- Waardering
- 21.488
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dus als het wat zwaarder gaat worden in de repout set en ik kan bv 6-8 reps met een bepaald gewicht, kan ik beter 2 sets van 3 doen met dat gewichtDuidelijk. Ik denk wel dat twee of drie triples een betere training vormt dan één repout van 5. Dus tegen die tijd zou ik wat aanpassen.
ja heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, soms ga je dan weer te hard en dan krijg je het deksel weer op je neus, na die chin ups van maandag weer even behoorlijk last, was snel weer weg ook, maar geeft wel aan dat het nog niet over is.inderdaad op tijd gaan splitsen...
Delts en pecs lekker blijven pompen met wat mobiliteit dan gaat het vast goed komen
Heb je met de dagelijkse dingen doen nog last hiervan dan nog gewoon ff wachten met zwaarder belasten...
dus als het wat zwaarder gaat worden in de repout set en ik kan bv 6-8 reps met een bepaald gewicht, kan ik beter 2 sets van 3 doen met dat gewicht

yupOndanks het archen toch last van je schouder met Benchen?

Het hoeft niet persé een dilemma te zijn als je je hoofd erbij houdt. Gewoon om de blessure heen trainen, dus niet de dingen doen die de pijn opwekt. In dit geval dus high rep bench even niet en na een poosje weer testen.Het eeuwige dilemma: je wilt niet over de grens gaan en het blesseren, maar je wilt wel over een grens gaan en jezelf verbeteren.....
dat is natuurlijk de mooiste oplossing. Maar of het onder die omstandigheden lukt de bench nog te verbeteren is de vraagHet hoeft niet persé een dilemma te zijn als je je hoofd erbij houdt. Gewoon om de blessure heen trainen, dus niet de dingen doen die de pijn opwekt. In dit geval dus high rep bench even niet en na een poosje weer testen.
O ja, dat moet ik ook nog eens proberen als je een pijnlijk plekje hebt wat niet goed met een schuimrol te bereiken is.Al eens op een tennisbal gelegen met je schouder? Ik had laatst een pijnlijke plek onder mijn schouderblad. Heb het helemaal tot moes geplet. Zeer pijnlijk om te doen, maar instantaan beter gevoel!
het gaat op zich wel beter maar als ik op de bench hoog in de reps kom gaat het toch niet goed.
volgende week weer beginnen aan een nieuwe cycle, dan wil ik daar maar gelijk mee beginnen op ohp en bench,het is dan een 5-jes week dus gewoon set volmaken op de repoutset en dan nog een set er achter aan doen met 3-5 reps3 en 6-8 zit wel erg ver uit elkaar. Ik zou 1-2 reps minder doen dan je max reps op dat gewicht. Dus bv 3 of 4 reps op je 5RM en dan 2-3 sets.
Ik zou daarmee beginnen als je je 5RM bereikt.
idd lager in reps gaan, bpa en face pulls doe ik al veel,Misschien niet te hoog in de herhalingen gaan zitten voorlopig dan als dat de pijn triggered. Wel lekker veel band pull aparts en face pulls tussendoor.
klopt helemaal, maar ik denk dat als ik wat rustig aan doe op de bench met het aantal reps, ik toch nog wel rustig kan blijven verhogen.Het eeuwige dilemma: je wilt niet over de grens gaan en het blesseren, maar je wilt wel over een grens gaan en jezelf verbeteren.....
yup, tennisbal/vari roller, gebruik dat best wel veel, en het helpt ook wel ietsAl eens op een tennisbal gelegen met je schouder? Ik had laatst een pijnlijke plek onder mijn schouderblad. Heb het helemaal tot moes geplet. Zeer pijnlijk om te doen, maar instantaan beter gevoel!
Wellicht kun je hier je voordeel meedoen
Eric Spoto - Mark Bell Prehab en Rehab
Voordeel resultaat met lage intensiteit en je pakt hiermee zowat alle spiervezels aan
zelfs tot aan je rotator cuff

hier zit best veel in denk ik, deed altijd veel in de 3-5 range, en in het nieuwe schema gelijk hoog in de repouts gegaan, schouder was al niet 100% en dat is daar dus niet beter van geworden, bewust of onbewust ga je toch een houding zoeken die het minste last geeft en dit gaat ten koste van de uitvoering en gaat zo weer meer last geven.Het zou ook kunnen dat je form op hogere reps begint af te wijken door vermoeiing? Daar al eens een filmpje van gemaakt om het te checken? In 't algemeen heb je ook vaak de neiging om je scapular retraction kwijt te raken naarmate de reps vorderen.
, 15 jaar geleden donderde je gewoon door tot het niet meer ging, dan was het even gedwongen rust, en dan keek je 2 weken zwelgend in zelfmedelijden heel boos om je heen en dan kon je weer verder.gisteren even gedaan deze, met een gewone bar en met gewicht aan elastieken, heel apart![]()

best goed, zijn toch ook gewoon 20 reps, maar als ik klaar ben voelt het veel beter dan als ik bv 4x5 doe.