- Waardering
- 1.437
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Naar mijn idee train je nooit zwaar bij Wendler
Ik ben in de loop van de tijd Wendler toch meer gaan zien als (erg goed) fitnessprogramma, dat veel ruimte overlaat voor conditioning, TENZIJ je bruut assistance erbij doet of heavy singles/doubles zoals in 3/5/1.
531 geeft inderdaad niet echt een voldaan gevoel maar je weet wel dat je progressie maakt.![]()

Als ik aan de 5 zit ben ik tevreden haha.
srs tho.. Heb 531 6 maanden gedaan en ben zonder veel inspanning sterker geworden op alle lifts. Vooral m'n ohp.
Flexforall op youtube doet trouwens volgens mij ipv een deload week een extra 2de week.
Bij powerlift stijl schema 351 geloof ik. Doe je daar geen repout?
Dat je sterker wordt van Wendler is ondertussen wel duizenden keren bewezen. Maar is het eerste keus voor de ook maar enigszins getalenteerde, serieuze krachtsporter? Nee, die kunnen wel wat sneller progressie boeken denk ik. Vergeet niet dat Wendler dit programma bedacht NA zijn powerliftcarriere, om weer fit te worden.
Maar natuurlijk kun je alle programma's plooien naar je behoeftes. Bodybuilders en powerbuilders pleuren er nog een zooi high volume assistance bij, powerlifters singles en doubles, etc. en daar worden inderdaad prima resultaten mee geboekt.
Ik val je niet aan hier nu hoor vind dat je vaak goed advies geeft.
Dat Wendler dat programma heeft bedacht is niet helemaal waar. Het principe van reps maken op een percentage van je max en niet uit maxen of missen en grinden bestaat al heel lang (principe). Ik raad je aan om is een keer The Purposefull Primitive van Marthy Gallagher te lezen. Daar zal je zien dat ook de US jongens van voor westside (geared lifting) zoals Coan en Capt kirk en daarvoor Hugh Cassidy en nog een hoop van die jongens altijd reps deden op een percentages van der maxes. Dus sets van 8, 5 en 3en. Daaraan vast gelplakt een piek cycle naar een evt wedstrijd.
Progressie op Wendler is snel. Niet zo snel als op een programma als bv Starting Strength maar dan heb je het vaak over echte beginners. 99% van de lezers hier zal het prima doen op een "Wendler" LRB of ander programma dat percentages van een max gebruikt en daarmee reppen. De meeste lezers hier zijn beginners of half gevorderde en die vinden de progressie dan niet snel genoeg omdat ze nog niet weten hoe snel ze nu eigelijk progressie boeken... Plus het program hoppen is cool lol. Maar als ze het een jaar of 10 vol houden.. dan ben je op dat moment waarschijnlijk blij met 2,5kg per maand op je deadlift of squat lol.
crakie, heb je enige idee met wie je in discussie bent hier?![]()