Fitness Seller

Aantal vragen voor mensen die hierover weten!!

Rubito

Novice
Waardering
0
Ik ben bezig met een profielwerkstuk. De vak die ik heb gekozen is biologie en de onderwerp is dus ' spieren '. Ik heb meerdere deelvragen gemaakt. Ik heb ze ook allemaal kunnen beantwoorden behalve 2. namelijk:

- Als je aan kracht training doet, is het dan zo dat je langzamer wordt? Dus, wordt je door spiermassa langzamer?
zoja, hoe komt dat?
- Er zijn veel voordelen voor je lichaam als je aan krachttraining doet. Maar zijn er ook nadelen? Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk nadelen zien.

Mensen die hier komen op deze forum hebben ervaring met krachttraining en bodybuilding neem ik aan. Ik hoop dat ik antwoorden krijg.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Ik ben bezig met een profielwerkstuk. De vak die ik heb gekozen is biologie en de onderwerp is dus ' spieren '. Ik heb meerdere deelvragen gemaakt. Ik heb ze ook allemaal kunnen beantwoorden behalve 2. namelijk:

- Als je aan kracht training doet, is het dan zo dat je langzamer wordt? Dus, wordt je door spiermassa langzamer?

Nee!

- Er zijn veel voordelen voor je lichaam als je aan krachttraining doet. Maar zijn er ook nadelen?

NEE
...

en nog eens NEE!

kijk maar eens naar sprinters bij atletiek/schaatsen en weet ik veel.
zij trainen natuurlijk vaak wel sportspecifiek gericht maar het is en blijft krachttraining!

De vraag is wel heel algemeen. De grootste bodybuilder ter wereld zal vast wel nadeel van zijn massa hebben bij andere sporten, maar een voetballer dei als krachttraining zijn benen een beetje traind misschien wel niet. Dus je kan voor je onderzoek beter gaan kijken wat jij onder kt verstaat.
-iemand die zo breed mogelijk wil worden?
-iemand die sportspecifiek traind?
-iemand die zo groot mogelijke gewichten wil kunnen tillen?
-iemand die een beetje fitnesst om fit te zijn en wat af te vallen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel iemand die zo breed mogelijk wilt worden.

Hoebedoel je er zijn geen nadelen??
Tuurlijk zijn wel wel nadelen.
toch??

Die epic slijtage van je gewrichten is geen nadeel? Het feit dat blessures bijna onvermijdelijk zijn? etc etc etc

ben er niet langzamer / trager van geworden en weeg nu zo'n 20 kg zwaarder als 2 jaar geleden ;)

krachttraining mits correct uitgevoerd heeft alleen voordelen
het stimuleert de doorbloeding en gaat vele ziektes tegen
ook zal je meer kracht krijgen dus wat andere sporten tegoed komt
en langzaam worden:) kijk dan maar eens naar die mannen in de finale van de honderd meter sprint op de olympische spelen:)
momenteel de snelste man ter werel is 1m86 en weegt 88kg:)
hij staat superdroog als je het mij vraagt:)
krachttraining verbetert je huidige conditie wat je moet verstaan onder uithouding, kracht, snelheid, lenigheid, en zal dus je andere sportprestaties positief beinvloeden:)
natuurlijk is massa maar positief tot op bepaalde niveaus voor sommige sporten zoals zwemmen, turnen, wielrennen maar turners zijn het goede voorbeeld dat kracht en lenigheid en ook snelheid goed samengaan
besluit
van krachttraining zal je zeker niet trager worden alleen maar sneller en massa zou wel vanaf een bepaald punt kunnen zorgen dat je trager word
maar dit punt moet iedereen bij zichzelf zoeken en ligt redelijk hoog
als je het nog niet gelooft ga dan maar eens kijken bij sporters op het hoogste niveau en kijk of zij geen krachttraining doen
de enigste sporten die je dan zal vinden zijn mss wielrennen, darts, poolen en voetballers in belgie:)natuurlijk zijn er voetballers wat dit wel doen:) maar er zijn er toch weinig die fatsoenlijk aan krachttraining doen:)
kijk maar eens bij een championsleague wedstrijd van Brugge:) als ze de truitjes wisselen en vergelijk met Barcelona:)
maja dat was ff off topic
groeten

zoja, hoe komt dat?

