- Waardering
- 1.022
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 150kg
- Vetpercentage
- 24%
OK, ik ga er altijd vanuit dat DB row met 1 arm is dus vandaar dat ik dat dacht.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Geloof je het zelf?
On: toch wel sterke training hoor, hoezo blijf je alleen altijd precies op die 10,8,12 reps?

En dat komt door BCAA's wat ongeveer 10gr is en dus vergelijkbaar met 10gr eiwit?
Ik weet wel wat BCAA's zijn, voor mijn gevoel overrated.
En daarmee ben ik niet de enige.
Het gaat me er verder niet om dat het een slecht product is, maar een goede whey bevat ook al genoeg BCAA's dus dat verschil is voor mij het geld niet waard, evenals EAS.

Het gaat me er verder niet om dat het een slecht product is, maar een goede whey bevat ook al genoeg BCAA's dus dat verschil is voor mij het geld niet waard, evenals EAS.
ik kan helaas niet in deze discussie meedoen...
maar het valt me op dat je vaak opmerkingen van mensen in twijfel trekt en met hun de discussie op niveau aan gaat. dat vind ik goed!
dat wou ik even kwijt![]()

Whey delicious per 100gram de BCAA's:
L-Leucine 10539 mg ** (BCAA)
L-Valine 5868 mg ** (BCAA)
L-Isoleucine 6363 mg ** (BCAA)
Ik tel per 100gr 22-23gr BCAA.
Als ik 60gr een uur voor de training neem heb ik bijna 13gr BCAA tot me, lijkt me voldoende?

(de spoiler natuurlijk
)Hmm ook al zo weinig geslapen, volgens mij heeft iedereen daar last van gehad afgelopen nacht
Vind 't desondanks nog niet verkeerd na 4 uurtjes slaap, maar goed. En bedankt trouwens idd, voor 't posten van die quotes van Big T, weer wat geleerd idd!

ace je moet een boek schrijven met je trainingsmethode... ik zie steeds meer aanhangers![]()

OK, ik ga er altijd vanuit dat DB row met 1 arm is dus vandaar dat ik dat dacht.

''Mwuah, valt wel mee eigenlijk.. defensie stelt zoveel niet voor. Eigenlijk is het een stelletje ongeregeld Ik zou maandag op de basis beginnen, maar ze waren ze vergeten mijn kamer te reserveren, en moesten dat nog doen waardoor ik toch pas donderdag kan beginnen... goeie organisatie hoor! ''.
Was je voor niks naar je werk toe gegaan?![]()
Goede post van Big-T weer wat van opgestoken neem ik mee in me trainingen!
Weer goede training ACE bij welk onderdeel van defensie zit je?
Hmm ook al zo weinig geslapen, volgens mij heeft iedereen daar last van gehad afgelopen nacht
Vind 't desondanks nog niet verkeerd na 4 uurtjes slaap, maar goed. En bedankt trouwens idd, voor 't posten van die quotes van Big T, weer wat geleerd idd!

Ik geloof het, want ik groei
OT: Beestachtig lekkere training Jaap. Flink volume, je lijkt mij wel wahahaha
Viel je niet half in slaap met je 4 uurtjes vannacht? Wahahaha

En dat komt door BCAA's wat ongeveer 10gr is en dus vergelijkbaar met 10gr eiwit?
Zojuist een paar pagina's van je log doorgelezen, gaat goed hier merk ik!
Ik volg je vanaf nu ook, en damn goede post van Big-T.
ik kan helaas niet in deze discussie meedoen...
maar het valt me op dat je vaak opmerkingen van mensen in twijfel trekt en met hun de discussie op niveau aan gaat. dat vind ik goed!
dat wou ik even kwijt![]()

