AndroidHealthClinic

4-6 rep range voldoende voor strength + gains als novice?

• Topic Starter Topic Starter
Je zegt zelf dat je een 'novice' bent, volg gewoon het schema.

Als je nog niet veel getraind hebt, volg gewoon het schema.

Als je nog niet weet hoe je lichaam reageert, volg gewoon het schema.

Het schema bestaat voornamelijk uit compounds, die doe je vaak in een lagere reprange dan de isolatie, volg gewoon het schema.

Je kan met dat boek een jaar vooruit en je wilt nu al afwijken, volg gewoon het schema.
Duidelijk! Alleen naar mijn idee zijn de isolatie oefeningen soms ook 4-6 reps in het schema. Is geen wereld van verschil die wat meer reps te gaan doen toch? Met mijn dumbbells moet het sowieso nu al want zit al op max gewicht (30kg) en nieuwe dumbbells zullen nog even op zich wachten.

Kijk eens in de sportschool, skinny-fat in, skinny-fat out. Je 'krijgt' helemaal niets.
Ja true. Maar ik heb de afgelopen maand iets van 5 boeken gelezen over voeding en training, ik ga 4x per week trainen en duidelijk een schema volgen, genoeg eiwitten eten en heb zelf een sportruimte in elkaar gezet met halterrek, bankje, 3 halter stangen, veel gewicht en redelijk wat dumbbells. Als ik dit ga volgen en goed eet als complete novice, dan komt dat echt wel goed.

Duidelijk! Alleen naar mijn idee zijn de isolatie oefeningen soms ook 4-6 reps in het schema. Is geen wereld van verschil die wat meer reps te gaan doen toch? Met mijn dumbbells moet het sowieso nu al want zit al op max gewicht (30kg) en nieuwe dumbbells zullen nog even op zich wachten.
Welke oefeningen bedoel je precies?

Als je geen zwaardere DBs heb dan kan reps toevoegen één van de oplossingen zijn.

Welke oefeningen bedoel je precies?

Als je geen zwaardere DBs heb dan kan reps toevoegen één van de oplossingen zijn.
Ik doe trouwens vooral compound oefeningen. Maar ja, dan moet ik maar meer reps toevoegen want ik zag dat zwaardere dumbbells echt mega duur zijn joh, wist ik niet, echt vanaf 200 euro ofzo. Dus ik denk dat ik met dumbbells waarmee ik gewicht op max zit maar tot maximaal 15 reps ga dan. Dan kan ik er nog een tijdje mee vooruit. Ik merk trouwens dat mijn linker biceps/arm een stuk zwakker is. Op m'n 3e dag in het schema moet ik de barbell curl. Misschien beter vervangen met dumbbell curl, meer geisoleerd?

Ik doe trouwens vooral compound oefeningen. Maar ja, dan moet ik maar meer reps toevoegen want ik zag dat zwaardere dumbbells echt mega duur zijn joh, wist ik niet, echt vanaf 200 euro ofzo. Dus ik denk dat ik met dumbbells waarmee ik gewicht op max zit maar tot maximaal 15 reps ga dan. Dan kan ik er nog een tijdje mee vooruit. Ik merk trouwens dat mijn linker biceps/arm een stuk zwakker is. Op m'n 3e dag in het schema moet ik de barbell curl. Misschien beter vervangen met dumbbell curl, meer geisoleerd?

Je kan ook langzamer je reps uitvoeren en variatie in snelheid toevoegen. Snel omhoog 3 seconden zakken, vasthouden.

Ook variaties als 1/4 en 1/1 kan je doen. Bijv bij een incline bicep curl dat je slechts een stukje omhoog gaat, de spanning pakt en dan weer omlaag gaat en dan volledig omhoog en terug. Dat is dan 1 rep.

Terug
Naar boven