AndroidHealthClinic

Absolutely Fabulous in the gym

Doe wat je niet laten kan, gewoon lekker zonder straps trainen..gaat imo heel veel gewicht verloren door je vingers but hey, ieder zn ding hoor. Ik wist niet dat je boos werd???

---------- Post toegevoegd Thu 20 Dec 2012 om 23:23 ----------

Zolang je grip faalt ben je weak as phuck :cool:

Abfab, hoe bedoel je vergeten op te warmen @ deadlifts? Waren de frontsquats niet al een soort opwarming?

Wat een onzin is dat zeg.. dus als Coleman een 150kg niet meer kan trekken zonder straps is hij weak? Vandaar dat alle big guys and girls "met" straps trainen. Dat is echt weer iets van de laatste jaren, dat gedoe over straps zijn slecht, belt is slecht..blablabla

Maar ieder moet het voor zich weten, ik dacht je alleen een tip te geven..weet ik veel dat ik dat al eerder heb gedaan:o Maar in jouw logje niks meer over straps van mij.;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.482
Ik boos? :screwy:

Wist gewoon dat jullie weer over straps zouden beginnen. Terwijl ik nooit problemen heb met mn grip.

Ik faal eerder op mn onderrug, die ik dan niet netjes recht meer kan houden. Geloof echt niet dat straps me daar bij gaan helpen.

Zolang je grip faalt ben je weak as phuck :cool:

Abfab, hoe bedoel je vergeten op te warmen @ deadlifts? Waren de frontsquats niet al een soort opwarming?

Doe normaal ook een setje met 40 kg ofzo. Dat vind ik fijner. Maar het lukt dus ook prima zonder.

---------- Post toegevoegd Fri 21 Dec 2012 om 06:58 ----------

En ik heb nooit gezegd dat straps slecht zijn. Ik heb ze alleen bij deze gewichten nog lang niet nodig.

Misschien komend jaar bij 2*bw wel! Maar kan ook goed zijn dat mn grip net zo snel sterker wordt.

Punt was dat ik mezelf wel gelijk.overhandse grip wil aanleren. Dat lift wat symmetrischer en voelt daardoor beter.

......Punt was dat ik mezelf wel gelijk.overhandse grip wil aanleren. Dat lift wat symmetrischer en voelt daardoor beter.
Yup mijn idee. Ik kan tot 115kg met 8 a 10 reps wel zonder straps.
En ik vind overhandse grip ook veel beter. Ik heb teveel filmpjes gezien waarbij de biceps afscheurt en dan zie ik altijd een mix-grip. Hoeft het probleem niet te zijn, maar ik zoek het niet op zeg maar. ;)

Gewoon doen wat je wilt.:D

Doe wat je niet laten kan, gewoon lekker zonder straps trainen..gaat imo heel veel gewicht verloren door je vingers but hey, ieder zn ding hoor. Ik wist niet dat je boos werd???

---------- Post toegevoegd Thu 20 Dec 2012 om 23:23 ----------

Wat een onzin is dat zeg.. dus als Coleman een 150kg niet meer kan trekken zonder straps is hij weak? Vandaar dat alle big guys and girls "met" straps trainen. Dat is echt weer iets van de laatste jaren, dat gedoe over straps zijn slecht, belt is slecht..blablabla

Maar ieder moet het voor zich weten, ik dacht je alleen een tip te geven..weet ik veel dat ik dat al eerder heb gedaan:o Maar in jouw logje niks meer over straps van mij.;)

Ik zeg niet dat straps of een belt slecht zijn, bij de meeste mensen loopt simpelweg hun gripkracht ver achter op de rest. Dit is vooral bij bodybuilders zo, maar voo hun is gripkracht dan ook niet heel interessant. Maar dat is gewoon een manier van kijken naar je trainingen hè, mijn grip mag simpelweg nooit zwakker zijn dan mijn 1rm. Mijn doel was dan ook om barbell holds , zwaarder en langer vol te houden dan mijn 1rm dl. De grote bodybuilders trainen misschien veel met straps, powerlifters en strongman een stuk minder en wie pakken er raw nou meer gewicht? Marja das mijn visie erop, ik wees mack er simpelweg op dat er meerdere manieren zijn om er naar te kijken.

volgens mij worden wij neit beoordeeld op gripkracht;)

Ik boos? :screwy:

Wist gewoon dat jullie weer over straps zouden beginnen. Terwijl ik nooit problemen heb met mn grip.

Ik faal eerder op mn onderrug, die ik dan niet netjes recht meer kan houden. Geloof echt niet dat straps me daar bij gaan helpen.

Doe normaal ook een setje met 40 kg ofzo. Dat vind ik fijner. Maar het lukt dus ook prima zonder.

---------- Post toegevoegd Fri 21 Dec 2012 om 06:58 ----------

En ik heb nooit gezegd dat straps slecht zijn. Ik heb ze alleen bij deze gewichten nog lang niet nodig.

Misschien komend jaar bij 2*bw wel! Maar kan ook goed zijn dat mn grip net zo snel sterker wordt.

Punt was dat ik mezelf wel gelijk.overhandse grip wil aanleren. Dat lift wat symmetrischer en voelt daardoor beter.

Dan kwam het bij mij verkeerd over Fab:)

Anyhow, voorstanders en tegenstanders zul je altijd hebben;) Ik hoef mijn standpunt in ieder geval niet meer te vermelden:P
Fijne dagen en weekend natuurlijk

• #2.487
Bedoel t allemaal niet zo rot hoor ;)
Jij ook!

Tot donderdag vrij, luxe :cool:

5.5 km hardlopen

Pull-up, wijd,15 totaal
3 + 3 + 2.5 + 2.5 + 2.5 + 2
Nu met de stang van het smith rek gedaan, ging lekker! Eerste rep steeds springen, daarna vanuit volledig uithangen.

DB press
1 * 10 * 12
1 * 10 * 14
1 * 08 * 16
1 * 06 * 16
Nu een keertje plat met DBs.
Had steeds iemand erbij geroepen, maar kreeg ze zelf in positie. Alleen laatste set moest iemand me redden bij t overeind komen :o

Overhead press
1 * 08 * 15
1 * 08 * 20
3 * 06 * 22.5

BB curl
1 * 08 * 15
1 * 08 * 17.5
2 * 06 * 20

Facepulls, gestrekte armen
1 * 10 * 10
1 * 06 * 15
Dropset 15-5

5.5 km hardlopen

Wel lekker lopend naar de sportschool, twee vliegen in een klap. Al kwam ik op de terugweg bijna niet meer vooruit :D

Sportschool is gelukkig alleen eerste kerstdag helemaal gesloten, dus kan er lekker tegenaan op mn vrije dagen. Zin in!

Nu eerst weekend.

Pull ups gaat ook steeds beter ja.
Nice
En overeind met db press is makkelijker als in positie brengen.
Bij je laatste rep als je armen gestrekt zijn db langzaam naar je knieën laten zakken, gaat je ub vanzelf mee

Prettig weekend Larissa :)

• #2.489
En overeind met db press is makkelijker als in positie brengen.
Bij je laatste rep als je armen gestrekt zijn db langzaam naar je knieën laten zakken, gaat je ub vanzelf mee
Goede tip!

Ik leg ze eerst op mn borst, dan kan je niets meer hehe...

Kan ook oP de borst. Als je ze vanaf daar op de grond smijt:D

Lekkere dumbbell presses, ken het probleem met in positie leggen en na de laatste rep weer omhoog komen.

Ook nog eventjes 11 km hardlopen! Doe het je niet na ;).

Ga jij nog trainen met de feestdagen of zijn jullie dicht? Presses gaan idd steeds beter hé, nice

• #2.493
Nee, wil juist graag trainen! Heb er nu eindelijk de tijd voor.

Sportschool is alleen eerste kerstdag helemaal gesloten, ga ik dan wel hardlopen.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 18:42 ----------

DB press? Deed ik inclined al een tijdje met 16 kg. Niet echt vooruitgang dus ;)

Bench heb ik wel zin om weer te kijken.of ik al iets meer kan! Gaat goed vooruit. Al blijft t natuurlijk niets in vergelijking met jou.

Nee, wil juist graag trainen! Heb er nu eindelijk de tijd voor.

Sportschool is alleen eerste kerstdag helemaal gesloten, ga ik dan wel hardlopen.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 18:42 ----------

DB press? Deed ik inclined al een tijdje met 16 kg. Niet echt vooruitgang dus ;)

Bench heb ik wel zin om weer te kijken.of ik al iets meer kan! Gaat goed vooruit. Al blijft t natuurlijk niets in vergelijking met jou.

Oh ik d8 dat je daar wel sterker in was geworden..:o
En onzin om te kijken naar een ander, je moet gewoon zorgen dat elke training telt! Altijd je max proberen te geven en dan gaan je weights vanzelf omhoog. Ik merk het nu ook weer.
Maanden al dan niet jaren bleef ik hangen met banken om 50kg..om gek van te worden in ineens tadaaaa ging ik omhoog. Vroeg of laat komt t toch.
Nou lekker dat je toch tijdens de feestdagen kan trainen. En veel plezier met lopen:D

• #2.495
Dankje! Eigenlijk gaat alles wel goed vooruit, behalve squat. Kan ook zijn dat 2 keer KT en 2 keer hardlopen per week net wat teveel is.
Had nu nog best spierpijn van zaterdag.

Anyway, wel lekker getraind, daarna kerstboodschappen gedaan, dus kom maar op met die feestdagen!

Squat
1 * 10 * 20
1 * 08 * 30
3 * 08 * 40
Vond t zelf niet diep genoeg, maar kreeg nog complimenten over mn techniek, dus dat zit wel goed.
Beetje haat liefde verhouding ermee opgebouwd. Kon ook nog s geen los bankje vinden voor boxsquats. :(

SLDL
1 * 10 * 40
1 * 6+6 * 40 smal+wijde stand
2 * 8+8 * 40 idem
Zo lekker!

Calf raises
1 * 12 * 30
1 * 12 * 40
1 * 08 * 50
Dropset 50-20

Vertical leg raises SS knee raises
4 * 8+8

Die spierpijn gaat ook niet echt meewerken lijkt me. Maar komt vanzelf goed met de squats. Techniek is goed, lekker gaan opbouwen.

Waarom wil je boxsquats doen?

• #2.498
Scheelt pielen met techniek, kan ik alleen op kracht concentreren en wat meer gewicht pakken.

Ga je natuurlijk ook niet zo diep. Maar vind dat altijd wel fijn als t een tijd veel moeite heeft gekost, gewoon squatten zonder na te denken.

Als er geen bankje vrij is kan je ook gewichten op elkaar stapelen.

Als jou gym er genoeg heeft dan:p

• #2.500
Natuurlijk zijn er genoeg schijven.

Kan alleen nog wel een PA gebruiken om ze voor me op te stapelen :p

Terug
Naar boven