XXL Nutrition

5 weken keihard cutten

• Topic Starter Topic Starter
Heb nog eens goed naar de verhouding e/k/v gekeken en vind het niet zo.

Kcal E K V
2786 / 203(29%) / 261(37%) / 105(34%)

Zijn de koolhydraten niet te veel en de eiwitten te weinig?

Leuk dat je even de tijd neemt om te reageren op mensen die de moeite en tijd nemen om je schema te bekijken en commentaar en advies geven :rolleyes:

Excuus! Zie het nu pas, even lezen maar alvast bedankt voor de moeite.

Heb je feedback gelezen en ben bang dat je gelijk hebt. Vorige week wel redelijk getraind maar voeding kan beter. Ga nou advies opvolgen en naar de 2200 alleen wat zou ik veranderen?

Zit alleen deze week dat ik niet me avond eten kan bepalen, eten bij me ouders, schoon ouders enz maar de rest kan ik alles goed bepalen.

Laatst bewerkt:
No problem ;)

Maar wat zou ik veranderen? Wil groente toevoegen want dat eet ik te weinig en ze voegen weinig calorieën toe.

Groente kan je altijd toevoegen en vrijwel ongelimiteerd.

Post workout neem je een eiwitshake en geen notenmelange, die kan je mogelijk bij je kwark nemen voor het slapen. 60 gram is misschien ook een beetje teveel van het goede.

Bij het ontbijt liever iets als havermout of brinta ipv. de weightgainer. Deze bevatten namelijk hoofdzakelijk suikers als koolhydratenbron. Dit bekent dat je sneller weer honger zult hebben. Je kan ook kijken naar iets als Complex Carb Gainer van XXL nutrition als je geen bak havermout op kan in de vroege ochtend.

Maaltijd 2, 3 en 5 zien er goed uit. Let wel op de hoeveelheid suiker in de muesli, is vaak aardig wat.

Als je de noten een beetje beperkt denk ik dat je macro's beter uit zullen komen met zo'n 20-25% vet.

En zoals ik al zei zou ik je inname verlagen tot +- 2200 kcal. (of de cardio opvoeren)

Laatst bewerkt:
De müsli bevat geen suiker. Eet nu 2 x 250ml kwark, na de training en voor het slapen gaan. Zal de noten met de helft minderen. Drink de whey bij het ontbijt omdat ik dan net getraind heb en me eiwitten wil aanvullen. Zit nu op de iPad dus zal morgen me schema aanpassen. Drink nu sinds een paar dagen iedere dag groene thee.

Verder iets minder rijst en meer groente. Nu slapen en morgen ochtend trainen.

Oke, uit je schema leek naar voren te komen dat je om 19.30 trainde en daarna notenmelange nam ;)

Dat is een van de beste ontbijten die er zijn.
Havermout, melk en whey voor een goed begin van de dag ;)

Ga ik dat kopen maar zie je nog ruimte voor müsli met kwark? Heb goede müsli en het is zonde om het weg te gooien. Om de dag anders?

musli met kwark is ook een prima ontbijt.

Vanmorgen lekker weer getraind. Om half 8 liep ik al naar de sportschool, ziek! Verder het tempo goed hoog gehouden de hele training. Dan is het echt zwaar en goed voor de vet verbranding. Nu musli met magere kwark en een shake met melk.

Heb me voedingsschema aangepast, minder calorieen, koolhydraten en minder vetten. Zat op totaal 2700 caloirren en ga nu naar 2200/2300 alleen eet ik niet elke thuis dus dan kan ik de avond maal niet bepalen, grrrr. Nu aan de studie

Vandaag voor het eerst de deadlift gedaan wel op de smith machine maar ging redelijk. Wel last van me handen maar prima compound oefening. Nu al zin om morgen te trainen, BAM! Straks als me vriendin weer thuis woont, iedere ochtend cardio erbij :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vanmorgen weer lekker getraind, benen en me buik. Lekker wezen squaten en na de KT nog een half uurtje cardio. Ga voortaan meer cardio na de training erbij pakken aangezien het afvallen nog niet echt lukt.

Vanmorgen zelfs 78.9, snap er weinig van want al me voeding is perfect behalve soms het avond eten. Eet af en toe bij iemand dus dan heb ik niet in de hand wat ik eet maar vandaag dus een goede dag gehad. Vanavond curry maken voor me schoonfamilie. Morgen weer KT en cardi en werk nu wat kwark met musli naar binnen, lekker hoor.

