Nederlanders projecteren de problemen al jaren op zichzelf. Het vervelende is dat allochtonen dat ook doen. Zo krijg je dus 2 hele negatieve stromen richting de Nederlanders. Dat wekt een hoop frustratie op bij burgers op dit moment.
Want wij geven hen niet genoeg kansen. Wij begrijpen hen niet en wij zijn niet bereid om ze tegemoet te komen.
Maar hebben wij hen nooit een kans gegeven?
Even de feiten op een rijtje:
Iedereen heeft recht op een opleiding
Iedereen met een gedegen opleiding die de Nederlandse taal goed beheerst kan volgens mij makkelijk aan een baan komen
Krijg je geen uitkering als je geen werk hebt?
Zijn aanvraagformulieren voor subsidie en uitkeringen niet ook in inheemse talen, zodat er geen drempel is deze aan te vragen?
Worden er geen samenkomsten gepland in buurthuizen waar vervolgens geen allochtoon komt opdagen?
Zijn er ook bevolkingsgroepen waar je nooit wat mee hebt? (Spanjaarden, Italianen, Molukkers, Indo's?)
Hebben wij mensen niet gevraagd om hier te komen werken (hoezo geen kansen bieden?)
En zo kan ik nog wel veel meer feiten aandragen waarom ik vind dat wij genoeg doen. Sterker nog, er wordt gezegd dat allochtonen geen kans krijgen. Maar werden ze deze kant niet opgehaald om te werken? Dus die kansen zullen ze wel hebben verspeel op 1 of andere wijze, niet?
Ik ben het een beetje beu om te moeten horen dat het aan ons ligt, dat we de problemen ook op onszelf moeten projecteren.
Op zich geef ik je wel gelijk. Want als ik de problemen op mezelf projecteer kan ik maar tot 1 conclusie komen: Jarenlang hebben we allochtonen teveel in de watten gelegd, een paradijs geboden, rechten gegeven, zonder er 1 plicht tegenover te stellen. Als we dit vanaf het begin goed duidelijk hadden gemaakt, waren groepsverkrachtingen nu niet aan de orde.
Ik begrijp het gewoon niet: Emigreren betekent toch een keuze die JIJ maakt, waarvan JIJ weet dat je je in een nieuwe cultuur gaat begeven waaraan JIJ je moet aanpassen?
Zal toch te gek zijn dat jij naar Marokko verhuist en van die mensen verwacht dat zij zich gaan aanpassen naar jou cultuur, vervolgens doen ze dat niet (duh) en ga jij maar hun dochters lopen verkrachten, mensen beroven en mishandelen. En dat alles onder het mom: ze begrijpen mij niet?
dan zeg ik: **** OFF!