Fitness Seller

Breaking News Aanslagen in Parijs.

Dat je wel degelijk aanslagen kan verijdelen.

Dat ze er geen vergunning voor hadden, wilt toch juist zeggen dat men er niet vanaf wist? Zij hebben blijkbaar alles goed weten te verbergen (neem aan dat ze er niet zomaar mee over straat gingen). Of zie jij er wel een mogelijkheid in om dit te doen?
Ik weet zelf wel een aantal opties natuurlijk, grootschalige controles bijvoorbeeld, dat zou een hoop schelen. Er zullen wel redenen zijn waarom dit niet kan (ze dit niet willen).

Het is natuurlijk logisch dat er een oorzaak moet zijn voor je strenge maatregelen neemt en zelfs dan doen ze dat niet altijd.
Als ze van tevoren alle moskees hadden moeten doorzoeken, dan kun je nu ook wel zeggen ''zoek alle kinderdagverblijven door op pedofielen'' of ''zoek alle kroegen door op mogelijke verkrachters''.

Er is zoveel geweld en haat in alle landen, dat het onmogelijk is om een groep te onderzoeken, zonder dat er een directe grote dreiging is (wat nu dus wel is en eerder in Parijs ook al).

Iedereen maakt fouten, maar er is er imo maar één (groep) die grove fouten maakt en dat is de IS.
Ik dacht ook eigenlijk dat ze dit allemaal na de aanslag op charlie hebdo zouden doen, heel frankrijk uitkammen werd toen geroepen. En natuurlijk je hebt een bepaalde mate aan twijfel en gebrek aan bewijs waar je niks mee kunt, maar tegen rondslingerende aks en raketwerpers kun je toch wel concreter optreden dan tegen iemand met 'foute gedachtes'. Het is geen minority report, er is gewoon een tastbare dreiging met tastbare wapens die klaar liggen.

Alle moskees doorzoeken werkt misschien ook niet, zoals je al zei verbergen ze zich dan elders en ben je misschien juist je informatiebron kwijt. Beter je vijand in plain sight houden, maar ik ben geen antiterreur spec ops die dat allemaal veel beter zullen weten. Het probleem is dat ze er niet naar mogen handelen van de politiek, tot het te laat is.

Bepaalde dingen zoals grenscontroles en tijdens oorlog je vijand niet vrij op je grondgebied laten rondlopen ligt zo voor de hand dat het ronduit criminal negligence van onze leiders is te noemen zeker gezien we donders goed weten met wat voor vijand we te maken hebben. En het wespennest niet maar wat van een afstandje prikken met een stok maar daadwerkelijk uitroeien of helemaal aan hun eigen lokale lot over laten zijn ook ideeen.

Allemaal dingen die we best kunnen verbeteren zonder alle moslims over een kam te executeren en terwijl we legitieme oorlogsvluchtelingen nog beter en sneller kunnen opvangen - door selectiever en doortastender te zijn.

Dat denk ik tenminste.

Laatst bewerkt:
Ik dacht ook eigenlijk dat ze dit allemaal na de aanslag op charlie hebdo zouden doen, heel frankrijk uitkammen werd toen geroepen. En natuurlijk je hebt een bepaalde mate aan twijfel en gebrek aan bewijs waar je niks mee kunt, maar tegen rondslingerende aks en raketwerpers kun je toch wel concreter optreden dan tegen iemand met 'foute gedachtes'. Het is geen minority report, er is gewoon een tastbare dreiging met tastbare wapens die klaar liggen.

Alle moskees doorzoeken werkt misschien ook niet, zoals je al zei verbergen ze zich dan elders en ben je misschien juist je informatiebron kwijt. Beter je vijand in plain sight houden, maar ik ben geen antiterreur spec ops die dat allemaal veel beter zullen weten. Het probleem is dat ze er niet naar mogen handelen van de politiek, tot het te laat is.