JA ! :)

dwz: Als je 150 kilo in beweging moet krijgen kost dat meer energie dan als je 50 kilo in beweging moet krijgen (zoals laatst opviel toen ik in een suzuki swift reed). Echter een meer spier betekent potentieel ook meer kracht om dat gewicht in beweging te krijgen... er zal dus wel een break-even punt ergens liggen waarop de kosten van de extra massa niet meer opgebracht kan worden door de extra spierkracht. Een BB-er verliest het toch van een echte sprinter, ook als die veel lichter is.

- Er zijn veel voordelen voor je lichaam als je aan krachttraining doet. Maar zijn er ook nadelen? Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk nadelen zien.

Je wordt er groot, zwaar en lelijk van en dat gesjouw met die gewichten kan nooit goed zijn voor je gewrichten en je ruggegraat ... oid.

Krachttraining heeft voornamelijk voordelen, maar wat ook een nadeel zou kunnen is zijn dat je vanaf een bepaald niveau door je voeding schade gaat toebrengen aan vnl. je lever en je hart.

vraag één: zoek iets op over de samenwerking tussen je zenuwstelsel en de 'cross-sectional area' van je spieren. Beide zijn te trainen en hebben hun invloed op de inhoud van je vraag.

vraag twee: tuurlijk heeft het nadelen: kost veel tijd, veel geld (vooral de voeding), zwaar BB'en, PL'en en Strongman is immens blessuregevoelig, je loopt de hele dag met een volle pens, OF een hongergevoel (cutten), dagen halfrot van de spierpijn/vermoeidheid, veel slaap nodig, je moet bergen informatie verwerken over training en voeding (hoeft natuurlijk geen nadeel te zijn als je het interessant vind), de helft van de bevolking vind je 's zomers een patser (als je het een beetje goed doet) en een imo aanzienlijk deel van de BB'ers vindt zichzelf ALTIJD te klein. ('bigorexia')

Laatst bewerkt:
maar eigenlijk gaan de vragen over krachttraining en niet over bodybuilding
dus er zijn alleen positieve dingen aan verbonden en geen negatieve mits correcte training
je hebt ook verschillende soorten en niveaus van krachttraining
dus neem maar aan dat er alleen positieve dingen aan verbonden zijn en geen slechte
krachttraining is trouwens ook zeer goed voor de gewrichten
als vrouwen in de menopauze komen raden de dokters zelfs aan om zo hun gewrichten en spieren te onderhouden
dus word je van KRACHTTRAINING langzamer??? het antwoord is duidelijk nee!!! maar je kan wel een heel pak sneller worden
word je van bodybuilding op hoog niveau trager??? ja!!!
zijn er nadelen aan krachttraining als je correct traint dan is het antwoord ook duidelijk nee

nou er is niks mis mee met een mooi getraind lichaam maar wel in verhouding dan en je doet je sport omdat ervan houdt en het leuk vind
het enigste wat ik wel vind van de heren dat zie ik vaak op onze sportschool ze trainen alles behalve benen en dat is dus niet mooi als je een mooi afgetraind bovenlijf hebt en dan van die dunne beentjes eronder dan doe je je sport niet omdat je ervan houdt maar om te showen

nou er is niks mis mee met een mooi getraind lichaam maar wel in verhouding dan en je doet je sport omdat ervan houdt en het leuk vind
het enigste wat ik wel vind van de heren dat zie ik vaak op onze sportschool ze trainen alles behalve benen en dat is dus niet mooi als je een mooi afgetraind bovenlijf hebt en dan van die dunne beentjes eronder dan doe je je sport niet omdat je ervan houdt maar om te showen

uhu, volledig mee eens.

Ik bedoel iemand die zo breed mogelijk wilt worden.

Hoebedoel je er zijn geen nadelen??
Tuurlijk zijn wel wel nadelen.
toch??

ik ondervind zeker wel wat hinder bij thaiboksen, naarmate ik zwaarder word neemt mn explosiviteit en conditie een beetje af, maar ik krijg wel weer meer kracht in de plaats, wat dan ook weer voordelen opleverd

ik ondervind zeker wel wat hinder bij thaiboksen, naarmate ik zwaarder word neemt mn explosiviteit en conditie een beetje af, maar ik krijg wel weer meer kracht in de plaats, wat dan ook weer voordelen opleverd

Doe je dan wel genoeg olympic lifts? :windup:

Niemand die het een nadeel vind dat je kleding niet meer past en het steeds moeilijker is passende kleding te vinden?
Maar goed dat heeft met het biologische aspect niks te maken :D

Terug
Naar boven