AndroidHealthClinic

Gesloten =

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Speedsets zijn voor zover ik weet ooit bedacht door Louis Simmons van Westside Barbell voor dynamic effort training. En hoewel het voor die zware jongens blijkbaar best werkte , geloof ik niet echt in dynamic effort voor de gewone lifter. Maar speed sets hebben voor de gewone lifter wel een aantal voordelen volgens mij: de mogelijkheid om meer volume te maken met een kleinere impact op recovery, het bevorderen van recovery en een manier om aan een goede techniek te werken.

Ik zag laatst op de Belg een docu met daarin onder meer een experiment waarin ze mensen lieten curlen, 1 groep met ca. 5-8 reps, 1 groep veel meer reps, beide een aantal sets tot fail. Resultaten qua massa- en krachtwinst waren gelijk! Alleen is ultrahighrep natuurlijk veel zwaarder om te doen, lange lijdensweg.
Een anecdote zonder de details te kennen zegt me niet zo heel veel. Vooral als dit weinig ervaren sporters waren zie je nog wel eens dat iedere variant van training een verbetering in kracht en massa oplevert.

Speedsets zijn voor zover ik weet ooit bedacht door Louis Simmons van Westside Barbell voor dynamic effort training. En hoewel het voor die zware jongens blijkbaar best werkte , geloof ik niet echt in dynamic effort voor de gewone lifter. Maar speed sets hebben voor de gewone lifter wel een aantal voordelen volgens mij: de mogelijkheid om meer volume te maken met een kleinere impact op recovery, het bevorderen van recovery en een manier om aan een goede techniek te werken.
Interessant. Ik geloof zwz wel in variaties toepassen in je trainingsregime. Zeker als je voortgang een beetje aan het einde aan het komen is.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.903
training 3-3

ohp h
10x30
5x40
2x3x50
2x3x55
3x57.5
2x60

squat m
10x30
10x50
3x70
3x5x80

chins
1-2-3-4
1-2-3-4

ab wheel
3x10xbw+5kg

klaar :)

Zijn dat ladders die chins Droop....gaat dat goed?
(Je kan ook bandsupported proberen en dan 8 volmaken ofzo)

• #1.905
Zijn dat ladders die chins Droop....gaat dat goed?
(Je kan ook bandsupported proberen en dan 8 volmaken ofzo)
yup, dat zijn laddertjes, komen bij @Starx6673 vandaan, het is voor mij de minst onaangename manier om chin ups te doen, ik had het misschien al wel eens meer gezegd maar ik heb een hekel aan chin ups, echt nog nooit goed in geweest.
met een bandje zou kunnen idd, heb ik in het verleden ook wel eens gedaan, maar het brengt me niets, meer dan 5-6 reps in een set haal ik eigenlijk nooit

als de chins nu lomp sjorren zijn, kan een rubber band je wel helpen de techniek eens bij te slijpen. Mogelijk gaat het na een tijdje dan wel goed zonder band.

Naar mijn ervaring helpt een band je niet om beter te worden met chinups. Pas toen ik negatives ging doen ging het ineens heel snel. Ik maak ook nooit grote sets met chinups, 6x is vaak de max, dus zorg ik gewoon dat ik een repgoal vaststel en die haal.

Het is nou eenmaal hard werken en onderhouden die chins
Negatives heb ik ook wel goede ervaring mee......bovenin hangen en zeeeeer langzaam zakken, bv ter afsluiting van je set...dus niet elke rep
En vooral veeeeel geduld ermee hebben

Laatst bewerkt:
  • #1.909
als de chins nu lomp sjorren zijn, kan een rubber band je wel helpen de techniek eens bij te slijpen. Mogelijk gaat het na een tijdje dan wel goed zonder band.
nee is niet lomp sjorren hoor, daarom hou ik het bij max 4 reps, dan gaat dat nog best netjes, als ik daar boven ga dan gaat het moeilijk worden en ga ik op mn armen en schouders trekken, en dat da je dan voelen.

Naar mijn ervaring helpt een band je niet om beter te worden met chinups. Pas toen ik negatives ging doen ging het ineens heel snel. Ik maak ook nooit grote sets met chinups, 6x is vaak de max, dus zorg ik gewoon dat ik een repgoal vaststel en die haal.
ik kijk meestal naar het totaal aantal reps, in dit geval 20 reps, en dan zijn die met de laddertjes het gemakkelijkste te behalen, veel gemakkelijker dan bv een 4x5

Het is nou eenmaal hard werken en onderhouden die chins
Negatives heb ik ook wel goede ervaring mee......bovenin hangen en zeeeeer langzaam zakken, bv ter afsluiting van je set...dus niet elke rep
En vooral veeeeel geduld ermee hebben
geduld heb ik bij mezelf na al die jaren nog steeds niet gevonden :D
maar negatives ga ik weer eens doen (al vaker gedaan)

Recovery is een optie, maar dan heeft het alleen plaats in een echt zwaar schema.

Een anecdote zonder de details te kennen zegt me niet zo heel veel. Vooral als dit weinig ervaren sporters waren zie je nog wel eens dat iedere variant van training een verbetering in kracht en massa oplevert.

Interessant. Ik geloof zwz wel in variaties toepassen in je trainingsregime. Zeker als je voortgang een beetje aan het einde aan het komen is.

Als je zo streng bent over anecdotisch bewijs, moet je ook niet aankomen met "ik geloof" Neetje...

Recovery is een optie, maar dan heeft het alleen plaats in een echt zwaar schema.
Waarbij "een echt zwaar schema" relatief is aan het herstelvermogen van de trainee.

ik kijk meestal naar het totaal aantal reps, in dit geval 20 reps, en dan zijn die met de laddertjes het gemakkelijkste te behalen, veel gemakkelijker dan bv een 4x5
Dan is 20 je repgoal, dit werkt echt prima inderdaad.

• #1.915
training 5-3

bench h
15x30
5x50
5x60
3x70
5x2x80

squat l
15x30
5x50
4x8x70

deadlift (sumo) m
5x50
5x80
5x100
3x5x120

chins
1-2-3-4
1-2-3-4
en nog wat negatives

hanging knee raises
3x15

klaar :)

Je eigen HLM schema begonnen? Ben benieuwd hoe het gaat en wat je eventueel bij gaat stellen.

negatives zijn positives ;)

• #1.918
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven