Fitness Seller

33 LOG

Ja binnen dit schema is het telkens week 4. Nu als ik jullie meningen lees dan volgt dit ook wel mijn gevoel dat dit te vroeg is en wat onnodig.
1 omdat ik qua RPE het nog easy had. Zwaarste set was op bench en dat was zeker geen rpe9, maar eerder 7 à 8. Dit was op +5 dus m.a.w. 5 reps meer.

Dus voor nu skip ik dan de deload, maar ga ik deze wel doen op week 8 voor nu. Daartegen val ik in mijn 3de verhoging bij die 531. Het zal ook afhangen van mijn RPE, want als ik een bench set met 112.5kg op 1+ moet doen en ik doe maar 1 ja dan kan dat best easy.

Bedankt voor de raad. Is ook de reden waarom ik hier zit. De grootste reden van deze deload was van ach ik zal het schema maar volgen :p. Vorige keer ging ik op elke + set all out. Wel mooie rep prs verbroken, maar dat werd te gek na een paar maanden en was ik opgebrand haha. Eigen schuld wel. Dus nu gwn maar bewust zijn

@MetalNDeadlifts
@psycomantje
@HardcoreMachine
Benieuwd wat je progressie zal zijn op 5/3/1! Zelf ga ik ook 5/3/1 volgen voor mij deadlift.
Hoeveel gewicht plus je per cycle? Gewoon 5kg op squat en deadlift en 2,5kg op overhead press en bench press?

Benieuwd wat je progressie zal zijn op 5/3/1! Zelf ga ik ook 5/3/1 volgen voor mij deadlift.
Hoeveel gewicht plus je per cycle? Gewoon 5kg op squat en deadlift en 2,5kg op overhead press en bench press?
Ik doe zelf 2,5kg op alles erbij, maar 5/3/1 kan je ook wel 8/5/3 noemen. Omdat je dat eigenlijk hoort te halen.

Ik zou als ik jou was wel beyond 5/3/1 lezen, is handig.

Ik doe zelf 2,5kg op alles erbij, maar 5/3/1 kan je ook wel 8/5/3 noemen. Omdat je dat eigenlijk hoort te halen.

Ik zou als ik jou was wel beyond 5/3/1 lezen, is handig.
Bedankt voor de tip!
Dus week 1 op de 5+ set minimaal 8, week 2 op de 3+ minimaal 5 en week 3 op de 1+ minimaal 3. Correct?

Stel je haalt op de 1+ 2 reps, doe je dan nog een cycle met het zelfde gewicht?

Bedankt voor de tip!
Dus week 1 op de 5+ set minimaal 8, week 2 op de 3+ minimaal 5 en week 3 op de 1+ minimaal 3. Correct?

Stel je haalt op de 1+ 2 reps, doe je dan nog een cycle met het zelfde gewicht?
Ja, komt omdat je 90% van je 1RM als trainings max hebt.

Als je niet op je 1+ 3 reps haalt is je trainingmax dus te hoog en verlaag je die met 10%

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.445
Ja klopt. Laatste keer dat ik 5 3 1 heb gedraaid heb ik vooral rep prs gehit. En altijd te fel all out gegaan op de + reps voor een te lange tijd. Had best sneller een deload genomen haha.

Verder bekijk ik de 1+ als 1 rep of meer of toch voor nu. Bij die + reps ga je voor zoveel mogelijk maar voor nu bekijk ik het nog even. Gisteren bij squats ook gestopt bij 2 extra.

Enigste fout was die week 4 als deload die wel nodig blijkt als je effectief alles eruit wil persen bij die laatste sets haha. Uiteindelijk werd dit pittig.

Laatst bewerkt:
  • #1.446
Schouders

Werkset ohp
47.5kg x 5 paused
55kg x 5 paused
62.5kg x 5 +5
Wel het paused losgelaten om toch veel reps te kunnen halen. 10 reps wel tevreden mee.

40kg x 8

Dan wat afraggen met 30kg ohp op 8 reps, 4kg side raises + 4kg rear delt raises en zo 4 sets

Afgesloten met armfietsen 15 minuten.

Bij mijn ouders op mijn stiefbroer zijn weegschaal gaan staan. Weet niet wat ik ervan moet denken haha. Visceraal vet zou randje van het normale zijn. Nu over die 21.6% vet lig ik niet wakker want voel me goed. Kan misschien wel leuk zijn om enigszins te zien waar ik over een jaar sta.

Zie bijlage. Gaat hier om een silver gear weegschaal. Berekend op 1m69 en 81.1kg.

Als mensen met kennis hier iets over kunnen zeggen zou leuk zijn.

Bijlagen

• Screenshot_20220421_113851_com.snapchat.android.jpg
    Screenshot_20220421_113851_com.snapchat.android.jpg
    58,8 KB · Weergaven: 40
  • Screenshot_20220421_120414_com.snapchat.android.jpg
    Screenshot_20220421_120414_com.snapchat.android.jpg
    59 KB · Weergaven: 35
Goed bezig! De oude "oer kracht" komt vanzelf weer terug duurt altijd wel een poosje :D

Weegschalen zeggen zo weinig.
Tel de % eens op. Zit altijd boven 100% omdat in je spieren vocht zit en in je lichaam ook vrij vocht zit. Het % vocht is beiden bij elkaar.

Enige wat je kan doen is metingen met elkaar vergelijken. En dan nog zegt t niet veel. Meting is gericht op bio impedantie. Zodra je eelt hebt of droge voeten is de geleiding anders. Dan is je vet% op slag hoger. Spier bevat vocht en geleid.

Het visceraal vet is gebaseerd op berekeningen die weer gebaseerd zijn op een "standaard" groep mensen.

