AndroidHealthClinic

5/3/1 van Jim Wendler

Laten we ook eerlijk wezen, wie doet er 3x per week (pittige) prowler walks/ hill sprints? Denk dat het gros van de 531 volgers de basis template aanhoudt + standaard/eigen assistance.

Je hebt 531 for powerlifting, maar ik denk dat wedstrijd atleten toch andere routines verkiezen boven 531. Neemt niet weg dat het een mooi schema is en toepasbaar is op veel mensen die trainen.

ikke niet iig :roflol: 1x in de 2 weken strongman training en af en toe nog self defence is genoeg

Het leuke aan 531 for Powerlifting vind ik vooral de Offseason sectie, staat voor elk wat wils in, voor zowel massa, kracht, conditie, etc... Een ware bodybuilder zal je er vast nooit mee worden maar als je dan de beren bekijkt die bij WSB trainen :eek: en zij trainen gelijkaardige schema´s.

Blijft een kwestie van keuzes maken, spierballen voor de show of spierballen met daadwerkelijk iets meer in dan enkel een pomp.

Hoe verhoog je met Wendler elke maand 2,5 upperbody en 5kg lowerbody toch?

Altijd zo dus? btw ik ga die 531 avatar jacken nu.

Altijd zo dus? btw ik ga die 531 avatar jacken nu.

Gangster !!

Ikzelf zou eigenlijk aantal wkn niet mogen trainen ivm een borstspieronsteking, waarom ik daarom bv geen benen zou mogen trainen is mij een raadsel :D

Was eigenlijk net begonnen aan BBB 3month challenge maar wil terugkeren naar 3x per week trainen ivm herstel dus. Zou ik gaan voor upper lower body of zou ik eerder een push pull legs split aanhouden maar dan wel met het 5/3/1 principe, voor een cycle of 3 ? Upperbody zal ik dan wat zakken in gewichten maar lowerbody gewoon verdergaan. Fullbody zit er niet direct in omdat ik niet meermaals wil gaan pressen nu in de week, alhoewel upperlower ook alweer 2x pressen is... ?????? DRAMA :D:D

Geen drama.
I.v.m. herstel zou ik gewoon de 4 daagse split aanhouden uit het origineel, maar dan maar 3x/week trainen.
Perfect!

deadlift
military press
squat

bench press
deadlift
military press

squat
bench press
deadlift

military press
squat
bench press

enz.

3 weken training (originele template) in 4 weken.

Jammer dat er geen uitleg wordt gegeven over BBB en over welke assits

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_boring_but_big_3month_challenge

Vraag me wel af of je dan enkel en alleen je 531 moet doen en bbb. Ben je toch op een halfuurtje klaar?

A Military press * *
B Bench press 5 10
C Chins 5 10
** Curls 3 10
** Triceps pushdowns 3 10
** Face pulls 3 10

Is dan bijvoorbeeld een training zoals in het artikel staat, ben je inderdaad niet heel lang mee bezig :). Wel wat langer als een halfuur.

Wat verder in de Challenge kost het anders behoorlijk veel tijd om mijn longen weer terug op hun plaats te proppen na iedere LB set.

A Military press * *
B Bench press 5 10
C Chins 5 10
** Curls 3 10
** Triceps pushdowns 3 10
** Face pulls 3 10

Is dan bijvoorbeeld een training zoals in het artikel staat, ben je inderdaad niet heel lang mee bezig :). Wel wat langer als een halfuur.

Dafuq, ik heb het altijd fout gedaan dan :p
Ik deed bv. Bench 5/3/1 -> bench 5x10 -> incline dumbbell press -> dips -> pushdowns

Ik heb onlangs Wendler helaas moeten afbreken omdat ik bij de lifts 1x per week achteruit ging, maar dit komt ook misschien omdat ik nog lang geen gevorderde ben.

Dafuq, ik heb het altijd fout gedaan dan :p
Ik deed bv. Bench 5/3/1 -> bench 5x10 -> incline dumbbell press -> dips -> pushdowns

Zo kan het ook. Ik vind bbb + incline db press overigens wel erg veel, maar als het werkt voor jouw moet je het zeker doen.

Zo kan het ook. Ik vind bbb + incline db press overigens wel erg veel, maar als het werkt voor jouw moet je het zeker doen.

Tja, ik blijf in de eerste plaats wel een BB en m'n bovenkant loopt serieus achter so..

mensen ervaringen met barbell curl 5/3/1? Las eens ergens dat Jim dat wel goedkeurt zolang het geen tricep pushdowns ofzo worden.

Tja, ik blijf in de eerste plaats wel een BB en m'n bovenkant loopt serieus achter so..

mensen ervaringen met barbell curl 5/3/1? Las eens ergens dat Jim dat wel goedkeurt zolang het geen tricep pushdowns ofzo worden.

http://www.youtube.com/watch?v=1xT5VYEVTlQ

Modification #6: Are there any other lifts that I can apply the 5/3/1 loading scheme to?

"You'll be surprised by my answer, and how I came up with it," says Wendler.

"I tore my labrum and my rotator cuff, and I need to get the bone shaved down. In other words, I can't press for shit. But I still love to train.

So with pressing out of the question, I started applying 5/3/1 to some other big lifts. The first one I tried was barbell rows."

The result?

"I started at 225 pounds for 10 good reps. Six weeks later or so, I was up to 285 x 16.

So yeah, you can apply 5/3/1 to other lifts, and yes, it even works with barbell curls."

Wendler cautions not to overdo this scheme — don't try to perform 5/3/1 with four different lifts per workout — but as long as they're major barbell lifts, don't be afraid to experiment with things like barbell rows, barbell curls, and power cleans.

"Just please don't email me looking for help applying 5/3/1 to lateral raises and triceps pressdowns."

Wil niet zeggen dat je het moet doen natuurlijk, heb er geen ervaring mee maar zou het nooit doen.

Terug
Naar boven