met aanspannen van je core? Daar heb ik moeite mee.

• #1.492
Helpen die pauzes met aanspannen van je core? Daar heb ik moeite mee.
Ik vind altijd intéressant om periodes zonder belt te trainen bij deads en squats. Dan blijf ik steeds bewust van die core. Je word dan ook heel nederig omdat je bij squats of ja ik toch tragere reps uitvoer omdat die core goed moet blijven anders f**k je die rep veel te snel.

Nu paused als je dat wil doen let er gewoon op dat wanneer je stopt en tot stilstand komt je ook niet langer hoeft te pauzeren. Dit zou van hetgeen ik gelezen heb nefast zijn.

Core heb je ook nodig bij OHP.. Toen ik aan een BW ohp kwam Ben ik zo geschrokken van die holle rug ineens dat ik wel nu gebruik maak van een belt van bepaald gewicht.

Laatst bewerkt:
Ik vind altijd intéressant om periodes zonder belt te trainen bij deads en squats. Dan blijf ik steeds bewust van die core. Je word dan ook heel nederig omdat je bij squats of ja ik toch tragere reps uitvoer omdat die core goed moet blijven anders f**k je die rep veel te snel.

Nu paused als je dat wil doen let er gewoon op dat wanneer je stopt en tot stilstand komt je ook niet langer hoeft te pauzeren. Dit zou van hetgeen ik gelezen heb nefast zijn.

Core heb je ook nodig bij OHP.. Toen ik aan een BW ohp kwam Ben ik zo geschrokken van die holle rug ineens dat ik wel nu gebruik maak van een belt van bepaald gewicht.
Interessant, neem ik mee in mijn trainingen.

Ja dat merkte ik aan mijn OHP toen ik riem gebruikten, core was slecht aangespannen.

• #1.494
07/05/2022

Vandaag met een collega en diens stiefbroertje getraind. Even het deadliften uitgelegd. Leuk om in mijn oude gym te zijn en met steel plates te trainen. Deze vallen ook beter dood en klinkt agressiever :p

Deadlift
20kg x
40kg x?
60kg x?
70kg x ?
90kg x 5
100kg x 3

110kg x 5
125kg x 5
142.5kg x 13 Rep PR

100kg x 8

Pull ups
BW x 8
Bw x 10
Bw x 8

Bent over rows/pendlay
50kg x 8 x 3 sets

Verder wat biceps, triceps en schouders gedaan. Niks noemenswaardig.

Mooie repout

• #1.496
Thanks man. Ja probeer me te baseren op vorig jaar en aantal reps ik toen haalde en dat toch maar te overtreffen met een rep. Ben vooral benieuwd naar hogere gewichten, omdat dit gewoon uithouding is :p over 2 weken 160kg word wel lekker!

Pluspunt is dat ik technisch wel beter Ben qua deads en ik deze x de barbell tegen mijn schenen krijg. Enkel mezelf nog wel eens een keertje filmen zodanig ik nog is zie hoe alles eruit ziet.

Zo, ff enkele reps op de deadlift 🤣
Vind het nog altijd zuur dat ik zoveel last heb van L4-L5, zal nooit wat worden voor me die deadlift.

• #1.498
Zo, ff enkele reps op de deadlift 🤣
Vind het nog altijd zuur dat ik zoveel last heb van L4-L5, zal nooit wat worden voor me die deadlift.
Dat is klote man. Dus met betrekking van de rug doe je vooral toestellen of kan je effectief nog wel bent over rows etc?

Heb ook een lange periode beginperiode fitness tot een 5 tal jaar later ook niet kunnen opbouwen met sq en dl door problemen met mijn patella pezen. Vond dat toen ook echt kut. Nu wel door. Enige is wel dat ik de spieren rond de knie wel moet blijven verstevigen. Anders krijg ik last.

Dat is klote man. Dus met betrekking van de rug doe je vooral toestellen of kan je effectief nog wel bent over rows etc?

Heb ook een lange periode beginperiode fitness tot een 5 tal jaar later ook niet kunnen opbouwen met sq en dl door problemen met mijn patella pezen. Vond dat toen ook echt kut. Nu wel door. Enige is wel dat ik de spieren rond de knie wel moet blijven verstevigen. Anders krijg ik last.
Ja momenteel ben ik ook enorm aan het sukkelen met mijn knieën, donderdag 12 mei zelfs een NMR om even te kijken of ze iets verdachts zien.. speciaale eraan is ik mag squatten, leg extensions doen en heb helemaal geen last, maar erop gaan zitten endan op bepaalde beweging gaat die knie enorm zeuren, kan het eigenlijk zelfs geen pijn noemen..
Neen bent over rows word me ook afgeraden omdat ik na tijdje ook bolle rug vorm tot alle gevolgen nadien.. dus moet het doen met andere oefeningen, dumbbells row bv

• #1.500
Ja momenteel ben ik ook enorm aan het sukkelen met mijn knieën, donderdag 12 mei zelfs een NMR om even te kijken of ze iets verdachts zien.. speciaale eraan is ik mag squatten, leg extensions doen en heb helemaal geen last, maar erop gaan zitten endan op bepaalde beweging gaat die knie enorm zeuren, kan het eigenlijk zelfs geen pijn noemen..
Neen bent over rows word me ook afgeraden omdat ik na tijdje ook bolle rug vorm tot alle gevolgen nadien.. dus moet het doen met andere oefeningen, dumbbells row bv
Ja lijkt me pezig dan. Bij mijzelf was dat onder de knieschijf dat het gevoelig was, alsof er ook constant iets beweegde. Of drukte. Stilstaan op 1 vaste plek was moeilijk voor me. Bij mij toen na kine ook trg rustig aan beginnen squatten op een hoekje van 45 of 30 graden fozo.

Terug
Naar boven