XXL Nutrition

5/3/1 van Jim Wendler

Wendler is wat variatie betreft idd wat aantrekkelijker. Veel plezier met trainen:thumbs:

Wendler is wat variatie betreft idd wat aantrekkelijker. Veel plezier met trainen:thumbs:
Thnx, zometeen weer!

Ik had nog wel een vraagje: slaan jullie ooit een training over of doen jullie dan de eerstvolgende keer 2 verschillende lifts volgens 5/3/1?
Bij mij zou dit dan MP en DL zijn maar ik moet zondag heel vroeg op en de hele dag fit zijn dus twijfel of me dit met DL's vandaag gaat lukken :(

Kan best...bij Wendler is het vooral zaak om niet te moeilijk doen:D

Ik hou voor mezelf een excel bij met de totale verplaatste kilo's per repout. Tot nu toe ziet die er zo uit:

6pxe93.png

Op deze manier kun je goed de progressie zien en targets stellen voor volgende repouts. Bijvoorbeeld de eerste 555 squat repout heb ik 1080 kg gehaald, om die te verbeteren moet ik van mezelf daar boven uit komen de volgende 555 squat. Dat zou in dit geval met het voorgeschreven gewicht(115 kg) 10 reps zijn, helaas maar 7 gehaald dus 805 kg.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de bump, maar vroeg me af of iemand "Training three days a week" opnieuw kan uploaden :o De link in dit topic is verlopen en heb em nergens anders kunnen vinden.. Alvast bedankt! :D

Thanks Fadder, ik ga hier ook eens goed naar kijken.

eens proberen :)

epic bump mattie

i know man, maar kwam er toevallig tegen, leek me wel chill,

hallo

ik ben met wendler bezig maar het pakt voor wat bankdrukken betreft niet uit als gepland. :(

in cyclus 3 een repout gedaan van 67.5 kg x 14
nu in cyclus 7 een repout van 80 kg x 4

estimated 1 rm:
67.5 * 14 * 0.0333 + 67.5 = 98,97 kg
80 * 4 * 0.0333 + 80 = 90.66 kg

dus in plaats van dat de 1 rm op 4 maanden tijd 7,5 tot 10 kg hoger is geworden is dit juist omlaag gegaan.
Het gaat de laatste 2 cyclussen steeds minder.
Iemand een idee hierover?

Verder ga ik met oh-press wel vooruit zoals het hoort.
assistance kies ik iedere training 2 of 3 oefeningen.

oefening 1:
- dippen
- incline benchpress
- incline db press
- flat db press
- close grip bench press

oefening 2:
- optrekken
- db row
- bb row
- cable row
- upright row

eventueel oefening 3:
triceps, onderrug of buikspieren oid.

Laatst bewerkt:
hallo

ik ben met wendler bezig maar het pakt voor wat bankdrukken betreft niet uit als gepland. :(

in cyclus 3 een repout gedaan van 67.5 kg x 14
nu in cyclus 7 een repout van 80 kg x 4

estimated 1 rm:
67.5 * 14 * 0.0333 + 67.5 = 98,97 kg
80 * 4 * 0.0333 + 80 = 90.66 kg

dus in plaats van dat de 1 rm op 4 maanden tijd 7,5 tot 10 kg hoger is geworden is dit juist omlaag gegaan.
Het gaat de laatste 2 cyclussen steeds minder.
Iemand een idee hierover?

Ik zou me er niet druk om maken zolang je je repouts gewoon blijft halen:
a) Je vergelijkt maar twee metingen. Misschien had je bij 67,5 kg een superdag, en bij 80 juist niet. Twee herhalingen meer op 80 en je 1RM is 96 kg
b) Je gebruikt totaal verschillende repranges in dezelfde formule. Ga er maar vanuit dat de uitkomst van die formule boven de 8 reps steeds sterker gaat afwijken van de werkelijkheid. Ik weet wel zeker dat toen je 14x67,5 deed, je 1x95 kg niet zou redden. Voor 4x80 lijkt me een 1RM van 90 à 92,5 wel realistisch.

Even een abo.

niet teveel rekenen, het is enkel een formule voor geschatte max!
gewoon cycles blijven doen tot je geen sets en repouts meer kunt maken met de voorgeschreven reps. Dan weer 90% van je max nemen en herbeginnen.

Wat bedoel je met even een abo?

Ik zou me er niet druk om maken zolang je je repouts gewoon blijft halen:
a) Je vergelijkt maar twee metingen. Misschien had je bij 67,5 kg een superdag, en bij 80 juist niet. Twee herhalingen meer op 80 en je 1RM is 96 kg
b) Je gebruikt totaal verschillende repranges in dezelfde formule. Ga er maar vanuit dat de uitkomst van die formule boven de 8 reps steeds sterker gaat afwijken van de werkelijkheid. Ik weet wel zeker dat toen je 14x67,5 deed, je 1x95 kg niet zou redden. Voor 4x80 lijkt me een 1RM van 90 à 92,5 wel realistisch.
niet teveel rekenen, het is enkel een formule voor geschatte max!
gewoon cycles blijven doen tot je geen sets en repouts meer kunt maken met de voorgeschreven reps. Dan weer 90% van je max nemen en herbeginnen.

Ik weet wel dat ik me daar niet teveel op moet blind staren maar er zit gewoon geen stijgende lijn in.

in cyclus 4 was mijn beste repout:
9 x 77,5 kg

Bij succes stories in zijn boek maken ze zelfs meer winst dan die 2,5 kg per cyclus...

Ik dacht zelf om voor een tijdje een andere hoofdoefening te doen, bijvoorbeeld schuin bankdrukken.
Of is dit niet aan te raden?

mijn pr op bankdrukken voordat ik met wendler begon was 3 x 90 kg
die periode had ik wel creatine, sinds ik met wendler ben begonnen niet meer.

Terug
Naar boven