Bepaalde dingen zoals grenscontroles en tijdens oorlog je vijand niet vrij op je grondgebied laten rondlopen ligt zo voor de hand dat het ronduit crimineel negligence van onze leiders is te noemen zeker gezien we donders goed weten met wat voor vijand we te maken hebben. En het wespennest niet maar wat van een afstandje prikken met een stok maar daadwerkelijk uitroeien of helemaal aan hun eigen lokale lot over laten zijn ook ideeen.

Allemaal dingen die we best kunnen verbeteren zonder alle moslims over een kam te executeren en terwijl we legitieme oorlogsvluchtelingen nog beter en sneller kunnen opvangen - door selectiever en doortastender te zijn.

Dat denk ik tenminste.

Ik ben het hier wel mee eens ja, ik moet ook zeggen dat ik niet álle feiten ken. Wat ik wel weet is dat er meerdere dingen zijn die ze konden onderzoeken zodat aanslagen zouden voorkomen kunnen worden, maar dit is allemaal maar vanuit mijn mening, de politiek heeft te maken met veel meer verschillende aspecten dan alleen wat iemand er van vindt. Dat geef jij ook wel aan inderdaad.

De politiek schiet hierin tekort imo, ook weet ik dat niet eens zeker, maar zij zullen vast (vage) redenen hebben om bepaalde dingen niet te doen. Wellicht laat hun wet dat niet toe bijvoorbeeld, geen flauw idee.

Lijkt me geen foutje van het forum, maar jouw post zegt ''Zwijg :) '', maar als ik op ''reageer'' klik, komt er ineens ''vrouw'' achter te staan :rolleyes:
Vandaar de ninja edit, je hebt je post snel aangepast.
Edit: nu staat het er weer wel bij, rip
Boeit verder ook niet, alsnog jammer dat je niet gewoon jouw mening wilt geven.

Dat je wel degelijk aanslagen kan verijdelen.

Dat lijkt me toch onwaarschijnlijk. Als een terrorist de kans dat zijn huis wordt doorzocht hoog inschat, zal die zijn wapens wel ergens anders bewaren. Iedereen direct oppakken is ook niet per see handig, soms wil je beter zicht krijgen op een organisatie en dat is makkelijker als de bekende leden nog vrij rondlopen. Zo werkt het met normale criminelen ook.

Sowieso weet je niet hoe effectief de inlichtingendiensten nu zijn. Elke aanslag voorkomen is onmogelijk, dus dat het een keer lukt zegt op zich weinig. Hoeveel aanslagen zijn voorkomen is onbekend.

Live speech van Hollande op CNN.

hell kan je aub niet elk serieus topic verneuken. dankjewel.

Ik ga serieus in op het onderwerp van aanslagen vermijden en dat een anti-islam aanpak niet helpt.
Anderen hebben het gehad over plofkippen.
Jammer voor jou wellicht, maar ik blijf reageren zolang mensen ook nog reageren op mij en ik ook wil reageren daarop.

iedereen die zich niet kan vinden in Nederlandse normen en waarden moet gewoon terug

jammer genoeg denkt linksNederland hier anders over

Links vind vluchtelingen toelaten de Nederlandse norm (historisch gezien niet geheel ten onrechte), dus je beroepen op 'Nederlandse normen en waarden' om vluchtelingen uit te zetten is voor hun tegenstrijdig. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar met een verwijzing naar 'Nederlandse normen en waarden' kom je niet ver.

Links vind vluchtelingen toelaten de Nederlandse norm (historisch gezien niet geheel ten onrechte), dus je beroepen op 'Nederlandse normen en waarden' om vluchtelingen uit te zetten is voor hun tegenstrijdig. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar met een verwijzing naar 'Nederlandse normen en waarden' kom je niet ver.

ik bedoel meer dat als je de sharia boven de grondwet verkiest je hier weg moet

Terug
Naar boven