XXL Nutrition

5 weken keihard cutten

• Topic Starter Topic Starter
4 weken en een dag. Hoop iets verschil te zien dus ga maximaal. Zaterdag cardiosessie van 8 uur, dat helpt ook wel.

Goed bezig. Dit is trouwens de legendarische versteegrob van het fok! forum Ajax topic:p

Gewoon lekker doorgaan zo. Je kan in die paar weken nog wel verschil maken voor je vrouwtje!

Thats me:) Net weer super lekker getraind, vandaag biceps/triceps. Ging echt lekker, na de KT nog een half uurtje op de crosstrainer geweest. Nog even wat boodschappen gedaan, 12 potten magere kwark voor 7e, niet duur. Ook fototje gemaakt van me collectie goede voeding. Is weer wat anders dan chips/frisdrank :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Morgenochtend geen KT alleen beetje cardio dus ik ga gelijk uit bed sporten, het laatste vet weg halen.

Volgens de volgende site http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-per-activiteit/
Verbrand ik met mijn gewicht 78 kilo bijna 800 calorieen met een uur krachttraining, dit is toch sterk overtreden of niet? Heb net na de training voor de spiegel gestaan mijn buik lijkt echt minder te zijn geworden na 3 weken trainen en goed eten en ben pas ik week echt met BB bezig, ****ing lekker!

Zo de eerste week is bijna om. Het vierdagen schema wat ik voor het eerst heb gebruikt ging super lekker. De laatste twee dagen heb ik er nog cardio bij gedaan en dat ging ook lekker. Gisteren wel een slechte dag qua eten, pizza en een burger in een restaurant. Ging bij iemand eten en met iemand op stap, tja dan krijg je dat. Heb nog ruim vier weken en wil daarom wat meer mijn best doen. Ga na iedere sessie nog 30min op de crosstrainer en wil het aantal KH omlaag brengen in mijn schema. Verder heb ik de half volle melk al vervangen voor magere melk, best te drinken. Mensen nog meer tips?

Vanavond gelukkig een lange cardio sessie @ een hardstylefeest, nice!

Als je doel is om in zo'n korte tijd te cutten, dan zul je lager onder je onderhoud moeten gaan zitten dan je nu doet.
Verder vind ik persoonlijk dat je bij jou stats nog niet moet cutten. Je zal het kleine beetje spiermassa snel verliezen...De kunst van een goede cut is om ruim de tijd te nemen en het stapje voor stapje op te bouwen, vooral als je op 15% staat.

Tja maar ga bijna op vakantie dus wil echt wat vet verliezen en beginners kunnen toch vet verliezen en toch spieren erbij krijgen?

Vandaag heerlijk getraind. Vind KT steeds leuker worden. Vandaag borst en schouders getraind.

Side/front raise gedaan met 4x8 x 4kilo echt heel weinig gewicht maar deed de oefening goed.
Verder was ik zaterdag nog naar een dancefeest geweest dus lekker cardio verbrand en vandaag weer 30min op de crosstrainer na me KT

Net weer lekker getraind en weer half uurtje cardio na de KT

Tja maar ga bijna op vakantie dus wil echt wat vet verliezen en beginners kunnen toch vet verliezen en toch spieren erbij krijgen?

Vandaag heerlijk getraind. Vind KT steeds leuker worden. Vandaag borst en schouders getraind.

Side/front raise gedaan met 4x8 x 4kilo echt heel weinig gewicht maar deed de oefening goed.
Verder was ik zaterdag nog naar een dancefeest geweest dus lekker cardio verbrand en vandaag weer 30min op de crosstrainer na me KT

In beperkte mate is dat idd mogelijk.
Cutten bij 15% is prima, beter om aan de bulk te beginnen wanneer je wat droger bent. Je huidige level van spiermassa is niet echt toedoende daarvoor (behalve als je een skinniefat schrieltje bent misschien, maar dat ben je niet)
Bij 10-12% heb je meer ruimte om voor wat langere periode consistent op te bouwen. Wanneer je gaat bulken op 15% heb je gewoon te weinig spelingsruimte. Daarnaast werken langduriger cutperioden sneller spierverlies in de hand en zijn in general gewoon minder efficient door hormoonlevels die zakken. Hierdoor worden full diet breaks nodig van 2 weken om effectief door te cutten (wat velen niet doen waardoor hun cut inefficient wordt)
Liever kortere cutperioden en het tussen de 10-15% houden. Blijf je ook tevreden met je uiterlijk en gemotiveerder.

Daarnaast is de zorg om spierverlies gewoon volledig overdreven bij adequate eiwitinname en intensieve krachttraining wanneer niet echt diep gecut wordt (single digit-constest droog)

Bedankt voor je antwoord Robert, ben weer wat wijzer:) Net weer getraind, ging wel oke. Maar ben nu een beetje aan het focussen op de voedingen. Avond eten heb ik iets aangepast, eet gewoon gezond en normaal maar niet elke dag meer rijst en kip. Moet echt gevarieerd eten anders trek ik het slecht. Verder eet ik iedere week bij me ouders, schoonouders, broer en zus dus heb dit niet heel erg zelf in de hand. Thuis eet ik altijd goed.