Er bestaat geen goeie whey. Think about it.
Je hebt verschillende eiwitbronnen nodig. En de 3 Branched Chain Amino's zijn daarvan de meest essentiële. Alleen op whey moet je wel heel veel nemen dan...
---------- Toegevoegd om 22:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:22 ----------
Op zich niks mis mee, als je ervan wil leren![]()
Whey delicious per 100gram de BCAA's:
L-Leucine 10539 mg ** (BCAA)
L-Valine 5868 mg ** (BCAA)
L-Isoleucine 6363 mg ** (BCAA)
Ik tel per 100gr 22-23gr BCAA.
Als ik 60gr een uur voor de training neem heb ik bijna 13gr BCAA tot me, lijkt me voldoende?
En 2 uur later heb je het allemaal opgestookt. En de rest van de dag dan? Of wilde je 5 whey shakes nemen per dag? Sja, dan kan het wel....
Waar het met eiwitten in het algemeen om gaat, is dat je je lichaam er de hele dag mee voedt.
Waar het bij specifiek BCAA om gaat, is dat je na je workout je lichaam meteen begint met herstellen.
Maar met whey alleen ben je er niet. Verschillende eiwit bronnen zijn erg belangrijk. Vergeet niet dat het niet alleen gaat om DAT je eiwitten binnen krijgt, maar ook de kwaliteit ervanMaar dit staat even buiten het BCAA verhaal.
Caseïne of melkeiwit daarentegen (grote ketens) blijven langer in de maag waardoor de aminozuurspiegel veel langzamer stijgt en duurzamer is. Op welk soort eiwit het lichaam het beste reageert is afhankelijk van de leeftijd volgens sommige onderzoekers. De eiwitstofwisseling verloopt langzamer naarmate mensen ouder worden. De afbraak van spierweefsel vertraagt, maar de opbouw van spierweefsel ook. Hierdoor hebben jongeren tot 30-35 jaar meer baat bij langzame eiwitten verdeeld over meerdere kleine porties per dag die de spieren voorzien van een constante stroom van voedingsstoffen. Op latere leeftijd reageren de spieren beter op 'eiwitpieken', omdat de snelle toename van de hoeveelheid aminozuren in het bloed het vastgeroeste anabole groeiproces weer op gang helpt.
Langzame eiwitten hebben zowel een antikatabole als een anabole werking, terwijl snelle eiwitten alleen anabool zijn. Die anabole werking van snelle eiwitten is echter wel twee keer zo groot als die van langzame eiwitten. (Bron Am J Physiol Endocrinol Metab 2001 en Proc Natl Acad Sci U S A 1997 Dec).
Ik vind het goed om te leren, maar je hoeft me niet te basisprincipes uit te leggen
Maar die whey een uur voor de training zorgt ervoor dat je het tijdens de training in je hebt en dan daarna een volledige maaltijd. Dat vind ik wel genoeg. Lijkt me heel sterk dat ik merkbaar betere resultaten boek bij een paar gram BCAA rondom me workouts erbij.

ace, ik moet je zeggen, heb vandaag jouw manier van trainen geprobeerd en het bevalt met uitstekend!(Y) zit nu in de cut dus boet sowieso wat kracht in en heb de intensiteit wat opgevoerd, minder rust, meer contractie en met redelijk hoog gewicht beginnen, 10 hh, gewicht 5 kg omlaag en weer voor de 10 hh gaan. volume bevalt prima, deed vroeger met hetzelfde gewicht een piramdesetjes (10-8-6) ! dus thanx voor je log.
ace je moet een boek schrijven met je trainingsmethode... ik zie steeds meer aanhangers![]()

Ja de laatste tijd nu de lente begint heb ik er ook goed last van... ipv dat uit mezelf rond half 7 wakker word word ik nu elke keer rond kwart over 5 / half 6 wakker. Tja wat doe je dan ? Blijven liggen is ook niks :|

is het gewoon onmogelijk dan weer verder te slapen
De enige oplossing is vroeg naar bed haha. Maar Jen, volgens mij ben jij ook veel te druk. Als je in je hoofd altijd maar bezig bent met dingen zal je lichaam ook nooit 100% rust krijgen. Do i make sense? haha volgens mij staat je lichaam 24/7 in een hogere versnelling.
Zo werkt het niet Kwarkie. Na je training is je lichaam in de katabole staat, en BCAAs remmen het katabole effect. Ik hoef jullie vast niet het verschil uit te leggen tussen microtrauma en dat katabole proces?
Microtrauma (kleine vezelbeschadiging) wil je juist niet stoppen, sterker nog dat wil je zo lang mogelijk behouden. Hoe langer de afvalstoffen in de spier blijven deste groter de anmaak van groeifactoren.
Het katabole proces waarbij dus echt spiermassa afgebroken word kun je remmen met BCAAs, EAAs en dextrose.. dat is ook waarom ik dextrose ook in de cut zou nemen.
Snelle eiwitten zijn vrijwel nooit zo anabool als langzame eiwitten Kwarkie. En herstellen doe je ook nooit op snelle eiwitten.