XXL Nutrition

Aantal oefeningen per spiergroep

Bezoekers in dit topic

moskovic

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 aug 2007
Berichten
51
Waardering
2
Lengte
1m96
Massa
111kg
Vetpercentage
12%
Beste bb's,

Ik kon het zo gauw niet vinden in de sticky's maar ik vroeg me af hoeveel oefeningen jullie ongeveer doen per spiergroep. Het ligt er natuurlijk aan wat je wil bereiken qua lichaamsbouw, maar ik bedoel dan voor de mensen die in een bulkfase zitten en massa willen.

Ik doe 4/5 verschillende oefeningen per spiergroep en dan 4 sets van 6 herhaling per oefening. Ik heb wel gelezen op dit forum dat dat veel te veel sets zijn in totaal voor 1 spiergroep. Ik hou trouwens dit schema aan:

Maandag: borst
dinsdag: rug + biceps
woensdag: rust
donderdag: schouders + triceps
vrijdag: Benen

Een borst training ziet er zo uit:

Flat bp: opwarmsetje + 4x6
incline bp: 4x6
dumbbell flyes: 4x6
pec dec: 4x6
dips

ik wil nog wel eens varieren in mijn borstoefeningen, bijv pullovers ipv pec dec. Maar de basis is toch altijd wel flat en incline.

Ik ben geen beginnende bb en ook niet gevorderd

Bedankt alvast :)
 
Zou zelf geen 4 tot 5 oefeningen doen voor kleine spiergroepen eerder 2 tot 3. Doe zelf voor borst 2 tot 3. Voorkant schouders 2. Zijkant 1 tot 2. Achterkant 1. Biceps 2 tot 3. Triceps 2 tot 3. Rug 5. Benen 3 tot 4. Kuiten 2 tot 3.
 
Wat hoop je te bereiken met 4/5 verschillende oefeningen per spiergroep ?
 
Wat hoop je te bereiken met 4/5 verschillende oefeningen per spiergroep ?


Het liefst eigenlijk zo snel mogelijk gewicht en spiermassa verliezen natuurlijk...

ik hoop te bereiken wat de meeste mensen op dit forum proberen te bereiken, daarom vraag ik ook advies. En aangezien 4/5 oefeningen al te veel is blijkbaar vraag ik me af hoeveel oefeningen jullie per spiergroep doen. Ik probeer een beetje de variatie erin te houden om het leuk te houden voor mezelf en als ik minder dan 4 oefeningen zou doen ben ik niet eens een half uur/uur bezig per dag...

voor de kleine spiergroepen doe ik overigens 2/3 oefeningen
 
Back
Naar boven