- Waardering
- 228
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor jouw zal ik billstarr 5x5 aanraden.Zal waarschijnlijk ook liggen aan de trainingstijd he.. voor een beginner is 30kg op een main lift niet heel veel maar iemand die al een paar jaar traint zal er blij mee zijn![]()
Thnx, zometeen weer!Wendler is wat variatie betreft idd wat aantrekkelijker. Veel plezier met trainen![]()

Kan best...bij Wendler is het vooral zaak om niet te moeilijk doen![]()

wow, die had ik niet meer verwacht, heel erg bedankt! 

hallo
ik ben met wendler bezig maar het pakt voor wat bankdrukken betreft niet uit als gepland.
in cyclus 3 een repout gedaan van 67.5 kg x 14
nu in cyclus 7 een repout van 80 kg x 4
estimated 1 rm:
67.5 * 14 * 0.0333 + 67.5 = 98,97 kg
80 * 4 * 0.0333 + 80 = 90.66 kg
dus in plaats van dat de 1 rm op 4 maanden tijd 7,5 tot 10 kg hoger is geworden is dit juist omlaag gegaan.
Het gaat de laatste 2 cyclussen steeds minder.
Iemand een idee hierover?
Wat bedoel je met even een abo?
Ik zou me er niet druk om maken zolang je je repouts gewoon blijft halen:
a) Je vergelijkt maar twee metingen. Misschien had je bij 67,5 kg een superdag, en bij 80 juist niet. Twee herhalingen meer op 80 en je 1RM is 96 kg
b) Je gebruikt totaal verschillende repranges in dezelfde formule. Ga er maar vanuit dat de uitkomst van die formule boven de 8 reps steeds sterker gaat afwijken van de werkelijkheid. Ik weet wel zeker dat toen je 14x67,5 deed, je 1x95 kg niet zou redden. Voor 4x80 lijkt me een 1RM van 90 à 92,5 wel realistisch.
niet teveel rekenen, het is enkel een formule voor geschatte max!
gewoon cycles blijven doen tot je geen sets en repouts meer kunt maken met de voorgeschreven reps. Dan weer 90% van je max nemen en herbeginnen.