XXL Nutrition

Absolutely Fabulous in the gym

Dat niet mack. Maar denk dat inderdaad deadlifts beter je glutes aanspreken dan frontsquats.
Ik ga het de volgende keer gewoon eens proberen, of het bevalt.

Rug niet belangrijk? :treuren: Die gaat juist het hardst vooruit.
Heb ik weer. :D

Haha bij mij ook, rug zie ik het snelste veranderen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.122
Jaja, komt vanzelf. 12 en 14 lukten ook ooit niet.

En stabiliteit is het probleem he. Dus met een flinke vaart werkt alleen maar tegen.

Heb afgelopen tijd alleen maar inclined BP gedaan, dus heb er ook niet echt op geoefend. Wat is eigenlijk beter?

tel jij de gewichten van je 2 dumbbells bij elkaar op Fab?
want potdorie een dumbbell van 16kg krijg ik ook niet omhoog!!!
Hehe, nee, per stuk.

Krijg 'm wel trouwens wel makkelijk gepressed. Dat moet ook wel als 8x14 ook lukt.

Jawel.
Alleen m'n armpjes zijn niet zo stabiel dat ik ze in 1 keer in beginpositie krijg. Zeker niet alletwee m'n armen tegelijk :D

Vraag dan inderdaad vaak iemand om te helpen, maar was nu niemand in de buurt.

:D moest gelijk aan mijn vorige borst training denken toen ik dit las.
Ook eens db gepakt, maar kreeg ze ook niet in positie.(lees...viel bijna van de bench af) Probeer het wat op te bouwen in de training zodat mijn polsen/armen er ook aan wennen. En natuurlijk wat hulp erbij.

ik vind het knap... moet nog ff dooroefenen voordat ik je hierin evenaar ;)

Je moet je gewoon achterover laten vallen en ondertussen je knieën hard omhoog duwen.
En dan vervolgens zoveel vaart maken dat je beide db's lanceert.. been there, done that :D Blij te lezen dat ik niet de enige ben die daar een probleem mee heeft. 16 lukt nog wel maar vanaf 18 laat ik ze mooi aangeven :p

Heb afgelopen tijd alleen maar inclined BP gedaan, dus heb er ook niet echt op geoefend. Wat is eigenlijk beter?

Persoonlijk snap ik dat hele inclined gebeuren niet echt. Ja ok, der zijn mensen
die roepen dat hun bovenkant borst achterloopt. Maar vaak hebben die mensen
zelfs niet eens massa op hun borst. En wat is de bovenkant borst? Dat kleine pec clavicular.
Ik zeg:"focus eerst op je pecs, dan pas op de kleine dingen"

Zelf heb ik tijden inclined gepressed. Nu doe ik enkel vlak. Guess wat, borst ziet er veel beter
uit en ik kan meer pressen. Als je MP'ed gaat die bovenkant sowieso al wat mee ook.

Eerst op het grote focussen voordat je dingen gaat afwerken die er misschien niet eens zijn

---------- Post toegevoegd Wed 31 Oct 2012 om 13:10 ----------

Volgens mij zei ik 2 mannen en niet 1 man en een midget :trollface:

met jouw lengte ben je toch geen midget ... je mag wel wat zelfzekerder zijn hoor Mack.
Zo slecht zie je er ook niet uit :p

• #2.128
Bedoelde eigenlijk of dat bench of DB press beter is. ;)

Maar wil juist graag bovenaan m'n borst wat meer massa. Als ik dat zo kan benadrukken, graag!
MissH, kom er eens in! Jij had dat heel mooi, heb je dat met inclined oefeningen bereikt?

Laatst bewerkt:
sowieso incline voor vlak, veel moeilijker om bovenkant massa te kweken.

Sowieso pak je niet veel bovenkant met inclined werk. Als je even wat rondneust op DBB zie je dat
het meer de bewegingsbaan is die het hem doet en niet de hoek waarin je pressed.

Ideaal zou dus een rev grip guillotine press zijn

Sowieso pak je niet veel bovenkant met inclined werk. Als je even wat rondneust op DBB zie je dat
het meer de bewegingsbaan is die het hem doet en niet de hoek waarin je pressed.

Ideaal zou dus een rev grip guillotine press zijn

Hoezo zou incline niet uitmaken?

Bedoelde eigenlijk of dat bench of DB press beter is. ;)

Maar wil juist graag bovenaan m'n borst wat meer massa. Als ik dat zo kan benadrukken, graag!
MissH, kom er eens in! Jij had dat heel mooi, heb je dat met inclined oefeningen bereikt?

Hahaha Thnks Fab, ja ik doe eigenlijk alleen bench press vlak, en de rest doe ik incline.. dus ik doe incline db press, incline db flyes en incline bench press.
Ik ben dus zeker in de overtuiging dat als je veel incline doet je zeker meer werkt aan de bovenkant borst.'
Miss zeggen de statistieken iets anders, maar ik heb zelf de ervaring dat het wel degelijk op deze manier werkt.
Niet te schuin natuurlijk anders pak je weer meer schouders en dat is ook niet de bedoeling..;)

Ik press trouwens met 22kg db's, en doe dat dus ook op dezelfde manier als Robke..eerste op mijn knieen en dan een soort zetje naar achter en wip ik ze gelijk in positie..dat is echt gewoon oefenen;)

• #2.134
Maar jij bencht ook twee keer zoveel, dus dat is niet echt verrassend ;)

Ik blijf dus lekker 1 keer per week een incline oefening voor borst doen. En waarschijnlijk DB presses, kan ik dat gelijk oefenen.
Anders ben ik straks superdupersterk ( :p ), maar kan ik ze nog steeds niet zelf in positie krijgen.

Nee, ik doelde eigenlijk meer op dat techniek stukje.. ik ga in ééns soort beweging omhoog.. volgens mij staat mijn db press filmpje er ook op;)
maar ja, als je het mooi vind..zeker doen;)
Ik hou ervan,tis maar net waaar je de voorkeur aan geeft en dat is het mooie aan deze sport!

• #2.136
Vergelijking:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Iets droger, dat wel. Voor de rest zie ik niet veel verschil.

• #2.138
Oh :(

Naar mijn idee was ie echt duidelijk harder/gespierder geworden.
Maar misschien zie ik het wat te rooskleurig in :D

Goede motivatie om nog wat harder mn best te doen.

droger en bovenkant rug zie je iets meer.
en biceps iets meer?
schouders ietsjes.
ik weet ook niet hoeveel tijd verschil?

Maar wel eens met Sanne, valt nog heel veel uit te halen;)

In ieder geval iets droger en lijkt ook een klein beetje meer massa op te zitten.
Ben wel benieuwd hoeveel tijd ertussen zit?
Denk wel dat je er meer uit had kunnen halen maar dat ga je zeker wel doen.

Terug
Naar boven