Fitness Seller

Gesloten =

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.001
training 18-4

bench incline ( light )
10x30
5x50
3x55
5x8x60

deadlift sumo (light)
5x50
3x80
1x100
3x8x112.5
van 4x8 naar 3x8 gegaan, light moet wel light blijven

pendlay row
10x50
3x5x70

lat pulldown
4x15x55

klaar :)

• #2.003
training 21-4

squat (heavy)
10x30
5x60
5x80
3x100
6x2x112.5
10x95
van 5x2 naar 6x2

ohp (medium)
5x30
5x40
3x50
3x55
3x60
3x55
3x55

chins
1-2-3-4-5
1-2-3-4-5
x bw (en dat is 90 kg geworden :o)

ab wheel
3x15

Goed stukske vlees met een vetrandje :p
Zo kun je ook gewicht verhogen met Chinnen :p

Jij doet die HML training al weer een tijdje he Droop? Chins en AB-wheels zijn een eigen toevoeging denk ik. Heb je een paar persoonlijke zwakke punten toegevoegd aan het GW schema? (zo zou ik het tenminste doen....)

• #2.007
Goed stukske vlees met een vetrandje :p
Zo kun je ook gewicht verhogen met Chinnen :p
het vetrandje geeft de smaak :rolleyes:
ik woog vorig jaar aan het einde van mijn cut ongeveer 10 kilo minder en deed minder reps dan nu, dus daar ben ik wel beter in geworden
Jij doet die HML training al weer een tijdje he Droop? Chins en AB-wheels zijn een eigen toevoeging denk ik. Heb je een paar persoonlijke zwakke punten toegevoegd aan het GW schema? (zo zou ik het tenminste doen....)
nu een week of 10 bezig met hml, chins,ab wheel ,rows en lat pulldown doe ik erbij om een beetje evenwicht in push en pull bewegingen te krijgen
voor zwakke punten in het kader van blessure gevoeligheid doe ik facepulls/band pull apart en behoorlijk wat schoudertjes strekken en rekken
voor zwakke punten in de lifts zal ik als dat nodig is met varianten gaan werken, denk dan aan pauze reps en blok/pin reps
goed he, en ik voel me er lekker bij, maar het mag niet veel zwaarder worden hoor.

het vetrandje geeft de smaak :rolleyes:
ik woog vorig jaar aan het einde van mijn cut ongeveer 10 kilo minder en deed minder reps dan nu, dus daar ben ik wel beter in geworden

nu een week of 10 bezig met hml, chins,ab wheel ,rows en lat pulldown doe ik erbij om een beetje evenwicht in push en pull bewegingen te krijgen
voor zwakke punten in het kader van blessure gevoeligheid doe ik facepulls/band pull apart en behoorlijk wat schoudertjes strekken en rekken
voor zwakke punten in de lifts zal ik als dat nodig is met varianten gaan werken, denk dan aan pauze reps en blok/pin reps

goed he, en ik voel me er lekker bij, maar het mag niet veel zwaarder worden hoor.
OK, thanks (al zegt blok/pin reps me niets)

• #2.009
OK, thanks (al zegt blok/pin reps me niets)
dit zijn manieren om je weak/sticking points te trainen, b.v bij je bench of ohp, je begint dan niet op de normale startpositie maar op de hoogte waar je zwakke punt zit, daar leg je de bar op de pins

dit zijn manieren om je weak/sticking points te trainen, b.v bij je bench of ohp, je begint dan niet op de normale startpositie maar op de hoogte waar je zwakke punt zit, daar leg je de bar op de pins

Echt? Voor mij is een pin bench press gewoon een paused bench press, maar ipv het gewicht moeten blijven steunen, haal je het er even af (omdat het op de pins ligt).

• #2.011
Echt? Voor mij is een pin bench press gewoon een paused bench press, maar ipv het gewicht moeten blijven steunen, haal je het er even af (omdat het op de pins ligt).
we bedoelen natuurlijk min of meer hetzelfde, maar ik zie het toch wat anders, een pin press (zowel bij bench als ohp) begin je op of net onder je zwakke deel van je lift, daar is je startpositie, je doet dus alleen het zwakke deel van de lift
bij een pauze variant doe je wel de volledige range of motion alleen je pauzeert even waar je zwakte zit, dat hoeft natuurlijk niet op je borst te zijn zoals velen doen maar kan ook op een andere plek zijn.

Nee, want je mist de "bounce reflex" (of hoe hoe dat ook heet) die je nog wel hebt bij een paused bench.

• #2.013
training 23-4

sumo deadlift (heavy)
10x50
5x80
3x110
1x130
6x2x155
ook hier van 5x2 naar 6x2

bench (medium)
10x30
5x60
3x70
3x5x82.5

squat (medium)
5x30
5x60
3x80
3x5x95

chins
7x3

we bedoelen natuurlijk min of meer hetzelfde, maar ik zie het toch wat anders, een pin press (zowel bij bench als ohp) begin je op of net onder je zwakke deel van je lift, daar is je startpositie, je doet dus alleen het zwakke deel van de lift
bij een pauze variant doe je wel de volledige range of motion alleen je pauzeert even waar je zwakte zit, dat hoeft natuurlijk niet op je borst te zijn zoals velen doen maar kan ook op een andere plek zijn.

Echt nog nooit van gehoord, dat plaatsen van de pins op je zwakke plek. Maar het is niet anders dan een blockdeadlift inderdaad.

Nee, want je mist de "bounce reflex" (of hoe hoe dat ook heet) die je nog wel hebt bij een paused bench.

Ik snap ook wel dat het geen echte paused lift is, poepie. Moet het alleen omschrijven voor Droop wat ik eronder versta.

Ga overigens maar eens 10 seconden pauzeren, dan is je stretch reflex ook echt wel weg.

• #2.015
Echt nog nooit van gehoord, dat plaatsen van de pins op je zwakke plek. Maar het is niet anders dan een blockdeadlift inderdaad.

Ik snap ook wel dat het geen echte paused lift is, poepie. Moet het alleen omschrijven voor Droop wat ik eronder versta.

Ga overigens maar eens 10 seconden pauzeren, dan is je stretch reflex ook echt wel weg.
zelfde idee als block dl inderdaad

• #2.016
training 25-4

bench (heavy)
10x30
5x50
3x70
1x80
6x2x90
was echt heavy vandaag ,zou nog wel een keertje kunnen verhogen op alle setjes, maar ga volgende keer toch met topsets (singles) werken en die verhogen, aantal reps blijven wel gelijk.

sumo deadlift (medium)
10x50
5x80
3x110
1x30
3x5x142.5

pendlay rows
5x50
5x70
2x5x80

lat pulldown
4x15x55

was niet de beste beurt vandaag, eigenlijk een dag te vroeg, maandag was best een pittige training voor het ouwe lijf.

Volg al een tijd. Vind dat je nette trainingen neerzet. Daarbij kijk ik nog niet eens naar leeftijd.:thumb:

OK moppie! :kiss:

Maar een 10 sec pause op je sticking point lijkt me vooral een verspilling van energie (als het überhaupt al lukt), dan is een pin variant effectiever om de stretch reflex eruit te halen en aan je knelpunten te werken.

Mooie trainingen hier :thumb: Ga ik meevolgen !

Leeftijd is maar een getal zeggen ze... en ik kijk volgende maand ook tegen die 50 aan...
maar het lijf moet wel meewillen hé :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven