AndroidHealthClinic

Gesloten =

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
inderdaad op tijd gaan splitsen...
Delts en pecs lekker blijven pompen met wat mobiliteit dan gaat het vast goed komen
Heb je met de dagelijkse dingen doen nog last hiervan dan nog gewoon ff wachten met zwaarder belasten...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.522
Duidelijk. Ik denk wel dat twee of drie triples een betere training vormt dan één repout van 5. Dus tegen die tijd zou ik wat aanpassen.
dus als het wat zwaarder gaat worden in de repout set en ik kan bv 6-8 reps met een bepaald gewicht, kan ik beter 2 sets van 3 doen met dat gewicht

inderdaad op tijd gaan splitsen...
Delts en pecs lekker blijven pompen met wat mobiliteit dan gaat het vast goed komen
Heb je met de dagelijkse dingen doen nog last hiervan dan nog gewoon ff wachten met zwaarder belasten...
ja heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, soms ga je dan weer te hard en dan krijg je het deksel weer op je neus, na die chin ups van maandag weer even behoorlijk last, was snel weer weg ook, maar geeft wel aan dat het nog niet over is.

dus als het wat zwaarder gaat worden in de repout set en ik kan bv 6-8 reps met een bepaald gewicht, kan ik beter 2 sets van 3 doen met dat gewicht

3 en 6-8 zit wel erg ver uit elkaar. Ik zou 1-2 reps minder doen dan je max reps op dat gewicht. Dus bv 3 of 4 reps op je 5RM en dan 2-3 sets.

Ik zou daarmee beginnen als je je 5RM bereikt.

• #1.524
training 26-10

facepulls 3x15

bench
10x30
5x45
3x50
3x60
3x65
8x75 ( rustig met de repout op bench omdat schouder)
3x77.5 extra setje
tussen sets bpa

ohp
5x10x32.5

db row
10x22
10x32
8x32
6x32

incl bp
10x30
10x40
5x50
5x60
5x65

lat pulldown
3x15x47.5 overhands smal
3x15x47.5 onderhands smal

triceps pushdown
2x15x30

schouders stretchen en klaar :)

low reps op de bench gaan eigenlijk prima, schouder gaat zeuren bij die repouts
op incline bp eigenlijk geen last.

Ondanks het archen toch last van je schouder met Benchen?

Misschien niet te hoog in de herhalingen gaan zitten voorlopig dan als dat de pijn triggered. Wel lekker veel band pull aparts en face pulls tussendoor.

Het eeuwige dilemma: je wilt niet over de grens gaan en het blesseren, maar je wilt wel over een grens gaan en jezelf verbeteren.....

Het eeuwige dilemma: je wilt niet over de grens gaan en het blesseren, maar je wilt wel over een grens gaan en jezelf verbeteren.....
Het hoeft niet persé een dilemma te zijn als je je hoofd erbij houdt. Gewoon om de blessure heen trainen, dus niet de dingen doen die de pijn opwekt. In dit geval dus high rep bench even niet en na een poosje weer testen.

Het hoeft niet persé een dilemma te zijn als je je hoofd erbij houdt. Gewoon om de blessure heen trainen, dus niet de dingen doen die de pijn opwekt. In dit geval dus high rep bench even niet en na een poosje weer testen.
dat is natuurlijk de mooiste oplossing. Maar of het onder die omstandigheden lukt de bench nog te verbeteren is de vraag

Al eens op een tennisbal gelegen met je schouder? Ik had laatst een pijnlijke plek onder mijn schouderblad. Heb het helemaal tot moes geplet. Zeer pijnlijk om te doen, maar instantaan beter gevoel!

Al eens op een tennisbal gelegen met je schouder? Ik had laatst een pijnlijke plek onder mijn schouderblad. Heb het helemaal tot moes geplet. Zeer pijnlijk om te doen, maar instantaan beter gevoel!
O ja, dat moet ik ook nog eens proberen als je een pijnlijk plekje hebt wat niet goed met een schuimrol te bereiken is.

Wellicht kun je hier je voordeel meedoen

Eric Spoto - Mark Bell Prehab en Rehab
Voordeel resultaat met lage intensiteit en je pakt hiermee zowat alle spiervezels aan
zelfs tot aan je rotator cuff

het gaat op zich wel beter maar als ik op de bench hoog in de reps kom gaat het toch niet goed.

Het zou ook kunnen dat je form op hogere reps begint af te wijken door vermoeiing? Daar al eens een filmpje van gemaakt om het te checken? In 't algemeen heb je ook vaak de neiging om je scapular retraction kwijt te raken naarmate de reps vorderen.

• #1.535
3 en 6-8 zit wel erg ver uit elkaar. Ik zou 1-2 reps minder doen dan je max reps op dat gewicht. Dus bv 3 of 4 reps op je 5RM en dan 2-3 sets.

Ik zou daarmee beginnen als je je 5RM bereikt.
volgende week weer beginnen aan een nieuwe cycle, dan wil ik daar maar gelijk mee beginnen op ohp en bench,het is dan een 5-jes week dus gewoon set volmaken op de repoutset en dan nog een set er achter aan doen met 3-5 reps

Misschien niet te hoog in de herhalingen gaan zitten voorlopig dan als dat de pijn triggered. Wel lekker veel band pull aparts en face pulls tussendoor.
idd lager in reps gaan, bpa en face pulls doe ik al veel,

klopt helemaal, maar ik denk dat als ik wat rustig aan doe op de bench met het aantal reps, ik toch nog wel rustig kan blijven verhogen.
yup, tennisbal/vari roller, gebruik dat best wel veel, en het helpt ook wel iets

Wellicht kun je hier je voordeel meedoen

Eric Spoto - Mark Bell Prehab en Rehab
Voordeel resultaat met lage intensiteit en je pakt hiermee zowat alle spiervezels aan
zelfs tot aan je rotator cuff

gisteren even gedaan deze, met een gewone bar en met gewicht aan elastieken, heel apart:D

Het zou ook kunnen dat je form op hogere reps begint af te wijken door vermoeiing? Daar al eens een filmpje van gemaakt om het te checken? In 't algemeen heb je ook vaak de neiging om je scapular retraction kwijt te raken naarmate de reps vorderen.
hier zit best veel in denk ik, deed altijd veel in de 3-5 range, en in het nieuwe schema gelijk hoog in de repouts gegaan, schouder was al niet 100% en dat is daar dus niet beter van geworden, bewust of onbewust ga je toch een houding zoeken die het minste last geeft en dit gaat ten koste van de uitvoering en gaat zo weer meer last geven.
dus kijken hoe het de aankomende tijd gaat met low reps

thx allemaal voor het reageren op mijn gezeur :o, 15 jaar geleden donderde je gewoon door tot het niet meer ging, dan was het even gedwongen rust, en dan keek je 2 weken zwelgend in zelfmedelijden heel boos om je heen en dan kon je weer verder.
maar nu worden dit soort blessures best wel een dingetje af en toe

gisteren even gedaan deze, met een gewone bar en met gewicht aan elastieken, heel apart:D

me2 nog nooit gedaan
Als backup setje gedaan met 10kg aan de stieken...was goed te doen
Je moet constant corrigeren inderdaad...
Ik ga daar wel iets mee doen...

• #1.537
training 28-10

opwarmen

squat
10x40
5x45
5x60
3x70
3x80
3x90
8x105 ( had mn belt om moeten doen)
had 10 in gedachten

deadlift ( sumo )
5x10x75 op snelheid

front squat
5x40
5x50
5x60
5x65
5x67.5

ab wheel
3x15xbw+7.5kg
zwaar, nog niet verhogen

nog wat schouderwerk en klaar :)

• #1.538
C2W3

training 30-10
wu; face pulls oranje band 3x15

ohp
5x30
5x32.5
3x35
5x40
3x45
8x50
3x52.5
3x55

bench
5x10x42.5
tussen sets bpa

chin ups
1-2-3-4
1-2-3-4

lat pulldown
5x12x47.5

tricep pushdown
3x12x30

schouders strechen, en klaar :)

Hoe bevallen de ladders?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven