AndroidHealthClinic

47jaar en de weg naar een fit lichaam

4 gram olie per dag, wat doe je met de overige kip?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe geef ik best de olijfolie in? Ik gebruik 15gr om 650 gr kip te bakken en daarvan ik iedere dag 150gr
Olie noteer ik nooit, je likt de pan toch niet af ?
Je krijgt dus nooit die 15gram binnen over 4 dagen kip eten

• Like
Waarderingen: GVW
Hoe denk je dat accuraat te wegen met het vocht dat er ook uit is gekomen?
Gewoon alle olie die je hebt gebruikt tellen, en in zijn geval delen door 4.
Kwam redelijk overeen wat in en later uit de pan kwam. Ik was nieuwsgierig, gewoon om te weten....maar ben niet zo van de minors.

• Like
Onderstaande heb ik genoteerd:

Maandag: 115,4kg
1997kcal ( -513kcal door sport )
30% carbs 27%vet 43% eiwit

Dinsdag: 114,7kg
2020kcal
36% carbs 24% vet 40% eiwit

Woensdag: 114,1kg
1934kcal
34% carbs 29% vet 37% eiwit

Donderdag: 114,1kg
2004kcal
34% carbs 23% vet 43% eiwit

Vrijdag: 113,8kg
1919kcal ( -450kcal door sport )
31% carbs 23% vet 46% eiwit

Laatst bewerkt:
Ik vind nog steeds dat je nu te laag in Kcals zit. Je moet nog 20-25kg kwijt, en dan heb je echt weinig over om te zakken, omdat je nu al dicht bij je BMR zit(~1800kcals)

Ik vind nog steeds dat je nu te laag in Kcals zit. Je moet nog 20-25kg kwijt, en dan heb je echt weinig over om te zakken, omdat je nu al dicht bij je BMR zit(~1800kcals)
Dat is een patroon hier, cutten liefst op water en liefde en na 3 weken zijn ze er vandoor en begint het jojo effect

• Sad
Waarderingen: AK
Lekker onbenullig.
Heeft waarschijnlijk een hele slechte relatie met zijn voeding, zo'n haat / liefde relatie.
En dan maar zeggen dat het aan de ander ligt, in dit geval dat het aan de voeding ligt.
Terwijl het juist hele fijne bouwstenen zijn waar je prima goede energie om te trainen en om te groeien uit kunt halen. En voeding kan heel behulpzaam zijn bij afvallen.

Wat raden jullie aan?
Verhogen naar 2349kcal per dag ( volgens TDEE)?
Welke macro's dien ik te hanteren?

Wat raden jullie aan?
Verhogen naar 2349kcal per dag ( volgens TDEE)?
Welke macro's dien ik te hanteren?
Kijk dat eens tijde aan, werkelijke waarde.

80g vet, 170g eiwit, rest koolhydraten.
je ziet vanzelf resultaat gedurende dagelijkse meting

• Like
Hoe sluit dan aan bij.

Terwijl dit een reactie was op net iets minder dan 2000kcal.
Was een grapje, want de waarheid is dat TS niet kan tellen en 100% meer eet dan 2k kcal pd maar als ik zat zo zeg ben ik weer de slechterik, want het probleem ligt waars bij te weinig water pd of verkeerde macro verdeling 🤌

Was een grapje, want de waarheid is dat TS niet kan tellen en 100% meer eet dan 2k kcal pd maar als ik zat zo zeg ben ik weer de slechterik, want het probleem ligt waars bij te weinig water pd of verkeerde macro verdeling 🤌
Idd jullie hebben gelijk na deze test. ik at meer dan ik dacht, daarmee de test gedaan. nu blijf ik wal alles tracken.
Ivm het water, ik drink ongeveer 3liter water per dag.

Hoe ziet volgens u de ideale macroverdeling er uit + hoeveel kcal per dag?

( ik ben hier om te leren )

Idd jullie hebben gelijk na deze test. ik at meer dan ik dacht, daarmee de test gedaan. nu blijf ik wal alles tracken.
Ivm het water, ik drink ongeveer 3liter water per dag.

( ik ben hier om te leren )
Bodyweight x2 voor eiwitten (bv 75kg= 150gr eiwit).
Vetten 1x bw, rest opvullen met koolhydraten.
Dit is een richtlijn, met de tijd vind je hierin wel je weg. Cut is vaak hoger in eiwit en iets lager in vet.
Drie liter water, buiten inspanning gerekend, is voldoende.

Bodyweight x2 voor eiwitten (bv 75kg= 150gr eiwit).
Vetten 1x bw, rest opvullen met koolhydraten.
Dit is een richtlijn, met de tijd vind je hierin wel je weg. Cut is vaak hoger in eiwit en iets lager in vet.
Drie liter water, buiten inspanning gerekend, is voldoende.
Voor iemand met zijn stats gaat die standaard richtlijn niet op, dan zou hij aan eiwitten en vetten al 1955 kcal moeten eten.

Hoeveel dan wel? Ik zou uitgaan van lean body mass omdat te bepalen en dan is voor eiwitten x2 en vetten x1 ook wel een goed startpunt. LMB kan je schatten, maar als je geen sportachtergrond hebt zal die op 1.84m nog geen 85kg zijn, dan kom je uit op 1445 kcal en dus veel meer ruimte voor koolhydraten. Het aantal koolhydraten per dag kan je het beste proefondervindelijk bepalen. Track goed wat je nu eet en kijk hoeveel je afvalt, veel meer dan 1kg per week zou ik niet als target nemen, als je helemaal geen idee hebt op hoeveel je ongeveer moet zitten is je TDEE van 2350 kcal geen verkeerd begin.

Terug
Naar boven