Maar zit een beetje met de shakes, neem nu 3 shakes per dag, is dit niet wat veel? Heb het gevoel dat ik wat vocht vast houd hierdoor. Eet iedere dag een bak magere kwark en tonijn in blik (olie.) Krijg dus door de voeding al zeker 100 gram eiwitten binnen. Verder eet ik dagelijks musli en wat noten.

Wat zou ik nog meer kunnen eten voor meer eiwitten? Kom niet verder dan een eitje/magere kwark en tonijn. Ben nu 3 weken bezig en twee weken echt serieus maar gewicht is een beetje het zelfde. Had er wel iets meer van verwacht omdat ik echt slecht heb geleefd. Slecht ontbijt, vaak in de avond nog eten. Veel bier ieder weekend en dit heb ik al een tijdje vermeden maar nog geen echte resultaten. Wel lijk ik al een stuk slanker in de spiegel, dat is ook wat waard :)

Deze week lekker getraind alleen het squaten ging matig ga daarom morgen in de ochtend even en dan kan ik gelijk wat cardio erbij pakken. Gisteren lasagna gegeten en in de midddag al pasta met twee heineken.

Raden jullie XTC af/aan in de cut? Komen weer wat leuke feestjes aan.

vind de titel van je Topic niet erg toepasselijk, 5 weken keihard cutten ;)

en er zijn genoeg goede eiwitrijke dingen die je kan eten en drinken

melk
kaas (30+)
haring
paling
makreel
tonijn
garnalen
eieren
biefstuk
noten
kip
kalkoen
varkenshaas
kwark
yogurt

etc

Raden jullie XTC af/aan in de cut? Komen weer wat leuke feestjes aan.

Hartslag gaat er in ieder geval flink omhoog van wat in principe zou betekenen dat je meer verbrandt. Niet dat ik een voorstander ben van drugs;) Wat betreft je vraag over de eiwitbronnen. Ik vind tilapia filet uit de diepvries echt top. Ik at eerst alleen kip, maar nu ook veel tilapia. Is net zo goed en ook goed voor de afwisseling. Tonijn vind ik ranzig, maar eet ik ook nog weleens met twee goeie klodders Calve olijfmayo. Je kan ook eens kalkoenfilet proberen. Lijkt erg op kip, maar is net wat anders (lekkerder vind ik). Als je geld over hebt is biefstuk ook nooit verkeerd;)

Gisteren aardig wat bier gedronken daarom vandaag balans dag en ben 20min wezen hard lopen, echt lekker. Was wel redelijk kapot maar met dit weer is het lopen super. Ben nu 2/3 weken bezig en geen kilo verloren daarom heb ik besloten om minder calorieën in te nemen. Ik vind momenteel gewicht verlies belangrijker dan spieren behouden. Verder wil ik 1 à 2 dagen cardio erbij pakken. Ga al over 4 weken weg en wil echt nog wat kilo's kwijt.

Gisteren weer Pumping Iron gezien, blijft een vette film en goed voor de motivatie om te kijken. Nu gauw slapen en morgen avond cardio.

Goede tip van de Tilapia, Thnx.

mischien is het wel verstandig om cleaner te gaan eten want je roept wel hard van ik ga hard knallen ... maar het enige dat straks knalt is de knoop van je broek ;)

Haha inderdaad, maar ben niet aangekomen hoor. Zovaak eet ik niet slecht alleen afgelopen week wat bier en pizza. Maar vandaag een perfecte dag. Ik train hard en slaap goed alleen af en toe eet/drink ik wat ongezonds.

Yes! Vandaag perfect gegeten en ga zo trainen. Beetje me buik en cardio, morgen begint me vier dagen schema. Vraag, mijn ouders hebben een sauna thuis, nu las ik dat het heel goed is voor je huid, mee eens?

bij mijn weten is sauna zeker goed voor je huid ... maar hier op DBB is het best moeilijk iemands vraag te beantwoorden want zijn er straks weer van die wijsneuzen die alles beter weten :)

maar ga zo door en suc6 verder man !!

Zekers, net lekker getraind, ging echt hard. 500kcal verbrand en toen ben ik weer gegaan. Morgen ochtend kracht en vandaag perfect gegeten. Zo wat groene thee en een bak kwark.

bij mijn weten is sauna zeker goed voor je huid ... maar hier op DBB is het best moeilijk iemands vraag te beantwoorden want zijn er straks weer van die wijsneuzen die alles beter weten :)

maar ga zo door en suc6 verder man !!

De wijsneuzen houden het forum informatief en de discussie gaande, zo leert men nog eens wat ;)

Vanmorgen weer super lekker getraind, schouders en borst. Merk dat ik al iets sterker begin te worden na 3/4 weken trainen.

Front en Side raise gedaan

8*4KG
8*5KG
8*6KG
8*7KG

Bench press ben ik nog niet zo sterk

8*20
8*30
8*35
8*40

En nog 25min cardio gedaan. Pak vanaf nu altijd cardio na mijn KT en pak op maandag en zondag nog 45min cardio erbij. Nu weer een gezond ontbijtje en een pot groene thee.

Terug
Naar boven