Kan goed zijn dat je wat meer vocht vasthoud, en daardoor zwaarder bent.

Zou ook spiermassa kunnen zijn, maar ik heb niet genoeg info van je om daarover te kunnen oordelen:p

Zekers maar heb besloten om niet te veel naar de cijfers te kijken.

Ben redelijk tevreden over mijn postuur. Eet nu al twee weken super gezond, sport lekker, school gaat lekker en over vijf weken naar me vriendin toe dus goede vooruitzichten en heb heel veel motivatie. Morgen lekker triceps en biceps trainen, nu al zin in.

Vanmorgen weer lekker getraind, benen en me buik. Lekker wezen squaten en na de KT nog een half uurtje cardio. Ga voortaan meer cardio na de training erbij pakken aangezien het afvallen nog niet echt lukt.

Vanmorgen zelfs 78.9, snap er weinig van want al me voeding is perfect behalve soms het avond eten. Eet af en toe bij iemand dus dan heb ik niet in de hand wat ik eet maar vandaag dus een goede dag gehad. Vanavond curry maken voor me schoonfamilie. Morgen weer KT en cardi en werk nu wat kwark met musli naar binnen, lekker hoor.

Het is voor jou meer van belang te kijken naar je vetpercentage dan gewicht. Gewicht is namelijk feitelijk zo onbetrouwbaar als wat. Het geeft je wel enige inzicht maar men associeert zwaarder worden vaak met dik worden, terwijl dit dus niet zo is. Zou gewoon wekelijks als je de mogelijkheid hebt je vetpercentage laten meten en je gewicht laten voor wat het is.

Gebruik als voorbeeld meestal mezelf ben 1.83m en weeg 95kg. Als ik dat tegen mensen zeg kijken ze me aan van dat kan niet!, omdat ze dus gewicht associëren met dik zijn. Laat dus je gewicht voor wat het is en gewoon je vetpercentage laten meten, geeft je betere inzichten in je ontwikkelingen :D

Het is voor jou meer van belang te kijken naar je vetpercentage dan gewicht. Gewicht is namelijk feitelijk zo onbetrouwbaar als wat. Het geeft je wel enige inzicht maar men associeert zwaarder worden vaak met dik worden, terwijl dit dus niet zo is. Zou gewoon wekelijks als je de mogelijkheid hebt je vetpercentage laten meten en je gewicht laten voor wat het is.

Gebruik als voorbeeld meestal mezelf ben 1.83m en weeg 95kg. Als ik dat tegen mensen zijn kijken ze me aan van dat kan niet!, omdat ze dus gewicht associëren met dik zijn. Laat dus je gewicht voor wat het is en gewoon je vetpercentage laten meten, geeft je betere inzichten in je ontwikkelingen :D
+1 en same here.

Gebruik als voorbeeld meestal mezelf ben 1.83m en weeg 95kg. Als ik dat tegen mensen zeg kijken ze me aan van dat kan niet!, omdat ze dus gewicht associëren met dik zijn. Laat dus je gewicht voor wat het is en gewoon je vetpercentage laten meten, geeft je betere inzichten in je ontwikkelingen :D

Super stuk, helemaal mee eens en dit is veel logischer dan kijken naar cijfers. Heb vorige week nog een tang gekocht om mijn vet% te meten.

Woon in een appartement op 4 hoog en pak nu iedere keer de trap ipv de lift. Vandaag al 4 keer omhoog gelopen:D

Super stuk, helemaal mee eens en dit is veel logischer dan kijken naar cijfers. Heb vorige week nog een tang gekocht om mijn vet% te meten.

Woon in een appartement op 4 hoog en pak nu iedere keer de trap ipv de lift. Vandaag al 4 keer omhoog gelopen:D

Hehe bedankt :D

Kijk wat extra cardio zal je zeker goed doen ;). weet nog wel toen ik in de winkel stond en elke keer trap op en af moest naar het magazijn. Vet verdween gewoon voor m'n ogen.

Gewoon elke week op een vaste dag om dezelfde tijd meten krijg je het meest nauwkeurige resultaat ;)

Bijvoorbeeld maandag ochtend elke week.

Hoeveel weken is het nu nog dan?

Terug
Naar boven