- Waardering
- 6
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eet je genoeg? Rust je genoeg? Doe je je assistance niet te zwaar? Hoe gaat het met de rest van je hoofdoefeningen, zit je daar ook op een plateau? Doe je je deload goed, niet teveel ofzo?![]()
Kloppen je berekeningen wel? Bij 3x90 heb je een 1RM van 99 kg. 90 procent daarvan is 89 kg. De laagste repout die je kunt doen is op 80 procent (5 reps) daarvan = 71 kg. Waarom raak je dan überhaupt 67,5 kg aan bij een repout? In cyclus 3 nota bene, dus de twee maanden daarvoor nog lager!
Mis ik iets, of heb je onder niveau getraind?
aangezien ik hiermee 14 herhalingen kon maken was dit idd erg licht maar beter te laag beginnen dan te hoog.
Nu mag je dat zeggen. 
Genige site om te zien waar je staat en om een 5/3/1 schema te laten genereren
[Link niet meer beschikbaar]
Volgens hen ben ik al bij alles tussen advanced en elite en is allerminst het geval.inderdaad, deadlift elite is daar aan mijn BW 556lbs en ik zit op 550... slaat nergens op
wel naar dat het allemaal in pounds is... maakt het toch wat minder usefull
Hebben andere Wendler-volgers ook zo'n spierpijn in de eerste week na de deload? Ik kom echt een paar dagen de trap niet goed af na het squatten... niet vanwege de pijn, maar omdat mijn quads beginnen te twitchen bij die belasting (spierzwakte). Na week 1 is mijn lichaam er kennelijk weer aan gewend, en heb ik nergens last van.
Ik doe Wendler met high-rep assistance, momenteel BBB. Het is trouwens wel de 'goede' spierpijn, die pas na ca. 16-24 uur op komt zetten. Dus niet de melkzuurvariant; dat zou ik tijdens het trainen al voelen trouwens.
Jim wendler heeft dat ook doorgekregen, en dit is zijn reactie:
Week 1: 3+ reps @ 90% Balls to the walls.
Week 2: 5+ reps @ 85% Go easy, just a few reps extra.
Week 3: 1+ reps @ 95% Go nuts.
Week 4 (deload): 3 reps @ 85% NO repout
Zo heb je dus een beetje dit:
Week 1: Heavy
Week 2: medium
Week 3: Heavy
Week 4: light/medium
En hij raadt dan aan om een paar dagen niet te trainen als je echt naar de klote bent, of gewoon een volledige deload zoals voorgeschreven. Of gewoon knallen tot aan een wedstrijd, en dan na de wedstrijd een week vrij nemen van elke vorm van trainen.
Verder kan je dan in die week de conditioning wat terugschroeven naar een minimum hoeveelheid, en gewoon wat makkelijkere oefeningen doen als assistance. Dus latpulldowns ipv chins, machine rows ipv DB rows, enz.
Dit als reactie op het feit dat weinig mensen zin hadden om speciaal naar de sportschool te gaan om met gewichten van 40-60% te trainen.
Hij heeft overigens in het verleden ook een volledig artikel geschreven over deloaden.
Hij had dit allemaal in z'n log staan, maar het is verwijderd, en dat stukje gaat met nog een aantal Livespills toegevoegd worden aan de boek-variant van 5/3/1 for PL.
Gek...
Na de deload behoor je sterker te zijn dan er voor.
Misschien kunnen jullie dan beter een weekje helemaal niks doen ipv deloaden zoals je nu doet.
PL'ers doen soms voor een wedstrijd een week tot 3 weken helemaal niets (bijna dan...) en zijn dan op het sterkst.
"Sommigen" van "ons" hebben zelfs zo veel ruimte dat "anderen" niet eens meer zien dat de trainingen op "Wendler 5/3/1" gebaseerd zijn!Dat is het mooie van 5/3/1, je hebt ruimte voor slechte dagen en super dagen.