MuscleMeat

Aantal vragen voor mensen die hierover weten!!

Ik ben bezig met een profielwerkstuk. De vak die ik heb gekozen is biologie en de onderwerp is dus ' spieren '. Ik heb meerdere deelvragen gemaakt. Ik heb ze ook allemaal kunnen beantwoorden behalve 2. namelijk:

Fraaie k*tvoorbereiding als je 2 deelvragen opstelt waar je niets over weet en niets over kunt vinden in je bronnen :thumbs:

Sowieso is 'spieren' behoorlijk algemeen voor een paper.

OT: ik ben niet langzamer geworden ondanks m'n gewichttoename.

Toch niet meer dan andere sporten?

Au contraire, mon frère!

Hamill, B. "Relative safety of weightlifting and weight training"
Journal of Strength and Conditioning Research 8(1): pp.53-57, 1994.

Sport Injuries/100 hours
Soccer (school age) 6.20
UK Rugby 1.92
USA Basketball 0.03
UK Cross Country 0.37
Squash 0.10
US Football 0.10
Badminton 0.05
USA Gymnastics 0.044
USA Powerlifting 0.0027
USA Volleyball 0.0013
USA Tennis 0.001
Weight Training 0.0035 (85,733 hrs)
Weight Lifting 0.0017 (168,551 hrs)

ik ondervind zeker wel wat hinder bij thaiboksen, naarmate ik zwaarder word neemt mn explosiviteit en conditie een beetje af, maar ik krijg wel weer meer kracht in de plaats, wat dan ook weer voordelen opleverd

Zie het verband tussen gewicht en conditie niet echt hoor, het vraagt natuurlijk meer inspanning om meer gewicht in beweging te brengen/houden maar daarom is je conditie er niet slechter op.

Trager worden is natuurlijk ook relatief als je ziet hoe snel een zwaargewicht bokser kan hoeken maar het is natuurlijk geen Bruce Lee.

Niemand die het een nadeel vind dat je kleding niet meer past en het steeds moeilijker is passende kleding te vinden?
Maar goed dat heeft met het biologische aspect niks te maken :D

zo true :o Bij mij passen mn kleren bijna niet meer, gelukkig heb ik nog maar een maat M/L. Kom van een XS af hehe, ik heb nog ff te gaan voordat ik niks meer in mijn maat kan vinden. :p

Ontopic, heb je die vragen al laten nakijken door je leraar of zo? Want dit lijkt nergens op natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
jawel... hij vondt het goed..

Dit is de middelbare school he.. deze docenten zijn blij met alles wat je maar inlevert;)

Ik heb wel genoeg informatie gehad.

bedankt!

Au contraire, mon frère!

Hamill, B. "Relative safety of weightlifting and weight training"
Journal of Strength and Conditioning Research 8(1): pp.53-57, 1994.

Sport Injuries/100 hours
Soccer (school age) 6.20
UK Rugby 1.92
USA Basketball 0.03
UK Cross Country 0.37
Squash 0.10
US Football 0.10
Badminton 0.05
USA Gymnastics 0.044
USA Powerlifting 0.0027
USA Volleyball 0.0013
USA Tennis 0.001
Weight Training 0.0035 (85,733 hrs)
Weight Lifting 0.0017 (168,551 hrs)

Zijn dit totale resultaten of is het ook nog relatief? Want er doen natuurlijk ook veel meer mensen aan voetbal dan aan powerliften.

Ik ben bezig met een profielwerkstuk. De vak die ik heb gekozen is biologie en de onderwerp is dus ' spieren '. Ik heb meerdere deelvragen gemaakt. Ik heb ze ook allemaal kunnen beantwoorden behalve 2. namelijk:

- Als je aan kracht training doet, is het dan zo dat je langzamer wordt? Dus, wordt je door spiermassa langzamer?
zoja, hoe komt dat?

Hangt er vanaf wat voor soort krachttraining het is...
In de regel creeër je met krachttraining meer fast-twitch spiervezels oftewel witte spiervezels.
De verhouding slow-twitch versus fast-twitch verschuift richting fast-twitch.
Ik hoef je natuurlijk niet uit te leggen dat dit voordelig is voor je snelheid, aangezien je de eigenschappen van rode en witte spiervezels uitvoerig hebt beschreven in je werkstuk ;)

Echter, zoals al eerder is genoemd, teveel spiermassa kan nadelig werken, indien het lichaamsgewicht dusdanig toeneemt dat het veel energie en tijd kost om de massa in beweging te brengen. Het is dus de kunst zoveel mogelijk fast-twitch fibers te creeëren en hierbij zo licht mogelijk te blijven. Daarom zijn sprinters altijd zo laag in vet %.

- Er zijn veel voordelen voor je lichaam als je aan krachttraining doet. Maar zijn er ook nadelen? Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk nadelen zien.

Belasting voor je gewrichten;
- met de (extreme) toename van lichaamsgewicht neemt ook de stress op de gewichten toe, hetgeen tot meer slijtage leidt in vergelijking met een persoon die geen overgewicht heeft.
- bepaalde oefeningen geven stress op je gewrichten, doordat gewrichten onnatuurlijk zwaar belast worden. Sommige uitgangshoudingen van oefeningen zijn ook niet bevordelijk voor de gewrichten.

Daarintegen zou je kunnen stellen dat door actief gebruik van je gewrichten, de conditie ervan wel beter blijft t.o.v een inactief persoon. Lichaamsbeweging (waaronder krachttraining) stimuleert diverse fysiologische processen die ervoor zorgen dat de gewrichten goed onderhouden blijven.
Tevens zorgt een sterker spierstelsel voor mindere belasting op de gewrichten, immers, gewrichtsklachten komen vaak voort uit een incufficiënt werkend of zwak spierstelsel.

post je werkstuk hier als je klaar bent, altijd interessant om te lezen!

natuurlijk word je langzamer door extra spiermassa :roflol:

spiermassa =/= kracht. Waarom denk je dat pro BBers van die logge monsters zijn. Omdat ze op massa trainen terwijl strongmen sneller en kleiner zijn dan BBers.

Vraag 1
je snelheid wat hardlopen betreft zal langzamer worden als je zwaarder wordt
en met name lang afstand
Je spiersnelheid en je recactie vermogen blijven het zelfde of sneller
Alleen een groot voorwerp oogt altijd langzamer als een kleine voorwerp Denk maar aan Foreman of Semmie Schildt .Lijkt langzaam maar niemand bukt op tijd

Vraag 2 Nadelen aan je lijf zou ik niet weten
Misschien een te lage test gehalte als je overtraint bent
Maar die tijd is wel geweest met al dat zink en test boosters

Er zijn geen nadelen, en waarom wil je zo veel mogelijk nadelen weten. Alleen daarom wil je eigelijk al niet helpen......

Daarnaast had je eerst zelf wat moeten opzoeken, of iedergeval proberen.

Nadelen en voordelen kun je gewoon indelen. Nadelen is vooral verschillend per persoon. De een vindt het al erg dat hij bijvoordeeld door het trainen wat in BF stijgt, de een gaat ziten zeuren dat hij niet meer in een broek past en nergens broeken kan vinden, met zijn 60 cm benen... Voordelen komen vaker overheen.

omdat het voor school wil hij zoveel mogelijk nadelen, want leraren verwachten altijd een gelijkheid tussen die dingen

OK, weer OT graag

persoonlijk vind ik niet dat je trager op wordt, mike tyson was in zijn goede oude tijd best aardig snel en ook niet de dunste

Monster redeneringen hier weer. Mike Tyson was snel, dus je wordt niet trager van extra spiermassa :roflol:

Terug
Naar boven