XXL Nutrition

5/3/1 van Jim Wendler

Heb em ook gedownload. Morgen eens lezen.

Alex heeft niks meer aan chocomel. Hij is al te ver heen.

mooi, dan kom ik em waarschijnlijk ook nooit meer tegen!

Ben ik weer de enige waarbij die pdf download telkens hapert. sheisse.:rolleyes:

Dank!

reeds afgedrukt en ready to read:cool:

Ik vind het schema wel een beetje vreemd.
Hoofdprogramma : Deadlift, assistance: deadlifts?
Hoofdprogramma : banken en wederom assist oefeningen bankdrukken?
De assistance oefeningen lijken meer een cooling down.

Het bodybuilding programma is exact hetzelfde als strenght, maar wel meer assist oefeningen.

Ik vind het schema wel een beetje vreemd.
Hoofdprogramma : Deadlift, assistance: deadlifts?
Hoofdprogramma : banken en wederom assist oefeningen bankdrukken?
De assistance oefeningen lijken meer een cooling down.

Het bodybuilding programma is exact hetzelfde als strenght, maar wel meer assist oefeningen.

Die assistance die je aanhaalt komt uit het 'boring but big'-schema waarbij je inderdaad dezelfde oefeningen herhaalt, maar dan met hoge reps en lagere gewichten. Persoonlijk spreekt dit me ook niet echt aan, maar het kan zeker nuttig zijn voor hypertrofie, conditie en techniek. Ik zou eerder een variant van de hoofdoefeningen kiezen als assistance, zoals Wendler zelf ook beschrijft in The Triumvirate.

Deze trainingsmethode lijkt me wel efficiënt. Iemand die het gaat doen en er een log van bijhoudt?

De meeste mensen kunnen wel wat easy 5x10 assistance op dezelfde oefening gebruiken met hun paupervorm :D Maar die Big but Boring template is idd niet voor de undercover bodybuilders.. die vervelen zich daar veel te snel mee.

Laatst bewerkt:
Ik heb gisteravond de MP dag met BB assists gedaan. Ik heb inderdaad erg zware armen vanmorgen.
Ik dacht nog: makkie, maar het is best wel heavy. Ik ga nu eens met dit schema verder.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe (soortgelijk) al een tijdje nu (pakweg 4 maanden).

Het gestaag progressieve stap voor stap karakter bevalt me prima.

De enige grote valkuil bij dit systeem is imo (door verveling en ego misschien) de neiging om progressie bij de assistance oefeningen weer een doel op zich te maken.
Zoals Wendler zelf ook zegt: Je doet ze gewoon en dat is dat. Ze dragen bij aan de basis die nodig is om verder te komen met de 'main' lifts. Het mag wat moeite kosten, maar het moet niet al het leven uit je zuigen.

Een foute redenatie die sommigen hierbij hebben, (waardoor ze vinden dat dit toch moet kunnen) is dat je de assistance doet NA de hoofd-lifts, waardoor die daar geen "hinder" van ondervinden.
Per training bekeken is dat waar, maar qua cumulatieve vermoeidheid die je opbouwt gedurende de cyclus is dit dus een volstrekt verkeerde benadering.

Dus jij behoudt elke maand dezelfde gewichten op je assistance? Ik was van plan die ook elke maand ietwat te verhogen.

Ik heb het e-book nu uit. Gaan jullie ermee akkoord dat dit de basis is van het schema:
1. begin (te) licht
2. slow, but steady progress does the trick
3. ga all out (maar blijf onder failure) bij de laatste set
4. deload elke 4 weken en hou het dan ook echt rustig
5. assistance maakt weinig uit: g.woon pompen

Misschien nog het stukje van stretchen/warm up wat hij er voor doet en de hillsprints/prowler shit erna i.v.m. het totale plaatje.

Ik ben het vooral eens met punt 5.

Ik heb het hele ebook gelezen en ben geinteresseerd, ja ik weet het nog zo'n kuddeloper.
maargoed ik zit nog met wat vragen.

1. kan ik bij de deadlift dag ipv de 5x10 speaddeadlifts 8x3 ofzo doen?

2. kan ik powerclean doen, voor de squat workout bijvoorbeeld?

3. je doet dus 3x5 en 5x10 pompen.. Maar hoe moet ik de rest van de assistance die hij geeft inplannen? chins, dips, db rows etc.

4. ik kan deze routine maar 3 maanden doen, daarna ga ik naar de usa en weet ik niet zeker of ik naar de gym kan gaan, en als ik kan gaan of ik wel minimaal 3 keer per week kan.
raden jullie me toch aan om hiermee te beginnen, of zal ik de komende 3 maanden maar texas method ofzo gaan doen? waarbij ik op korter termijn mischien meer progressie op kan maken.
dit schema lijkt me meer langer termijn?

Terug
Naar boven