Dus onder de streep kan je er niet heel veel over zeggen. Vergelijken van
onderlinge metingen kunnen een indicatie geven.

• #1.449
Weegschalen zeggen zo weinig.
Tel de % eens op. Zit altijd boven 100% omdat in je spieren vocht zit en in je lichaam ook vrij vocht zit. Het % vocht is beiden bij elkaar.

Enige wat je kan doen is metingen met elkaar vergelijken. En dan nog zegt t niet veel. Meting is gericht op bio impedantie. Zodra je eelt hebt of droge voeten is de geleiding anders. Dan is je vet% op slag hoger. Spier bevat vocht en geleid.

Het visceraal vet is gebaseerd op berekeningen die weer gebaseerd zijn op een "standaard" groep mensen.

Dus onder de streep kan je er niet heel veel over zeggen. Vergelijken van
onderlinge metingen kunnen een indicatie geven.
Bedankt voor de info marina!

• #1.450
  • #1.452
Heeft tijd nodig, hoe lang was je gestopt?
Heb gewoon met corona goed getraind tot ergens mei 2021 en toen ook midden bovenarm rechts lichtje pees gescheurd. Hierna rustig getraind tot ergens juli om dan te stoppen tot oktober geloof ik. Toen trg herbegonnen maar rustig aan. En op 4 weken tijd snel alles opgebouwd en bijv 160kg trg x1 gesquat.

Het echte werk zit hem in die laatste 10% ofzo haha. Dus als ik terug kan opbouwen naar oud niveau zou leuk zijn. Had graag 140kg BP, 180kg sq en 200kg dl en mss ohp meer dan 90kg maar hangt van de mindset af natuurlijk. No stress. Plezier komt wel eerst en gezondheid.

Heb gewoon met corona goed getraind tot ergens mei 2021 en toen ook midden bovenarm rechts lichtje pees gescheurd. Hierna rustig getraind tot ergens juli om dan te stoppen tot oktober geloof ik. Toen trg herbegonnen maar rustig aan. En op 4 weken tijd snel alles opgebouwd en bijv 160kg trg x1 gesquat.

Het echte werk zit hem in die laatste 10% ofzo haha. Dus als ik terug kan opbouwen naar oud niveau zou leuk zijn. Had graag 140kg BP, 180kg sq en 200kg dl en mss ohp meer dan 90kg maar hangt van de mindset af natuurlijk. No stress. Plezier komt wel eerst en gezondheid.
Toffe PR's, hoe lang trainde je?

• #1.454
Toffe PR's, hoe lang trainde je?
Moeilijk te zeggen of om uit te leggen. Ben begonnen op mijn 21. Squats en deadlifts meer iets vanaf mijn 26 door blessure door slecht te squatten. alsook eten en bulken vanaf 26 à 27. Toen vooral massa beginnen aanzetten wel.

Nu met kracht proberen om zo slim mogelijk te zijn en te deloaden wanneer nodig. Vanaf vandaag ook de plus reps all out gedaan. Ohp 62.5kg op 10 reps moet nog naar 65 a 67.5kg op 10 reps. Dus nog effe

Werkset ohp
47.5kg x 5 paused
55kg x 5 paused
62.5kg x 5 +5
Wel het paused losgelaten om toch veel reps te kunnen halen. 10 reps wel tevreden mee.
Schouders als een buffel man :)
Bij mijn ouders op mijn stiefbroer zijn weegschaal gaan staan. Weet niet wat ik ervan moet denken haha. Visceraal vet zou randje van het normale zijn. Nu over die 21.6% vet lig ik niet wakker want voel me goed. Kan misschien wel leuk zijn om enigszins te zien waar ik over een jaar sta.
Marina heeft alles eigenlijk al gezegd...

• #1.456
Schouders als een buffel man :)

Marina heeft alles eigenlijk al gezegd...
Ja idd een mooie uitleg!

Ja is een mooie spiergroep ook in combinatie met goeie rear delts en een triceps eronder die er mooi uitsteekt. Mijn vader heeft ook altijd goeie schouders gehad van zichzelf.

Ook even een foto van huidige shape op nuchtere maag. Opgespannen wat

Bijlagen

• IMG_20220422_112807.jpg
    IMG_20220422_112807.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 53
  • #1.457
Precies een jaar geleden 80kg op 4 reps gehit lekker.

Bijlagen

• SVID_20220422_120626_1.mp4
    5,7 MB
Ja idd een mooie uitleg!

Ja is een mooie spiergroep ook in combinatie met goeie rear delts en een triceps eronder die er mooi uitsteekt. Mijn vader heeft ook altijd goeie schouders gehad van zichzelf.

Ook even een foto van huidige shape op nuchtere maag. Opgespannen wat
Big arms lijkt wel

• #1.459
  • #1.460
22/04/2022

Deadlift:
Opwarmen

Werksets
115kg x 3 beltless
130kg x 3 beltless
147.5kg x 13 belt soort van PR I guess :p. Ik ga het gewoon een PR noemen jongens. Gewoon voor die intrinsieke motivatie :p waren ook doodvallers in het algemeen. Weet het niet heel goed want die laatste 2 reps heb ik zelfs mijn ogen toe gedaan.

100kg x 5

Pull ups 8kg x 8 + 50kg x 10 rows
Pull ups 8kg x 6 + 50kg x 8
Pull ups x 6 + 50kg x 8
Pull ups x 5 + 40kg x 8 pendlay rows

Roeien 10 minuten
5 minuten bovenhands
5 minuten onderhands
Leuk om wat te wisselen en te roeien op mid back of lats. Dit maakte het voor mij 10x zo interesanter als gewoon breinloos roeien.

Ongeveer 1900m geroeid. Gemiddeld op 2min40 de 500 meter geroeid dacht ik. Niet zo hard op gelet.

Terug
Naar boven