- Waardering
- 23.846
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
We staan achter je!
Dat hml kun je erin houden, maar dat loopt dan gewoon door. Dus voor squat bv. squat week 1 h + m, week 2 l + h, week 3 m + l. Wel slim om heavy day voor bench en squat niet samen te laten vallen, dus voor bench volg je dan lmh. Ik vind je volumes nog onnodig hoog. 3x8, 3x5 en 4 a 5x2 is wel mooi om mee te beginnen.wil altijd wel wat progressie maken, een doel om naar toe te werken is altijd wel lekker, conditie is wel goed en kracht zal ook wel bovengemiddeld zijn t.o.v iemand die weinig doet, wat shape betreft ben ik echt wel een ecto hoor, weg ong 85kg maar zie er uit als 70.Toch wel realistische doelen. Een 1 RM zoals voor je ongeval ga je vermoedelijk niet meer halen. Maar op je huidige nivo blijven of iets daarboven, en een mooie kracht, conditie en shape behouden voor iemand van je leeftijdsgroep is het zeker waard om aan te blijven werken.
ik heb er dan toch een paar sets afgehaald, het is 5x2/3x5/4x8 geworden, kan ik er inderdaad altijd nog wat bij doen. doe best wel een aardig stapje terug in gewichten, maar ga toch drie oefeningen in een training doen.Je bent het je quote in je signature wel verplicht natuurlijk he, Droop!We staan achter je!
Ik vind je schema een enorme verbetering. Kracht is een kunstje and practice makes perfect. Het is teveel om mee te beginnen, waarom niet 1x/week minder squatten, benchen en deadliften? Meer doen kan altijd nog! (En dat zal zeker nodig zijn, maar gun jezelf wat tijd om dat rustig op te bouwen)
Dag 1: Squat, bench
Dag 2: DL, MP
Dag 3: Squat, bench
Goh, wat toevallig dat is mijn huidige opzetDat hml kun je erin houden, maar dat loopt dan gewoon door. Dus voor squat bv. squat week 1 h + m, week 2 l + h, week 3 m + l. Wel slim om heavy day voor bench en squat niet samen te laten vallen, dus voor bench volg je dan lmh. Ik vind je volumes nog onnodig hoog. 3x8, 3x5 en 4 a 5x2 is wel mooi om mee te beginnen.
Voor DL en MP is lmh prima. Assistance standaard dingetjes die je noemt en evt. een DL-variant als SLDL.
Just my two cents...
die vaste percentages ga ik zelfs een beetje loslaten, hml is niet echt een schema maar een manier van werken, verteld andy in een van zijn filmpjes, wel zorgen dat je de belasting opschroeft, maar daar zijn meerdere mogelijkheden voor.Ik denk dat Andy's visie op HLM beter werkbaar is dan de "zwaarte" puur te baseren op basis van een percentage van je 1RM. Sets van 6 op bijvoorbeeld 75-80% kunnen ook heavy zijn, terwijl sets van 1 of 2 reps op 90% weer medium of zelfs light kunnen zijn.
die vaste percentages ga ik zelfs een beetje loslaten, hml is niet echt een schema maar een manier van werken, verteld andy in een van zijn filmpjes, wel zorgen dat je de belasting opschroeft, maar daar zijn meerdere mogelijkheden voor.
jawel, daar kom ik wel uit, maar is wel allemaal een beetje vreemd terrein voor mij, andere manier van progressie maken, en de het hml gebeuren gaat doorlopen, dus niet dezelfde training structuur meer per weekipv 1RM percentages kan je calculeren vanuit je werksets....speel je op safe..en kun je daarna weer omdraaien evt
och daar kom je wel uit.......Andy is een topper!!
yup, blijft lastig deze, en ook gewoon lui en blijf het een een k*t oefening vinden

ho, stop, hold itIk denk nog steeds dat je te weinig ruimte overlaat voor als je vroeg of laat vastloopt. Frequentie kan niet meer omhoog, volume niet veel en op hoge intensiteit kun je meestal niet lang vooruitgaan. Geen enkel programma of reset kan je dan verder brengen.

nee dat was inderdaad niet zo zwaar, volgende keer wat meer opbouw in gewicht, even een beetje aan mijn nieuwe schema wennen.voor normale mensen is deze sumo heavy, voor jou toch niet?![]()
volgens mij de enige reden dat mijn deadlift de afgelopen periode naar boven is gegaan, sterker ben ik volgens mij niet zozeer geworden, maar de techniek is verbeterd
dit zijn beide belangrijke verbeteringen!Ik maak van een light altijd een speed treen is ook wel rendabel![]()
Volgens mij bedoel ik door een snelle uitstoot te doen al met een relatief laag gewicht veel spiervezels recruteren. Nadeel is dat de time under tension dan ook kort is. Dus wat het netto effect is weet ik niet precies, het is wel een afwisseling van de gebruikelijke rep ranges, en dat is altijd goed.
daar train je eerder het aeroob vermogen mee.
daar train je eerder het aeroob vermogen mee.
Ligt allemaal aan je doelen natuurlijk, maar voor hypertrofie is speed/explosieve contractie een bekende methode, maar volgens mij was het ook wel gunstig om je kracht op te krikken.