Fitness Seller

Gesloten =

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.101
Brede grip bench voelde vandaag bij mij ook beter aan mn schouder
das mooi :thumbup:, want pijntjes gaan op den duur wel in de weg zitten
ik vind het een behoorlijk verschil, dus ga er wel mee verder, je drukt wel wat minder gewicht maar das een kwestie van wennen denk ik

yup, in ieder geval weer een behoorlijke tijd bouwen, maar wil niet te snel aankomen.
beetje meer kcals, beetje creatine, beetje ondersteunende oefeningen om alles heel te houden, en niet te snel vooruit gaan met de gewichten, dat zijn de goede voornemens voor de komende tijd :D

Als je de eerste weken die discipline van niet over je kcals gaan nog even vast kunt houden gaat de clean bulk daarna wel weer vanzelf, nog heel even volhouden droopyy :D

dat klopt neet, er had ook nog nooit zoveel op die plek gezeten, wel grappig om te zien hoe je lichaam anders is nu je wat ouder aan het worden bent, ik heb in het verleden ook 105 kg gewogen maar toen had ik beslist geen middelomtrek van 93.
Klopt. Oud worden is mooi kut wat dat betreft... :o

Let je wel op, Droopster, brede grip bij benchen is wel een potentiële schoudersloper!

• #1.105
Let je wel op, Droopster, brede grip bij benchen is wel een potentiële schoudersloper!
het is niet echt een hele brede grip die ik nu doe, maar iets breder dan dat ik gewoon was, dat ontlast mijn schouders juist heb ik het idee, het enigste nadeel is dat ik nu iets minder zwaar kan op het moment, liep woensdag toch ff klem op 82.5kg, heb ik normaal geen moeite mee

• #1.106
training 7-7
wk4#12

squat
10x40
5x60
5x70
3x85
5x5x92.5

ohp
5x40
3x45
3x50
4x5x55
1x4x55 :mad:

deadlift
5x40
5x60
3x80
3x100
5x110

ab wheel
20-15-15

ohp niet gehaald, volgende keer opnieuw
misschien moet ik op de ub maar eens met 1 kg gaan verhogen
begin mijn ouwe schemaatje te missen, zat toch wel lekker variatie in met heavy/medium/light en verschillende repranges

elke wk +2,5 op OHP is ook niet niks Droop..

• #1.108
elke wk +2,5 op OHP is ook niet niks Droop..
je hebt gelijk bos, ik heb mezelf er deze week echt weer op betrapt dat het weer veel te snel gaat met verzwaren, eigenlijk gaat het (te) zwaar worden en ik blijf maar ophogen, is gewoon stom want ik had mezelf voorgenomen om meer op gevoel te gaan werken.
dus pas op de plaats en eerst weer wennen aan de gewichten voordat ik weer verder ga

ik had ook lange tijd biceps 3x10x32
voelde goed vandaag dus intensiteit omhoog en volume omlaag...3x8x34

Of microplates kopen, die ga ik straks ook weer gebruiken voor de OHP!

ik ben ook laag begonnen met OHP toen ik m na lange tijd weer ben begonnen gewoon om te wennen
en elk wk +1kg 5x5
Houd vanzelf n keer op..ik hoop alleen niet zo snel...

• #1.112
ik had ook lange tijd biceps 3x10x32
voelde goed vandaag dus intensiteit omhoog en volume omlaag...3x8x34
dat moet ik ook wat meer gaan doen, als het gaat wat zwaarder met wat minder reps, past alleen niet in een sl 5x5 schema, maar als er een schema wissel komt heb ik al helemaal in mijn hoofd zitten hoe ik dat ga doen.
Of microplates kopen, die ga ik straks ook weer gebruiken voor de OHP!
ik heb gewoon 0.5kg plaatjes liggen, maar gebruik ze te weinig

Gemist op 1 rep? Volgende keer pak je hem!

• #1.114
Ik geef je alleen maar een ideetje Droop
Als je vast loopt kun je met onderstaand schema verder
Dit voorbeeld past mooi in een 5x5 schema

een voorbeeld
met kleine tussenstapjes ophogen met bv 1kg (2kg kan maar is veel)
Je pakt steeds hetzelfde gewicht en varieert in sets en reps, maar bouwt wel volume op
Het gaat toch om het totaal aantal kg wat je drukt...het volume
Rekenvoorbeeld
3 x 5 x 50 15 sets met 750kg
4 x 4 x 50 16 sets met 800kg
(6 x 3 x 50 18 sets met 900kg)
5 x 4 x 50 20 sets met 1000kg
van 5x4 naar 4x5 (pittig hetzelfde gewicht met minder sets) nu voel je wel of je 5x5 kan, anders 6x4 en dan 5x5

Van 3x5 naar 4x5 is teveel van 750 naar 1000 een te grote stap voor delts
Daarna als je wil een soort deload kun je ook met 5x3 beginnen ipv 3x5 en voorkom je dat je vast loopt

Zo heb ik toen ik begonnen ben vorig jaar mn bench en delts opgebouwd

Het zijn kleine stappen en je blijft heel....ook belangrijk

Probeer snel en explosief te drukken :pressing:

:thumbs:

Laatst bewerkt:
  • #1.117
Ik geef je alleen maar een ideetje Droop
thx bos,
ik modder deze maand nog met dit schema uit, het past me op het moment niet om 4x per week te trainen i.v.m werk, maar zo snel het kan ga ik dat weer doen, gewoon mijn oude schema weer draaien, 4x per week trainen met een ub/lb, iedere dag 1 zware compound om mee te starten en de rest op een lichter level, ik kan dan mooi jou schema op bv de ohp en/of bench invullen.

Strak plan...

• #1.119
training 10-7
wk5#13

squat
10x40
5x60
5x70
5x80
5x5x95

bench
10x40
5x60
5x70
2x5x82.5
1x4x82.5
2x5x80
waardeloos dit, ging weer niet
gewoon maar terug naar 75kg volgende keer

bor
10x40
5x5x70

lat pulldown
2x14x50
1x10x50

ik zit echt nog niet in een lekkere flow zeg maar,
maar de cut is nu toch echt afgerond, de eindstand was zondagmorgen 81.7kg met een middelomtrek van 79 cm, broodmager dus.
er kunnen zachtjes aan weer stapje voor stapje wat meer kcals in, eerst opbouwen naar onderhoud, en dan een beetje aanvoelen hoeveel nodig is boven onderhoud om weer wat kracht terug te winnen,ook weer een beetje creatine erbij.
wil eigenlijk weer een jaartje vooruit kunnen met bouwen.

Misschien eerst lekker in je vel voordat je helemaal los gaat

wat voor advies gaf de peut voor je heup?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven