AndroidHealthClinic

Advocaat van de duivel..eh God

Bijbel is wel 1 van de oudst bewaarde bronnen..........
:rolleyes:

hier een link met veel gestelde vragen: ( ja idd, vanuit het oogpunt van de kerk)
[Link niet meer beschikbaar]
:cool:

De bijbel is hooguit een slechte kopie van andere historische bronnen. Het zondvloedverhaal bijvoorbeeld is niet meer dan een kopie van het epos van Gilgamesh wat zelf ook maar een kopie is van het epos van Atrahasis.

Gestenigd door wie? In die tijd waren de aanhangers van Jezus gewoon degenen die het onderspit dolven.

oh ja was ik vergeten, toendertijd gold ook al de regel dat degene met de grootste mond het meestal voor het zeggen had!

of degene het dan beter wisten?
( waarschijnlijk niet, aangezien de tempel instortte op moment van Jezus sterven............)

als je deze verhalen al niet gelooft, dan hebben de Romeinen en Grieken zeker ook nooit bestaan, en wat heeft het conflict met Israel dan voor nut?

;)

Het conflict met Israel is nutteloos, maar goed dat zijn alle conflicten en al helemaal conflicten die gebaseerd zijn op religieuze geschriften.

De bijbel is hooguit een slechte kopie van andere historische bronnen. Het zondvloedverhaal bijvoorbeeld is niet meer dan een kopie van het epos van Gilgamesh wat zelf ook maar een kopie is van het epos van Atrahasis.

Ga naar: navigatie, zoeken
Het Gilgamesjepos stamt uit Sumer en het dateert van lang nadat Gilgamesj zelf waarschijnlijk koning van Uruk in Sumer geweest is. De meest volledige versie van het verhaal is aangetroffen in de verzameling van de Assyrische koning Assurbanipal uit de 7e eeuw v.Chr.. Sommige versies dateren echter al van de derde dynastie van Ur, dwz de 21e eeuw v.Chr..

waarschijnlijk dus een kopie uit de Bijbel, aangezien het Oude testament nog een stuk ouder is dan bovenstaand verhaal.........

Het conflict met Israel is nutteloos, maar goed dat zijn alle conflicten en al helemaal conflicten die gebaseerd zijn op religieuze geschriften.

toch fijn om te weten dat er dan op dit forum zoveel aandacht aan wordt geschonken, zeker al met een sub-forum "politiek/religie"...............terwijl dit volgens jou dus bij voorbaat al nutteloos zou zijn!
:rolleyes::p

Ga naar: navigatie, zoeken
Het Gilgamesjepos stamt uit Sumer en het dateert van lang nadat Gilgamesj zelf waarschijnlijk koning van Uruk in Sumer geweest is. De meest volledige versie van het verhaal is aangetroffen in de verzameling van de Assyrische koning Assurbanipal uit de 7e eeuw v.Chr.. Sommige versies dateren echter al van de derde dynastie van Ur, dwz de 21e eeuw v.Chr..

waarschijnlijk dus een kopie uit de Bijbel, aangezien het Oude testament nog een stuk ouder is dan bovenstaand verhaal.........

Kap eens met dat schreeuwen en die ADHD-kleurtjes.

De bijbel is later opgetekend, valt me tegen dat je dat niet weet. De bijbel is bijna 1.000 jaar jonger. Als je serieus over dit onderwerp wil meepraten is het misschien beter om je feiten beter te kennen.

toch fijn om te weten dat er dan op dit forum zoveel aandacht aan wordt geschonken, zeker al met een sub-forum "politiek/religie"...............terwijl dit volgens jou dus bij voorbaat al nutteloos zou zijn!
:rolleyes::p

Dat het conflict nog voortduurt doet niks af aan de nutteloosheid er van. Paar malloten die zich baseren zich op nog mallotigere boeken om hun gelijk te halen aan wie een stuk grond behoort. Zelfs kinderen zijn nog minder infantiel.

Kap eens met dat schreeuwen en die ADHD-kleurtjes.

De bijbel is later opgetekend, valt me tegen dat je dat niet weet. De bijbel is bijna 1.000 jaar jonger. Als je serieus over dit onderwerp wil meepraten is het misschien beter om je feiten beter te kennen.

Dat het conflict nog voortduurt doet niks af aan de nutteloosheid er van. Paar malloten die zich baseren zich op nog mallotigere boeken om hun gelijk te halen aan wie een stuk grond behoort. Zelfs kinderen zijn nog minder infantiel.

ok Eric, zal ik maar gewoon kappen om in dit soort topics mijn mening te ventileren nav postjes van Moderators?

lijkt me zelf een stuk beter, ik had eerder ook al zoiets geschreven, maar telkenmale laat ik mij toch weer verleiden door dit soort bloeddrukverhogende stommiteiten.........
:mad:

ruzies leveren me alleen rode kaarten op, en daar heb ik geen zin meer in, dus ik pas!

Dat ik mod ben staat er buiten, maar vraag me af waarom je bloed zou moeten gaan kolken omdat ik de bijbel een broddelwerkje vind en hooguit op historisch gebied een slechte kopie van eerdere werken.

Dat ik mod ben staat er buiten, maar vraag me af waarom je bloed zou moeten gaan kolken omdat ik de bijbel een broddelwerkje vind en hooguit op historisch gebied een slechte kopie van eerdere werken.

omdat ik er niet goed tegen kan dat christelijke meningen de grond in worden geboord, en omdat ik in eerdere topics mij heb laten verleiden tot gedrag waarvoor ik een rode kaart heb gekregen ( geheel terecht, want ik maakte er zelfs een post over wat resulteerde in een 2e kaart)
dom gedrag mijnerzijds, gedeeltelijk te wijten aan ADHD, anderzijds aan mijn nog niet geheel volwassen kijk op het leven........

:rolleyes::o

Ik was vroeger ook atheïst, is ook stoer je zo naar voren te schuiven natuurlijk, lekker tegen de kerk aanschoppen :p Maar je wordt ouder, leert wat dingen bij, doet ervaringen op en dan past het atheïst jasje niet helemaal meer. Agnost is een betere betiteling voor mijn opvatting geworden. Zou graag bewijs zien voor het bestaan van een "god", maar schop er niet meer zo tegen aan (heeft toch geen zin).

Een agnost stelt dat het niet mogelijk is om het bestaan van hogere machten aan te tonen (en evenmin het niet-bestaan) bron: wikipedia

Dat mensen zich hebben verenigd in kerken, moskeeën of er heilige geschriften op na houden, heeft op zich niets te maken met het beginsel of er een god is te ja of te nee. Mensen hebben een zeer grote fantasie en verzinnen van alles om andere mensen onder de duim te houden om er zelf beter (aanzien) van te worden. Het is kompleet lachwekkend als je ziet hoe door de eeuwen heen zogenaamd heilige geschiften door de kerk zijn aangepast/bewerkt om daarmee een bepaald doel te kunnen bereiken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik was vroeger ook atheïst, is ook stoer je zo naar voren te schuiven natuurlijk, lekker tegen de kerk aanschoppen :p Maar je wordt ouder, leert wat dingen bij, doet ervaringen op en dan past het atheïst jasje niet helemaal meer. Agnost is een betere betiteling voor mijn opvatting geworden. Zou graag bewijs zien voor het bestaan van een "god", maar schop er niet meer zo tegen aan (heeft toch geen zin).

Een agnost stelt dat het niet mogelijk is om het bestaan van hogere machten aan te tonen (en evenmin het niet-bestaan) bron: wikipedia

Dat mensen zich hebben verenigd in kerken, moskeeën of er heilige geschriften op na houden, heeft op zich niets te maken met het beginsel of er een god is te ja of te nee. Mensen hebben een zeer grote fantasie en verzinnen van alles om andere mensen onder de duim te houden om er zelf beter (aanzien) van te worden. Het is kompleet lachwekkend als je ziet hoe door de eeuwen heen zogenaamd heilige geschiften door de kerk zijn aangepast/bewerkt om daarmee een bepaald doel te kunnen bereiken.
Een echte atheïst is het niet om stoer te doen, als je het om die reden bent dan ben je gewoon een rebel. Denk dat heel weinig kinderen/jongeren veel belang hechten aan geloof, omdat ze het saai en vervelend vinden of het hen niet interesseert. Dat vind ik dan weer terecht maar goed, een echte atheïst die kent de zwakheden van religie, weet dat je deels wel kan bewijzen dat veel religies vol met gaten zitten of gewoon grove fouten. Ik ben deels atheïst, omdat ik de religies op aarde onwaarschijnlijk vind en wellicht menselijke verzinsels. Wat ik echter inderdaad niet kan bewijzen is of er een hogere kracht is buiten het universum. Het is ook praktisch onmogelijk om iets 100% te begrijpen waar je zelf in zit en onvoldoende kijk op hebt. Ik zit dus tussen atheïsme en agnosisme in.

En nog een raadseltje voor gelovigen: binnen enkele miljarden jaren is de zon opgebrand. Aarde zal dan verhitten wat alles dood en als er nog wat overblijft dan bevriest dat wel nadat de zon uitdooft. Hoe gaat jullie god je dan redden? Een nieuwe planeet en zon voorzien in de buurt? Dacht het niet he, tenzij tegen die tijd de wetenschap jullie kan redden en naar andere sterrenstelsels kan transporteren. Maar daar zal god dan wel weer achter zitten :rolleyes:

En nog een raadseltje voor gelovigen: binnen enkele miljarden jaren is de zon opgebrand. Aarde zal dan verhitten wat alles dood en als er nog wat overblijft dan bevriest dat wel nadat de zon uitdooft. Hoe gaat jullie god je dan redden? Een nieuwe planeet en zon voorzien in de buurt? Dacht het niet he, tenzij tegen die tijd de wetenschap jullie kan redden en naar andere sterrenstelsels kan transporteren. Maar daar zal god dan wel weer achter zitten :rolleyes:

Ik vind dat het dan wel welletjes is geweest met het tijdperk van de mens . We hebben al genoeg naar de $ù^µ%$ geholpen !

Haha Big_T toch, daar hebben ze allang geen last meer van:

Rapture Ready - Your Prophecy Resource for the End Times

:roflol: de eindtijd is nabij! Hal Lindsey for pres!

Haha Big_T toch, daar hebben ze allang geen last meer van:

Rapture Ready - Your Prophecy Resource for the End Times

:roflol: de eindtijd is nabij! Hal Lindsey for pres!
Och ja, was ik helemaal vergeten, the rapture. Op een goede dag komt er een grote magneet en selecteert alle gelovigen er zo uit voor een reisje door space.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

God heeft trouwens ook ruimtepakken met hittebestendige schilden voorzien so don't worry :roflol:

Terug
Naar boven