Fitness Seller

Aankomen

S90

Novice
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
46kg
Vetpercentage
12%
Hoi iedereen,

Ik ben geen tiener (24j), maar wel een beginner.
Ik heb momenteel ondergewicht, even mijn kcal behoefte berekend via een sticky op deze website en kwam op een energiebehoefte van 1258,56kcal ????????? (1m60, 45kg)

Dit is toch wel érg weinig!! Ik zit hier RUIM boven, maar toch kom ik niet aan ?!
Ik heb verder momenteel geen beweging maar heb wel jarenlang gesport, een jaar geleden ongeveer op de sportschool ook mijn vetpercentage laten meten met een huidplooimeter en dat kwam uit op 12% wat wel erg laag is, nee?!

Zou die 1258 dan wel kloppen? Aangezien een 'normaal persoon' toch al om en bij de 2000 kcal per dag eet/ moet eten ?!

Ik wil eerst wat aankomen en dan beginnen met trainen (terug naar de sportschool). Ik ben gestopt met de sportschool omdat men gewicht drastisch daalde en ik niet nog meer wilde afvallen door al dat sporten ..

Is het volgens jullie een goed idee om eerst wat aan te komen en dan pas te beginnen met trainen? Ik vrees namelijk dat men lichaam het trainen nu nog niet aan kan... .

Bedankt voor de hulp!

Ik kom via de myfitnesspal ap uit op 1358. Dit lijkt misschien weinig, maar ervaan uitgaande dat je 46 kilo weegt klopt dit volgens mij prima? Weet je hoeveel kcal je nu per dag eet?

Je kan toch wel gaan sporten en dan daar nog meer bij eten? Op een gegeven moment kom je wel aan hoor :)
Ik zie niet echt een reden om 't sporten uit te stellen, is juist een fijne uitgangspositie om meteen aardig veel te kunnen eten (en dus optimaal aan je spieren te bouwen) aangezien je toch al moet aankomen.

Wat jij hebt uitgerekend is je BMR. Dat is je energie die je nodig hebt als je absoluut niets doet! dus op bed ligt en slaapt. Dit moet je nog vermenigvuldigen met je activiteiten factor.

1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of
twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

Als je dus niet traint en bijna niet beweegt heb jij dus 1260*1,2= 1500 kcal ongeveer nodig.
Maar als je overdag ook nog fietst en andere vormen van beweging hebt zal dit zeker hoger liggen.

Maar let wel op dat berekeningen ook maar berekeningen zijn en geen exacte waarheid, Je onderhoud kan je alleen bepalen door het te proberen. Ik heb zelf een berekend onderhoud van ongeveer 1700kcal. Maar om ook maar enigzins aan te komen moet ik ruim boven de 3000 kcal eten. En dan nog gaat het langzaam. Ik heb ook wat problemen met mijn stofwisseling die erg snel is. Maar het komt erop neer dat je meer moet gaan eten als je aan wil komen.

Wat eet je nu zoal op een dag? Val je nu nog af? Blijf je stabiel?
Stel je rekent nu uit hoeveel je eet. Je weet dat je stabiel blijft. Dan moet je meer eten. Je moet ook aankomen. probeer dan gewoon eens zeg 300 kcal meer te eten. Wil je ook al wat gaan sporten pak er dan 500-600 kcal bij per dag. Leer je lichaam kennen op deze manier. Zo kan je het opbouwen. Ik wist ook niet van mezelf dat ik zoveel moet eten om aan te komen. Maar ook dat heb ik uitgevonden door doen.
In ieder geval heel veel succes. Wil je meer weten. PM mag. :)

Terug
Naar boven