MuscleMeat

Aantal eiwitten per maaltijd?

Maakt geen **** uit. (afhankelijk van hoe vaak je eet).

Bereken hoeveel eiwit je wilt eten (lichaamgewicht * 2 in gram bijvoorbeeld), deel dat door het aantal maaltijden .. voila, klaar.

240 gram in 8 maaltijden .... 30 gram per maaltijd
240 gram in 4 maaltijden ... 60 gram per maaltijd.
Maar dan reken je je shakes ook als maaltijden :)

Een overtollig deel van eiwit wordt gebruikt als energie.
Een nog groter gedeelte komt er met de urine uit.
Eiwitten kunnen in elk geval NIET als vet worden opgeslagen. Dat kan alleen met glucose en vet.

Bereken hoeveel eiwit je wilt eten (lichaamgewicht * 2 in gram bijvoorbeeld), deel dat door het aantal maaltijden .. voila, klaar.

Het eerste ja, dat is zo
Het tweede, met het aantal maaltijden bent ik het nog steeds niet met je eens, het moeten :D minstens 6 maaltijden zijn :p:eek::rolleyes::cool:

+1 Juist imo.

de rest komt eruit in de vorm van urine/ontlasting, sommige mensen scheiden het uit via hun huid

Als dit waar is, eet ik meer eiwitten dan dat ik nodig heb. Zou verklaren waarom ik sinds een aantal maanden regelmatig puisten heb.

ja ja de oudjes moet weer voor elkaar opkomen hé :P

Als wazzup op een topic zit dan moet ik altijd maar ja knikken, wacht in spanning tot hij ooit eens iets zegt dat ik volledig verkeerd vindt. Daar besteed ik dan 3 blz. aan!:D;)
Ben trouwens volledig akkoord met hem wat betreft dat het aantal maaltijden niets uitmaakt, het is de totale voedselopname op een dag die telt.

Werkt u lichaam op een 24 uur systeem ofzo ? Stel, hypothetisch, dat je 4000 kcal binnenkiepert na 18 u. Sta je overdag dan niet constant katabool ?

Ik heb zelfs laatst een artikeltje gelezen waarin werd gezegd dat alles boven de 20 gram eiwit per keer verspilling is.

http://www.ergogenics.org/sportvoeding25.html#1

@Cyan: valt best mee lijkt me, anders waren we al millenia geleden uitgestorven omdat we toen wel langere perioden doormaakten dat je een dag niks te vreten had.

Ik heb zelfs laatst een artikeltje gelezen waarin werd gezegd dat alles boven de 20 gram eiwit per keer verspilling is.

http://www.ergogenics.org/sportvoeding25.html#1

Let wel dit is NA DE TRAINING.. dat is heel wat anders dan de rest van de dag.

Grappig die laatste zin ook trouwens:

Als de Canadezen hun proefpersonen voor de training eiwitten hadden gegeven, hadden ze waarschijnlijk wel ontdekt dat hogere doses eiwit het anabolisme extra stimuleren.

20 gram, en voor het slapen gaan 80 gram.....dan wel 6 keer per dag eten he...

Een overtollig deel van eiwit wordt gebruikt als energie.
Een nog groter gedeelte komt er met de urine uit.
Eiwitten kunnen in elk geval NIET als vet worden opgeslagen. Dat kan alleen met glucose en vet.

als een eiwit wordt omgezet in energie kan het dus ook worden opgeslagen als vet, maaar je lichaam zet alleen eiwitten om in energie als er geen koolhydratem/vetten voorhanden zijn, en dus zullen ze altijd gelijk worden opgebruikt waardoor ze inderdaad niet als vet worden opgeslagen
Als je gewoon genoeg carbs/fats eet zet je lichaam ze niet om en pis je ze gewoon uit idd.

jongens in de tijd dat ik begon,weing bekent over supplimenten.gewoon 30 eieren per dag!en zeker 10 met eigeel.

met een kuur kan je meer eiwitten opnemen toch, omdat je eiwitsynthese velen malen hoger is?

Terug
Naar boven