Fitness Seller

5/3/1 van Jim Wendler

• Topic Starter Topic Starter
Ben bezig met het lezen van Wendler zijn boeken, nl Second Edition en Powerlifting. Nu kwam ik een stukje tegen waarin hij aangeeft om vaak chins/pullups te doen, hij doet ze zelfs trouwens tussenin zijn presses, iemand hier dit al es gedaan ?

Ergens een linkje gevonden waar ik deze boeken online kan terugvinden?

Geen link, maar ik doe het zelf ook vaak. Een paused superset als het ware.
Benchpress/Rows, MP/pull ups. Voelt wel lekker en ondervind er niet meer hinder van als dat ik alle MP sets zou doen en dan pas de pull ups.

Wat is het voordeel hiervan? Ik doe ook graag pullups dus ben wel benieuwd.

Tijd geleden dat ik zijn ebooks heb gelezen, dus dit is bro-science.
Maar als je tussen je MP rust en dan een pull up doet heb je dubbele rusttijd voordat je weer gaat pressen. Zou je dus meer kunnen drukken lijkt mij?!

Tijd geleden dat ik zijn ebooks heb gelezen, dus dit is bro-science.
Maar als je tussen je MP rust en dan een pull up doet heb je dubbele rusttijd voordat je weer gaat pressen. Zou je dus meer kunnen drukken lijkt mij?!

dat en volgens mij ging het ook over balans in de spieren ... als je duw en push spieren afwisselend gebruikt heb je bijvoorbeeld niet dat je schouders naar voren getrokken worden. Of anders iets met lat-activatie of zo ....

denk dat het chin ups tussen je presses vooral werkt tijdens big but boring... voor een main set zou ik dat niet doen... bij de assistance boeit het niet, in het slechste geval moet je 10kg minder pakken op je bbb sets, boeie

Paused sets werken lekker so far! Eveneens de singles/doubles!:)

Ik ben wel benieuwd wie er nou vaak de deload week toepassen en er merkbaar iets positiefs uithalen.
Zit nu in 3e week van deze cycle, hiervoor een deload week gedaan, alleen daarna verliep alles juist een beetje stroef.
Doe het wel vaker maar meer op gevoel, bijv in een tentamen week als het mooi uitkomt, of als m'n lichaam extra rust nodig heeft.
Voorderest door buffelen eigenlijk (A).

Dus, laat maar horen :D!

Paused sets werken lekker so far! Eveneens de singles/doubles!:)

Ik ben wel benieuwd wie er nou vaak de deload week toepassen en er merkbaar iets positiefs uithalen.
Zit nu in 3e week van deze cycle, hiervoor een deload week gedaan, alleen daarna verliep alles juist een beetje stroef.
Doe het wel vaker maar meer op gevoel, bijv in een tentamen week als het mooi uitkomt, of als m'n lichaam extra rust nodig heeft.
Voorderest door buffelen eigenlijk (A).

Dus, laat maar horen :D!
Wat merk jij van die paused sets en hoe heb je ze in je schema opgenomen?

Heb ze bij de assistance van Benchpress gedaan, moet eigenlijk paused reps zijn zie ik net :P!
Voel me borst veel beter en hopelijk groeit die shit nu eindelijk eens wat meer!

Doe ze niet bij de werksets, zodat het gewicht daar wat hoger blijft.

Ik doe ze trouwens nog maar 2 weken hoor, dus kan er niet veel meer zeggen dan hoe het aanvoelt.

Welk Assistance wok kan ik het beste doen als ik in gewicht aan wil komen? Zelf ben ik aan het twijfelen tussen deze 2.

Offseason For Mass
Bodybuilder

Sorry been nog echt een noffis qua vak taal. Wat is bbb? Vind big but boring wel lekker. Doe nu een maand op 40% daarna 50% en dan 60%. Heb hier voor stronglift gedaan maar miste wat (assistance work).

BBB = boring but big, slimpie ;)

Niemand die deload? :p

Ik deload, maar kan niet zeggen dat ik het idee heb dat ik er veel uit haal. Maar Jim Wendler is de man en zal het vast beter weten als ik.

Ik voel de deload toch wel goed aan mijn gewrichten. De volgende cyclus heb ik dan weer ook extra zin om te knallen.

De assistance zou ik wel op minstens 50% doen, anders is het naar mijn gevoel te licht, ook in een hoog tempo.

verschilt per persoon of de deload werkt of niet, bij mij werkte het niet maar had een perfecte aanpak gevonden voor mij en dat waren speed sets.
Dit deed ik op 60% van mij max wat triples en doubles tot ik voelde dat ik licht vermoeid was maar dat was het dan ook.
Kijk ook hoe zwaar je hebt gestrugled die maand met de gewichten en bepaal zo of je de deload nodig hebt of niet.

Terug
Naar boven