AndroidHealthClinic

Gesloten =

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.061
Wordt daar geen rekening mee gehouden in het programma Droop?
je kan natuurlijk altijd wel schuiven....zeker met assistance
Maar je mainlifts doe je wel toch?

SS had ik nagevraagd..jouw maat is me net te groot...jammer
ga je een SS programma volgen ...is niet verkeerd om te beginnen met volume draaien op bv 90% 1 RM
Huggy heeft wel zo'n programma........
dat krijg je een beetje als je het programma aanpast, ik heb er een keer extra deadlift en nog een ohp in zitten, dus dan 'verloopt' het allemaal wat t.o.v elkaar en kan het gebeuren dat je een keer h-m-m draait, maar een beetje schuiven is geen probleem
mainlifts doe ik zodoende allemaal 2x per week, behalve de ohp (1x), ik sluit niet uit dat als het allemaal erg zwaar gaat worden dat de ohp er tijdelijk even uit gaat om wat ruimte te maken.
een echt SS programma ga ik nog niet volgen, wil hem eerst gebruiken om net iedere keer een beetje zwaarder te gaan zonder dat het ten koste gaat van mn schouder,
beetje vertrouwen kweken.
rene zijn log staat vol met benchprogramma's idd, daar is vast wel wat moois te vinden voor dit doel.

Als je een beetje je HML niet uit het oog verliest gaat dat wel goedkomen...koppie erbij dus

Om je schouder te ontlasten.....kun je dan niet beter wat meer volume draaien ipv een hogere intensiteit?
Het is natuurlijk jammer als je straks noodgedwongen moet minderen hé?

• #2.063
je kan een workout op 2 manieren heavy maken, dat is waar...,6-8x 1-2 reps op 90-95% of 4- 5x 5-6 reps op 75-85%, zo geeft andy baker het ook aan, ik doe veel liever low reps als het zwaarder wordt, kan me veel beter concentreren op mijn uitvoering en daardoor minder blessure gevoelig

je kan een workout op 2 manieren heavy maken, dat is waar...,6-8x 1-2 reps op 90-95% of 4- 5x 5-6 reps op 75-85%, zo geeft andy baker het ook aan, ik doe veel liever low reps als het zwaarder wordt, kan me veel beter concentreren op mijn uitvoering en daardoor minder blessure gevoelig
Ik hoop dat het goed voor je uitpakt Droop ....echt!! ;)

• #2.065
training 17-5

bench
10x40
5x50
5x60
3x70
2x80
90-92.5-95-97.5-100
4x1x100 met SS
3x3x80
eerst keer met SS gewerkt, beetje aan wennen maar wel ging goed.

sumo deadlift
10x50
5x80
3x100
1x120
3x5x147.5

db row
3x8x34.5

lat pulldown
4x12x60

klaar :)

Lol, wat een berg singles op de bench! Mooie training weer, Droopster!

• #2.067
Zo zeg, meteen erg veel gewicht met die sling shot. Maar zit je jezelf niet voor de gek te houden als dat elastiek een deel van het gewicht draagt?

Lekker gebenched...
(SS is een prima (bewezen) tool als je dr goed mee omgaat)

Succes!!

Zo zeg, meteen erg veel gewicht met die sling shot. Maar zit je jezelf niet voor de gek te houden als dat elastiek een deel van het gewicht draagt?
Een slingshot gebruik je om twee redenen: om bewust overload te creëren of om je schouders te ontzien bij het benchen. Als je het gebruikt om zoveel mogelijk te kunnen benchen dan hou je jezelf inderdaad voor de gek. Het is dan ook geen competitie lift maar een assistance/supplemental lift.

Er zit in de "echte" Slingshots ook nog een heel verschil tussen de verschillende kleuren, sommigen helpen een klein beetje mee, terwijl de zware exemplaren een heleboel KG toe kunnen voegen. De twee lichtste varianten worden meestal aanbevolen.

• #2.074
de eerste reeks van 90-100 heb ik zonder gedaan, die 100 ging nog goed maar als ik dan nog een paar singles zou willen doen dan gaat dat ten koste van de uitvoering, en bij mij is dat dan heel erg uit de schouders drukken, de SS geeft net genoeg hulp om er dan toch nog een goede rep van te maken.
dus ik doe het nu zo; opwarmen-werksets zonder SS-werksets met SS-backoff sets zonder SS

Lekker gebenched...
(SS is een prima (bewezen) tool als je dr goed mee omgaat)

Succes!!
er is genoeg over bekend iig, we gaan het zien

Een slingshot gebruik je om twee redenen: om bewust overload te creëren of om je schouders te ontzien bij het benchen. Als je het gebruikt om zoveel mogelijk te kunnen benchen dan hou je jezelf inderdaad voor de gek. Het is dan ook geen competitie lift maar een assistance/supplemental lift.

Er zit in de "echte" Slingshots ook nog een heel verschil tussen de verschillende kleuren, sommigen helpen een klein beetje mee, terwijl de zware exemplaren een heleboel KG toe kunnen voegen. De twee lichtste varianten worden meestal aanbevolen.
een beetje hulp onderin de lift is voor nu genoeg, dacht dat er 5-10% overload wordt aanbevolen.

Niet zo serieus Droop, daar krijg je rimpels van!

OK, duidelijk. Als het je schouders helpt en je borst kan daardoor iets extra werken, prima!

• #2.077
training 19-5

squat
10x40
5x60
5x70
3x80
4x8x87.5

ohp
10x30
5x40
3x5x52.5

chins
5x4 bw

ab wheel
3x10

alles een beetje licht en behoudend gedaan, want morgen even een poging 'doodhangen' voor de dead hang challenge
time to beat : 1.38 :D

Mooie gewichten Droopy hoor, gaat hard hier :thumbs:

• #2.080
training 21-5

squat
10x40
5x60
5x80
3x100
8x2x120 VPR :cheer:
8x100

bench incline
10x40
5x60
5x8x67.5

sumo deadlift
5x50
5x70
3x90
1x110
3x8x120

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven