AndroidHealthClinic

Sticky AAS-boek: Bonds Androgene Anabole Steroïden

haha jep vandaag jarig, mn moedertje heeft em bij je besteld:cool:

Morgen maar eens goed voor zitten, kijken of ik het allemaal een beetje ga snappen, redelijk pittige stof wat ik zo even las:rolleyes:

Weet je hoe lastig het is iets te bedenken voor je eigen verjaardag? :eek!:
Maar ze zijn er ondertussen wel aan gewend en woon al jaren niet meer thuis ;)

Buiten dat is het een neutraal boek wat ook goed op de nadelige aspecten inhaakt dus ook voor mensen die (nog) niet juicen een musthave als je wat dieper in de wetenschap achter onze sport wilt duiken.

Wie heeft de vormgeving gedaan?

Worden er hier berichten verwijderd?

• Topic Starter Topic Starter
Weet je hoe lastig het is iets te bedenken voor je eigen verjaardag? :eek!:
Maar ze zijn er ondertussen wel aan gewend en woon al jaren niet meer thuis ;)

Buiten dat is het een neutraal boek wat ook goed op de nadelige aspecten inhaakt dus ook voor mensen die (nog) niet juicen een musthave als je wat dieper in de wetenschap achter onze sport wilt duiken.
Een must voor in de boekenkast :cool:

Wie heeft de vormgeving gedaan?
Cover? Vriendin. Als je het hebt over de afbeeldingen in het boek zelf: ik.

Worden er hier berichten verwijderd?
Ja, zelfde regels voor de rest van het forum gelden ook in dit topic (als je doelt op die trollposts van adon1s die zijn verwijderd).

• Like
Waarderingen: Boca
Wordt jouw boek over supplementen toegankelijker dan het boek over aas?
Ik was van plan het aan te schaffen, maar na het lezen van het inkijk hoofdstuk ben ik erachter gekomen dat ik er weinig tot niks van begrijp.

Waarschijnlijk heb jij het voor jouw doen al vrij simpel geschreven, maar met mijn 5 jaar Atheneum(waarbij ik tot de 3e klas ben gekomen :( )is het veel te ingewikkeld voor mij.
Waarschijnlijk kan je met een eenvoudigere schrijfstijl een veel groter publiek bereiken.
Tenzij je dat juist niet wilt of kan natuurlijk.

Het grappige is dat veel leden die het boek gekocht hebben het zogenaamd snappen, maar er eigenlijk niks van snappen.
Om hier dan te gaan roepen hoe geweldig het boek is, is wel apart.
Zelfs leden die wel gestudeerd hebben, vinden het erg lastig te begrijpen.

Dit is niet zozeer kritiek, maar meer advies zodat ik-en velen met mij-ook daadwerkelijk wat opsteken van jouw boek(en) en hier niet alleen maar roepen hoe geweldig het is terwijl het stof ligt te happen in de kast.
Terwijl het hoogstwaarschijnlijk wel het beste boek over aas op de markt is.

Wordt jouw boek over supplementen toegankelijker dan het boek over aas?
Het wordt wel wat toegankelijker ja, er wordt een stuk meer uitgelegd. Ook ga ik flink investeren in begeleidende afbeeldingen om alles een stuk duidelijker te maken. Van dat boek komt wederom een inkijkexemplaar.

Ik was van plan het aan te schaffen, maar na het lezen van het inkijk hoofdstuk ben ik erachter gekomen dat ik er weinig tot niks van begrijp.
Dan heeft het inkijkexemplaar goed z'n werk gedaan, want daar was ie precies voor bedoeld: de potentiele lezer de afweging kunnen laten maken of het wel/niet geschikt voor hem is om te lezen. Ik maak er niemand blij mee als iemand een boek koopt waar ie vervolgens niet genoeg van kan begrijpen. Ben er vanaf het begin heel open in dat het geen makkelijk boek is. Verkoop liever wat minder boeken aan alleen mensen die er wel wat aan hebben, dan dat ik er meer verkoop en mensen ga teleurstellen (sales interesseren me ook totaal niet, daarvoor heb ik dit boek niet geschreven).

Waarschijnlijk heb jij het voor jouw doen al vrij simpel geschreven, maar met mijn 5 jaar Atheneum(waarbij ik tot de 3e klas ben gekomen :( )is het veel te ingewikkeld voor mij.
Waarschijnlijk kan je met een eenvoudigere schrijfstijl een veel groter publiek bereiken.
Tenzij je dat juist niet wilt of kan natuurlijk.
Wel, er bestaat in principe al genoeg simpele stof op het internet, iets in boekvorm zou daar weinig aan toe kunnen voegen -denk ik-. Daarnaast heb ik altijd het idee dat als je dingen te veel versimplificeert, je wederom je lezers niet voldoende informeert om zelf goed te kunnen oordelen over bepaalde aspecten. Je maakt de lezer dan veelte afhankelijk van wat jijzelf presenteert, omdat je informatie achterwege laat die het kritisch evalueren van dingen toelaat. Ten slotte blijven AAS natuurlijk farmaca/medicijnen/'drugs', die zijn nu eenmaal 'moeilijk'. Ik zal ongetwijfeld meer publiek bereiken met een makkelijk boek, maar het is gewoon niet mijn ding en ik zou het niet graag schrijven.

Het grappige is dat veel leden die het boek gekocht hebben het zogenaamd snappen, maar er eigenlijk niks van snappen.
Om hier dan te gaan roepen hoe geweldig het boek is, is wel apart.
Zelfs leden die wel gestudeerd hebben, vinden het erg lastig te begrijpen.
Als ik voor mezelf mag spreken; ik weet nog heel goed toen ik jaren geleden voor het eerste een academisch boek opensloeg die niets met mijn vakgebied te maken had. Ik begreep, achteraf, ruim 80% niet. Maar de 20% die ik wel begreep stak ik enorm veel van op. Vervolgens las ik het boek een jaar later weer, en toen begreep ik er een stuk meer van. In elk geval was ik ontzettend blij met het boek in kwestie. Het heeft mij toen ook getriggerd om meer te willen leren. Misschien probeer ik ergens onbewust datzelfde ook een beetje over te dragen. Het supplementenboek gaat ook hele concrete gebruik-protocollen bevatten; voor ieder wat wils.

Bedankt voor je feedback in ieder geval, kan ik zeker waarderen.

Verkoop liever wat minder boeken aan alleen mensen die er wel wat aan hebben, dan dat ik er meer verkoop en mensen ga teleurstellen

Ik begreep, achteraf, ruim 80% niet. Maar de 20% die ik wel begreep stak ik enorm veel van op. Vervolgens las ik het boek een jaar later weer, en toen begreep ik er een stuk meer van.

Vooral blijven doen als dit jouw doel is en wat je zegt: het is geen makkelijke materie die je in een keer begrijpt, want het blijft een lastig onderwerp waar veel kennis voor nodig is wil je het begrijpen.

Heb je ongeveer een idee wanneer dat andere boek uit gaat komen? Een jaar of minder?

Hoe moet ik dat boek zien?

Alle supps op een rijtje en hoe het werkt?

Alle voordelen/nadelen?

Vooral blijven doen als dit jouw doel is en wat je zegt: het is geen makkelijke materie die je in een keer begrijpt, want het blijft een lastig onderwerp waar veel kennis voor nodig is wil je het begrijpen.

Heb je ongeveer een idee wanneer dat andere boek uit gaat komen? Een jaar of minder?
Eind 2016 is het streven, maar is echt een hele ruwe schatting.

Hoe moet ik dat boek zien?

Alle supps op een rijtje en hoe het werkt?

Alle voordelen/nadelen?
Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel bevat een hoop achtergrondinformatie die in het algemeen van toepassing is om te begrijpen hoe en waarom supplementen wel/niet werken. Als je wilt weten hoe medicijnen werken is het ook handig als je een beetje kennis hebt van farmacologie en fysiologie. Dit biedt ik dus in principe ook, maar dan geheel gericht op voedingssupplementen. Momenteel bevat deze een hoofdstuk over spierfysiologie, de drie energiesystemen, wat basis farmacologie (absorptie, metabolisme, veiligheid), en moleculaire mechanismen (o.a. mTORC1-signalering). Het tweede deel bevat individueel de supplementen. Bij creatine komt bijv. aan bod een korte inleiding, hoe het lichaam het zelf aanmaakt en hoe dat wordt gereguleerd, hoe het wordt geabsorbeerd na orale inname, en hoe het uiteindelijk ook weer wordt uitgescheiden. Vervolgens worden werkingsmechanismen behandeld (energiebuffer, hyperhydratie, satellietcellen, sparing van SAM, modulatie van genexpressie, etc.). Daarna behandel ik klinische resultaten (het praktische gedeelte; proefpersonen kregen creatine en vervolgens gebeurde er zus en zo). Tot slot een woord over de veiligheid en een conclusie met een gebruikersprotocol.

Kort gezegd: wat een farmacologieboek is voor medicijnen, wordt dit boek voor voedingssupplementen (gericht op spiergroei). En alles uiteraard weer met inline-referenties.

Laatst bewerkt:
Dear Mr. Bond,

heb je tijdens je speurwerk in de literatuur toevallig iets tegengekomen over een kwantitatieve schatting van hoeveel percent extra spiercellen een full blown chemmy als gevolg van steroiden (HGH) geïnduceerde hyperplasie er typisch of maximaal zou kunnen bijkrijgen?
In andere woorden, hoeveel percent van de spiercellen van een top IFBB pro BB-er zijn het gevolg van steroïden(HGH)gebruik?
(voor natural lifters in spiercelhyperplasie verwaarloosbaar neem ik aan)

Dear Mr. Bond,

heb je tijdens je speurwerk in de literatuur toevallig iets tegengekomen over een kwantitatieve schatting van hoeveel percent extra spiercellen een full blown chemmy als gevolg van steroiden (HGH) geïnduceerde hyperplasie er typisch of maximaal zou kunnen bijkrijgen?
In andere woorden, hoeveel percent van de spiercellen van een top IFBB pro BB-er zijn het gevolg van steroïden(HGH)gebruik?
(voor natural lifters in spiercelhyperplasie verwaarloosbaar neem ik aan)
Nope. Heb er niet specifiek op gezocht. Ben wel het e.e.a. tegengekomen, maar geen kwantitatieve schattingen (alleen speculaties of hyperplasie überhaupt plaats zou vinden op basis van enkele bevindingen, maar ik schat dat je die zelf ook meermaals bent tegengekomen).

Laatst bewerkt:
Ot: nog plannen om het boek in het Engels te vertalen Galen?

Kan werkelijk niet wachten, een goed initiatief!

Ot: nog plannen om het boek in het Engels te vertalen Galen?
Nog geen concrete plannen, maar het wordt wel steeds vaker gevraagd. Ik focus me momenteel op het supplementenboek, maar daarna zie ik misschien wel een vertaling zitten.
De ironie :roflol:

OT: Ben er nu aan begonnen. Het is allemaal zeer goed te volgen ondanks dat het niet oppervlakkig is. Ook de illustraties zijn goed als extra verduidelijking :)
Thanks!

Even terugkomend op mijn post van vanochtend:

Ik heb inmiddels het grootste deel van het boek gelezen (het laatste deel over aanvullende fysiologie moet nog ;) ) en moet zeggen dat ik met mijn middelbare school biologie redelijk door het boek heen kan komen. Het is makkelijk als je wat basiskennis hebt van biologie in de zin van hoe een cel in elkaar zit, wat een receptor is en wat het doet noem maar op. Als ik dit niet zou hebben denk ik dat het boek een stuk minder bruikbare informatie voor mij als lezer zou opleveren. Ik denk daarom dat het verstandig is om als je echt werkelijk waar geen enkel basisfundament in de biologie hebt om op voort te bouwen dit boek nog even links te laten liggen (waarbij ik wederom moet benadrukken dat ik afgezien van wat basiskennis absoluut geen expert ben hoor ;) ).

Het boek is dusdanig opgebouwd dat de kennis die je in de eerste hoofdstukken 'opdoet' het lezen van de daaropvolgende hoofdstukken (voor mij althans) een stuk makkelijker maakt. Struikelblokken worden bijna altijd gevolgd door dubbele haken waar het betreffende begrip wordt toegelicht. Wat dat betreft hulde voor Galen, want het is als expert lang niet makkelijk om die struikelblokken te herkennen.

Het toch niet al te gigantische boekje bevat eigenlijk alle theoretische basiselementen die ik hoopte aan te treffen. Ook wordt er buiten het in begrijpelijk Nederlands uiteenzetten van de basistheorie ook aandacht besteed aan voor "gebruikers" (waartoe ik zelf overigens nog niet behoor) relevante zaken als HCG gebruik, behandeling van side-effects etc. Voor mij is het boek het geld dubbel en dwars waard en een ware eye-opener. Je merkt met deze basiskennis op zak wat een partij stront de grote jongens in de sportschool kunnen verkopen alszijnde waarheid zonder dat ze tegengesproken worden.

Tldr; boek is makkelijker te lezen dan ik op basis van het voorbeeldexemplaar had verwacht, enkele basiskennis met betrekking tot biologie is wenselijk. Boek is verder helder en compact en staat voor mij als geïnteresseerde leek in ieder geval vol interessante info.

Once again bedankt voor het schrijven van dit mooie boek!

Terug
Naar boven