XXL Nutrition

5/3/1 van Jim Wendler

Als ik het wil downloaden via turbo-upload moet ik eerst allerlei toolbars en .exe bestands downloaden. Kan iemand hem misschien ergens anders uploaden??

Ik heb 15 weken Wendler gedaan en vond het een leuk programma, maar vind het wel vrij weinig doen voor je 1RM. Wat natuurlijk ook niet helemaal de insteek is van het programma maar goed...
Vooral bij benchpressen en overhead press ging ik niet echt vooruit. :(

je moet eigenlijk ook gewoon op je volle 100% beginnen.
anders train je maanden lang onder niveau

Waarom denk je dat? Je moet rep-outs doen, dus je traint altijd max...

Alleen behoorlijk high rep...

Waarom denk je dat? Je moet rep-outs doen, dus je traint altijd max...

zo pakt Omega007 van het forum het aan, en hij maakt goeie gains.

ik heb ook 2 maand wendler gedaan, en ben er weinig mee opgeschoten.
hoe ik op dit moment train, zit ik altijd tegen mijn max aan. en maak ik goeie gains.

dus ik denk dat het wel goed is om meteen met 100% te beginnen. dan maar wat zwaarder en goed eten om het te kunnen halen

Maar het is niet de bedoeling om de voorgeschreven reps te doen;)

Je moet zoveel mogelijk reps doen bij de laatste set;) = max

klopt.
maar in het begin zijn sommige repouts veel te makkelijk.

in de 2e cycle haalde ik waar ik er 3 of 5 moest doen, nog 13 reps.
daar heb je imo niks aan

Ja dat zie ik idd bij meer mensen. Dat zal aan de vezel verdeling liggen of aan je max kracht. Maw of je dicht genoeg bij je daadwerkelijke max kunt komen. Vooral bij beginners zie je dat. Die kunnen nog niet genoeg motorunits gebruiken om echt een max te bereiken. Ikzelf kwam maar tot de 8 met een uitschieter naar 9 soms. Zelfs in de eerste cycle.

Ik heb me voorgenomen 4 keer per week me met het schema van Wendler bezig te gaan houden.
Heb meteen een Excelsheetje gemaakt van de basislifts dus die wilde ik even delen. Enige dat veranderd moet worden zijn de gewichten die als uitgangspunt worden genomen + invullen van de resultaten van de repouts als naslagwerk.

Bijlagen

Het begint echt weer aan me te knagen om weer te beginnen met wendler!

Ik ben nu nog met mijn eerste cycle bezig maar vroeg me af of 2,5kg per maand op de bench niet wat weinig is voor iemand op mijn niveau (bedoel ik mee redelijk laag)...

Ach ja als je 30kg per jaar te weinig vind, moet je wat anders doen misschien:)

Zal waarschijnlijk ook liggen aan de trainingstijd he.. voor een beginner is 30kg op een main lift niet heel veel maar iemand die al een paar jaar traint zal er blij mee zijn :)

5/3/1 is ook niet voor totale beginners.

30kg op je presses
en
60kg op je SQ&DL

Is best netjes, welk niveau ook..

Zal waarschijnlijk ook liggen aan de trainingstijd he.. voor een beginner is 30kg op een main lift niet heel veel maar iemand die al een paar jaar traint zal er blij mee zijn :)
Klopt idd. Heb net de trainingslog van em bekeken en hij zou met bv. Texas Method of Bill Starr oid veel sneller progressie kunnen boeken.

Maar goed 5-3-1 traint wel gewoon lekker. Dus het is maar net wat je leuk vind:)

Op zo een lang termijn niet bekeken :o
30kg/jaar teken ik voor :Y
5/3/1 is ook niet voor totale beginners.

30kg op je presses
en
60kg op je SQ&DL

Is best netjes, welk niveau ook..
Jep, van 100kg BP naar 130 en van 130kg SQ naar 190 :eek:
Klopt idd. Heb net de trainingslog van em bekeken en hij zou met bv. Texas Method of Bill Starr oid veel sneller progressie kunnen boeken.

Maar goed 5-3-1 traint wel gewoon lekker. Dus het is maar net wat je leuk vind:)
Met een 5 weekse 3x5 4dagen/wk split schema heb ik tot nu toe meeste progressie gemaakt (elke week 2,5kg omhoog op elke lift) dus in 1 maand 10kg vooruit op setjes draaien.
Bill starr en texas method trekt me niet zo maar heb gemerkt dat ik PL-gericht trainen leuker vind dan BB.
Ik blijf iig nog een tijdje doorgaan met Wendler aangezien de lifts strak geplend zijn maar je met de ondersteuningsoefeningen wat vrijer gelaten wordt.
Thnx voor de reacties iig :thumb:

Terug
Naar boven